Planet Internet - automatische incasso's

Pagina: 1
Acties:

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009
oke, het volgende,

ik heb een planet internet adsl-advanced abo. nu wordt er maandelijks een aardig bedrag afgeschreven van mijn rekening, vlak voor het moment dat ik loon binnen krijg. dus de eerste automatische incasso lukt meestal niet. dit is niet op te lossen bij planet internet (zeggen ze). nu wordt er automatisch een email gestuurd waarin staat dat ze het 7 dagen na datum nog eens zullen proberen (dus poging nummero 2). maar deze voeren ze niet uit. (heb dus al een keer een maand zonder internet gezeten door 'hun' fout).

mijn vraag :

in hun algemene voorwaarden staat het volgende over betalingen :
artikel 13.5 (http://web.planet.nl/klan...rwaarden/voorwaarden.html)

Indien de automatische incasso niet is geslaagd, wordt dit aan Gebruiker medegedeeld en wordt daarbij een nadere termijn van betaling vastgesteld. Is ook binnen die termijn niet betaald, dan is Gebruiker zonder nadere ingebrekestelling in verzuim en is Planet Internet gerechtigd de Aansluiting van de Gebruiker buiten gebruik te stellen zonder dat Gebruiker hiervan van tevoren door Planet Internet op de hoogte wordt gesteld.

prima bepaling op zich. alleen houden ZIJ er zich dus niet aan. heeft iemand anders hier ervaringen mee, en wat is hieraan te doen ?

aanvulling:
ze probeerden af te schrijven op 15 april. niet gebeurd. gebeld. rond 23 april zou het afgeschreven worden. maar nu blijkt dus dat de helpdesk en de administratie zeggen dat een automatische incasso na 2 weken weer wordt uitgevoerd.
tegenstrijdig ??

moeeeehoeeee 8)7

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Ik had 't laatst ook, maar ik had vervolgens gelukkig voldoende geld op mijn rekening om die 7 dagen termijn als redding te kunnen gebruiken. Ik weet niet of ze daadwerkelijk een 2e maal hebben geincasseerd, maar Inet heb ik nog wel ;) Van een vriend begreep ik dat ze hem nooit afgesloten hebben ondanks dreiging in het standaard mailtje. Blijkbaar zijn ze er zelf niet te allen tijde al te streng mee.

Overigens ging ik flink over de zeik van dat stupide emailtje. Nondeju vanaf 1998 al vaste klant bij Planet, meteen dreigingen met afsluiten van Inet als er niet binnen 7 miezerige dagen voldoende doekoes op de rekening zouden staan. Stijlloos.

• bigbakkus
dat bedoel ik maar.....
ik heb ook nog steeds internet, maar ik houd alles dus wel even in de gaten. er staat voldoende geld op de rekening, das het probleem niet. maar ze zijn dus niet goed bezig door met 2 maten te meten. dus juridisch klopt het niet...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je kan het bedrag even overmaken, dan heb jij je best gedaan ;) Dan bestaat wel het risico dat ze alsnog automatisch incasseren.

Verwijderd

Weet je zeker dat er in die email staat dat ze het 7 dagen later nog eens zullen proberen? Of staat er dat je binnen 7 dagen moet betalen? Immers de melding 'WIJ proberen het binnen 7 dagen nog eens" strookt niet met "Indien de automatische incasso niet is geslaagd, wordt dit aan Gebruiker medegedeeld en wordt daarbij een nadere termijn van betaling vastgesteld". Je zou de eerste niet zijn die zoiets verkeerd leest ;)

Punt blijft natuurlijk dat _jij_ diegene bent die de fout maakt, immers de 1e normale incasso mislukt terwijl jij weet dat ze incasseren. Leg het probleem anders eens bij je bank neer, vraag ze om de limiet te verhogen. Of spaar 1maand het bedrag van je internet bij elkaar en houdt dat als buffer...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 11:56 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het is binnen 7 dagen opnieuw een poging, ik heb de mail recent ook gehad..

• bigbakkus
quote van de email :
Wij willen u erop wijzen dat wij over 7 dagen een nieuwe incassopoging uitvoeren. Mocht deze weer niet lukken, dan zijn wij helaas genoodzaakt uw Internet-toegang bij Planet Internet te blokkeren. Wij verwijzen hierbij naar de algemene voorwaarden van Planet Internet.

en als ik het zou overmaken, dan gaat er volgens planet minimaal 4 werkdagen overheen voordat ze het verwerkt hebben. en dat is dus 4 dagen nadat het bij hen op de rekening staat... das toch ook klote..
dus dat duurt bij elkaar ook al 7 dagen minimaal... (versturen van bank naar bank, verwerking, etc.)
tuurlijk, ik ben degene bij wie de incasso mislukt de eerste keer. maar zij zijn verplicht om een 2e keer uit te voeren.
nee, waar het mij meer om gaat is, of hiertegen iets te ondernemen valt. iemand ?

Verwijderd

Leg het probleem anders eens bij je bank neer, vraag ze om de limiet te verhogen. Of spaar 1maand het bedrag van je internet bij elkaar en houdt dat als buffer...
Lijkt me dat gezien het feit dat planet geen andere methode wil hanteren, dat bovenstaand de enige oplossing is..

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:44

RammY

Dát!

Nu we toch bezig zijn over automatische incasso bij planet...
Op 18-7 wouden ze incasseren.. te weinig geld op de rekening... krijg gister een mailtje (25-7) dat ze het na 7 dagen nog eens gaan proberen.. maar dat is toch al 7 dagen later :? of begrijp ik het nu verkeerd... Morgen toch maar es wat geld storten... weinig tijd gehad van de week.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

weet je wel zeker dat er idd niet genoeg geld op staat?

wij krijgen ook wel eens zo'n waarschuwing van planet, terwijl we zeker weten dat er genoeg geld op stond. als je daar dan achteraangaat is het standaard 'sorry, ligt aan ons, blabla'.

dus ze maken zelf ook fouten

• RammY

RammY

Dát!

nope.. ik weet zeker dat er te weinig geld op staat.. Maar het probleem ligt voor mij nu ff bij de datums. Dat snap ik niet helemaal.

• tweakerbee
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

'k Heb al twee kenissen gehad die afgesloten waren omdat volgens Planet de rekening niet betaald was terwijl dat wel zo was.

Het lijkt me overigens handig om even een keer die 100 euro te sparen, dat moet niet al te moeilijk zijn in een maand. Stel die geheugenupgrade gewoon twee weken uit en je bent er al ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• RammY

RammY

Dát!

Het geld is geen probleem alleen heb ik het niet gestort op mn rekeningn ;) Maar nu weet ik dus nog niks over die datums..... :|

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

_nethack

We're all MAD here

Bij welke bank zit jij dan?
Bij mijn rekening (ABN Amro privérekening) worden incasso's *altijd* afgeschreven, zelfs al is het saldo op de rekening daarvoor niet toereikend, of zit je al aan je rood-staan limiet.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• RammY

RammY

Dát!

Rabo... Jongerenrekening.. Kan niet in het rood staan :)

Pagina: 1