Toon posts:

Kan een DVDR228 DVD-r/-rw lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij (uit ervaring) vertellen of een Philips DVDR228 (DVD+R/RW) brander ook DVD-R/RW schijfjes kan lezen. Ik heb al eens m'n neus gestoten door af te gaan op de overzichten op dvdplusrw.org en zulke sites. Vandaar dat ik nu wil beroepen op iemands ervaring...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

tada: http://www.consumer.phili...SU&productId=DVDRW228K_00 Beter zoeken mien jong ;)
[...]
DVD write speed max. (2.4x)
DVD rewrite speed max. (2.4x)
DVD read speed max. (8x)
[...]

[ Voor 29% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-04-2003 12:54 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
?! Dat betekend gewoon dat ie DVD's af kan spelen.. maar dat zegt niets over DVD-R(W) of DVD+R(W) lees capaciteiten..

Kun je beter hier kijken: http://www.dvdrhelp.com/d...arch&Search=Search&list=0

Daar staat dat ie zowel + als - kan lezen

[ Voor 7% gewijzigd door Krypt op 28-04-2003 12:59 ]

Pvouput live

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Klopt.
De DVDRW228 kan - lezen. Net zoals op + gaat het wel wat langzamer. De aangegeven snelheid van 8x is een maximum dat enkel op geperste platen gehaald wordt.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ja, maar als je die pagina van mij goed doorleest geven ze er ook een DVD-RW enzo bij, jij hebt toch ook geen brander die z`n eigen CD-rom`s kan lezen? Deze DVD-brander doet dat dus ook....

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het lijkt mij niet dat ze je een DVD-RW geven als je een DVD+RW brander koopt. Of kan je die dan als gratis onderzetter gaan gebruiken?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Offtopic maar illegal alien, je specs url werkt niet

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:18
Ja, maar als je die pagina van mij goed doorleest geven ze er ook een DVD-RW enzo bij, jij hebt toch ook geen brander die z`n eigen CD-rom`s kan lezen? Deze DVD-brander doet dat dus ook....
Even bij de les blijven ;)
De Philips DVDR228 schrijft zelf GEEN DVD-R/-RW, maar de concurrerende standaard DVD+R/+RW. Dus zo gek is deze vraag niet.....

Lijkt me nogal zinloze actie om een DVD-R bij een DVD+R-writer te doen... :z

[ Voor 10% gewijzigd door ziekloon op 28-04-2003 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een update:
ik heb een product leaflet van Philips waarop staat dat de DVDR228 (een DVD+R/RW brander) logischerwijs DVD+R en DVD+RW kan lezen. Het formaat DVD-R/RW wordt niet genoemd. Op dvdplusrw.org is te lezen dat deze brander beide formaten kan lezen (en uiteraard alleen DVD+R/RW kan schrijven). Ik heb onlangs op basis van de site van dvdplusrw.org een standalone DVD-speler gekocht die beide formaten zou moeten kunnen afspelen. Niet dus...
Ik wil er zeker van zijn dat als iemand mij een geschreven DVD-R of DVD-RW geeft, ik deze met m'n Philips DVDR228 kan lezen. Een klant vroeg of hij mij een DVD-R met data mocht sturen. Niets staat zo stom om meteen met "ja" te antwoorden en er vervolgens achter te komen dat het niet gaat, en ik onze klant moet meedelen dat het toch niet werkt...

@Angels2: is jouw "ja" gebaseerd op ervaring?
@Illegal Allien: waar staat dat ze er een DVD-RW bijdoen? Ik zie wel DVD+RW staan...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 13:53 ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Je kan het natuurlijk ook in de winkel vragen >:) :P
offtopic:
@ Richyman: Kan ik ook niet veel aan doen, die site is niet van mij, maar ik zal er een werkende link van maken, hij doet het weer :) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-04-2003 14:12 ]

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Een kennis van me heeft er zo eentje, en die leest al mijn gebrande DVD-R schijven zonder probs in

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Ja, ik heb al lang twee DVDRW228s in gebruik (eentje op 't werk en eentje thuis), en als ik al eens een - plaatje in m'n handen krijg dan werkt dat. Het - plaatje moet natuurlijk wel fatsoenlijk gebrand zijn. Als het gewoon data is, mag er eigenlijk geen probleem zijn.
Omdat ik schrijf op + heb ik natuurlijk wel wat meer ervaring met +.

[ Voor 7% gewijzigd door Angels2 op 28-04-2003 19:52 ]

Pagina: 1