Toon posts:

Het SK41G topic

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.shuttle.com/new/Images/productimages/sk41g.jpg

Zoveel mogelijk handige tips en tricks en info over deze shuttle doos.

Socket A 266/200MHz FSB
North bridge:VIA KM266 South bridge:VIA 8235
VIA Savage8, 8-32 MB VGA share memory
Realtek ALC650 support 5.1 channel audio, Support Digital SPDIF In/Out
USB * 2 Line-out/Headphone * 1 MIC * 1 1394 * 1 SPDIF * 1

Linux:
Drivers voor de ACL650 (VIA8233) in de laatste stable ALSA :
- http://alsa-project.org/
Drivers voor de Savage8 (prosavageDDR + chronotel 7005) bij XFree86 4.3.0
- http://www.xfree86.org/

Verwijderd

Ik denk dat in dit topic een discussie gestart moet word over dit pc-tje :?
Volgens mij heb ik hierover de laatste tijd al zat topics over voorbij zien komen.

Dan maar mijn vraag, hoe zit het met de cooling in dit ding?
Wordt hij voldoende gekoeld en maakt hij het geluid van een straaljager of slecht gekoeld en is het geluid acceptabel?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan maar mijn vraag, hoe zit het met de cooling in dit ding?
Wordt hij voldoende gekoeld en maakt hij het geluid van een straaljager of slecht gekoeld en is het geluid acceptabel?
Bij het starten maakt hij even lawaai. Er zit een cpu temperatuur afhankelijk variabele koeler in welke bij normaal gebruik bijna niet hoorbaar is. Mijn ibm DTLA 30Gb komt er met zijn geluid bovenuit. Dit ga ik oplossen door er een liquid bearing maxtor in te zetten, welke hopenlijk wel heel stil is. Als dit is opgelost maakt de kast nagenoeg geen geluid meer.

De bedoeling van dit topic is om er zoveel mogelijk uit te halen. Overscan is nog niet opgelost, en dat is voor mij persoonlijk behoorlijk niet handig.

Ook hardware ondersteund mpeg decoden werkt onder linux (nog?) niet. Verder zit ik erover te denken om de spdif welke vooraan zit om te leggen naar de achterkant, voor als het ding in de woonkamer komt.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:55

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik heb deze shuttle ook, echt een perfect systeempje.

In mijne zit een xp1800+
2x crucial pc2100 512
80 gig wd 8mb cach
ati rage 128 pro 32mb (gebruik m alleen voor de tv out of films mee te kijken)
voor cooling heb ik de standaard fan eruit gehaald een thermische fan aangesloten die dus zich zelf regelt aan de hand van de temp en naast me ati kaartje zit een slot cooler die de lucht van binnen naar buiten suckt.

dit alles is fluisterstil :) proc wordt nie warmer dan 39 graden, en me case temp ligt ergens rond 32 dacht ik. moet nog even actueele temp meeting uitvoeren.

het meeste geluid maakt me hd nu nog :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

weet iemand wat de laatste bios is voor dit beestje?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
De laatste bios is ook direct de eerste.. Bij de readme van de te downloaden bios staat initial release. Verder zijn er nog geen releases uitgekomen.

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmmm dacht namelijk dat er 1 uit was gekomen om dat hinderlijke up en down spinnen van de cool fan te stoppen....

Verwijderd

Topicstarter
hmmm dacht namelijk dat er 1 uit was gekomen om dat hinderlijke up en down spinnen van de cool fan te stoppen....
Huh? Volgens mij heb ik daar geen last van.. Ligt dat niet gewoon dat je de up-spin temperatuur in de bios te laag hebt staan? Als er wel een nieuwe bios is zou ik dat graag weten.. Misschien hebben ze ook wel een overscan optie ingebouwd net zoals in de Epia bios'en.

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Heeft er iemand in dit grote topic nog een floppydrive frontje over van de SK41G?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Ik denk dat je beter een advertentie kunt plaatsen op Tweakers.net - Vraag & Aanbod of andere sites zoals Marktplaats :)

Dit topic is inmiddels al jaren oud en van 'groot topic' kunnen we hier niet echt spreken :>
Derhalve gaat het ook op slot :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.