[xp]booten duurt extreem lang

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:30
Ik heb een probleem met mijn huidige windows installatie, het booten durrt heel erg lang. Dit is gekomen nadat ik een nieuwe windows install had gezet op een nieuwe HD.

Als windows boot krijg je normaal een balk met daarin een bewegende blak, die komt bij mij niet direct, het duurt eerst een tijdje voordat die blak komt, zo'n 30 seconden. Hetlijkt erop of windows dan pas echt begint met booten, waant daarvoor is er geen schijfactiviteit maar alleen 100% cpu gebruik (zoals je kunt zien op het plaatje van bootvis).

Ik heb al gekeken met bootvis waar het aan lag:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=103755&size=128

Het ligt dus (denk ik iig.) aan scsiport.sys. Nou weet ik waar het probleem ligt, nu nog de oplossing, het bestand gewoon weggooien is geen oplossing, want dat windows wel niet zo liev ( :> ) van mij vinden. Wat wel een goede oplossing is wete ik niet vandaar deze post.

BTW. ik heb mijn raid controller al uitgeschakeld omdat ik dacht dat het daaraan lag, maar dat was het niet.

specs:
asus a7v133
AMD dondervogel 1400 mHz
geforce 3
448 mb ram
fijitsu mpe 3170at 5400 tpm
WD 400BB

:)

Last.fm
Films!

Verwijderd

lastig hoor, zo'n blak. :)

Stap 1 lijkt me het doorlopen van de services welke tijdens het opstarten gestart worden. Daar zit ongetwijfeld een raid of SCSI-gerelateerde service tussen welke je niet nodig hebt.

Staat er ook iets in je eventlog?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:30
t lag toch aan m'n raid controller, nadat ik die in en uitgeschakeld had in de bios is het verholpen :)

Last.fm
Films!