[PHP] Var (string) => image ??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een text string ( varchar(50) ) die ik uit een MySQL database trek via PhP automatisch om te zetten naar een fraai plaatje ??

Ik bedoel dus een _beetje_ ala flamingtext.com, alleen dan maar 1 'soort' output.

dus bijvoorbeeld de tekst "bla" wordt een plaatje met daarin die tekst terugkerend. Alleen moet dat plaatje wat mooier worden dan platte tekst, daarom moet het dus in een plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.php.net/gd

Beetje zelf zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ver was ik inmiddels ook gekomen, ik wou alleen weten of er nog andere methodes waren...
Ik heb kennelijk niet genoeg support in me PhP, en rebuilden / upgraden kan niet omdat het een SUN Cobalt machine is (eigen SUN soort PhP distro, andere er op zetten, klapt je hele PhP in elkaar (incl. de webadmin))

ImageTtfText: No TTF support in this PHP build
ImagePsText: No T1lib support in this PHP build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 12:57:
Zo ver was ik inmiddels ook gekomen, ik wou alleen weten of er nog andere methodes waren...
Ik heb kennelijk niet genoeg support in me PhP, en rebuilden / upgraden kan niet omdat het een SUN Cobalt machine is (eigen SUN soort PhP distro, andere er op zetten, klapt je hele PhP in elkaar (incl. de webadmin))

ImageTtfText: No TTF support in this PHP build
ImagePsText: No T1lib support in this PHP build
PHP kan je houden alleen GD hoeft erbij, verandert niks aan je PHP volgens mij hoor..

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GD staat er al bij ... imagecreate e.d. werken perfect ... het gaat volgens mij meer om de support voor lettertypen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

[off-topic]
Hoe krijg je die GD er bij? mij lukt het niet!
ik heb WinXP / IIS5.1 / PHP4.3.1

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
kijk eens op:

gevonden met.... google?!?!?!

http://www.php4win.de
Has compiled GD with and without GIF support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mickman, check die site nog maar es goed, zijn een jaar geleden al gestopt.

Hibernation

The [php4win] project is currently hibernating. While we hope that this won't last forever we are already preparing a relaunch of the site.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Bij mij werkt het nou!
Ik heb de volledige versie van PHP gedownload, en daar de PHP_GD2.DLL file uitgehaald en in me PHP directory gesmeten.
Daarna in me c:\windows\php.ini ff de ; weggehaald zodat hij ook werkt!
en daarna HIER gekeken.
(mijn doel was eigenlijk om een Jpeg te resizen, en zelfs dat is gelukt, maar ik wil 'm ook automagies kunne Saven op schijf... ik gaat ff zoeken...)

[edit]
Soow! ik ben snel vandaag! Het saven doe ik door een bestandsnaam toe te voegen aan het commando imagejpeg(); dus bv:
PHP:
1
  imagejpeg($plaatje,"test.jpg");

[ Voor 18% gewijzigd door KompjoeFriek op 28-04-2003 23:47 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Pagina: 1