Toon posts:

laserjet 2200 wil niet printen over het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met 3 pc's op 1 van deze is een laserjet 2200 aangesloten. Hiervan kan ik ook printen. (lokaal)

Probeer ik dit over het netwerk dan lukt dit niet.

Netwerk is verder goed aangesloten want de taak komt in de wachtrij maar springt op fout.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Verwijderd

kan jij het ip adres van die printer pingen?

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Heb je hem via lan aangesloten met een jet-direct kaart of via parralel op een pc?
Als je hem rechtstreeks heb aangesloten aan een pc dan moet je kijken als ze wel genoeg rechten hebben om te printen.

Mijn speelgoed

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

@Bas-T7E: Die Laserjet heeft geen eigen ip, want het hangt rechtstreeks achter een PC. Als ik de TS goed begrijp gebruikt hij geen Jetdirect oid

@mbaltussen: Welke fout krijg je dan precies? Welk OS gebruik je? Staat printerdeling aan? Graag meer info dus!

Verwijderd

@KorZijl: als ik het goed heb gelezen heeft de hp2200 dn/dtn een interne jetdirect. deze heeft toch een ip adres nodig

http://www.hp-expo.com/productpdfs/c7058a_nl_dut.pdf

Verwijderd

heb je de printer ook gedeeld op je lokale pc! ;)

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Je hebt gelijk dat de N-variant van de 2200 serie een ingebouwde jetdirect heeft, maar ik bedoelde dat de TS die niet gebruikt om een of andere reden, maar de printer via LPT aanstuurt. En dat die jetdirect daarom ook geen eigen ip nodig heeft ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan gewoon pingen da's het vreemde van alles ik kan alles behalve printen!

Verwijderd

Topicstarter
Is een lokale printer en hij is gedeeld.

Verwijderd

Topicstarter
op de pc waar de pc waar de laserjet 2200d is aangesloten zit windows xp home op op de tweede zit ook windows xp home op en de derde staat win98 op

Verwijderd

Als hij via een jetdirect is aangesloten, kun je via een telnetsessie op port 9100 direct kontroleren of het netwerk ok is. Hij print dan direct de door jou ingetypte tekst uit....

Verwijderd

je kunt toch gewoon heel simpel aan de hand van die jetdirect software die op de cd staat die printer installeren ??

Gaat allemaal automatisch, proggie zoekt printer op het netwerk en maakt dan automatisch een printer aan op dit systeem.

Of had je dit al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een local printer die geshared is. De printer is dus niet via jetdirect aangesloten

Verwijderd

Ik neem aan dat je op alle computers die LJ2200 ook geïnstalleerd hebt?
Gooi eens je hele bestands- en printerdeling-protocol eruit, en stel alles opnieuw in..

En waarom, als hij een ingebouwde printserver heeft, sluit je hem niet via Ethernet aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 13:49:
@KorZijl: als ik het goed heb gelezen heeft de hp2200 dn/dtn een interne jetdirect. deze heeft toch een ip adres nodig

http://www.hp-expo.com/productpdfs/c7058a_nl_dut.pdf
niet goed gelezen dus L2200 heeft geen Netcard dus geen IP

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 23:51:
Het is een local printer die geshared is. De printer is dus niet via jetdirect aangesloten
mail of PM mij maar kan ik je helpen via forum is het te druk

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 11:45:
mail of PM mij maar kan ik je helpen via forum is het te druk
Wat hebben we daar nou weer aan? Als er in het vervolg nog iemand is met zo'n probleem kan 'ie hier de oplossing vandaan halen.
En waarom is het forum te druk? Hier is dit forum juist voor bedoeld. Zolang de vraag maar een beetje van niveau is, en er genoeg informatie wordt gegeven om te helpen, kan dit gewoon hier opgelost worden..

Verwijderd

Topicstarter
als ik via het netwerk een printopdracht geef komt die wel in de wachtrij van laserjet 2200 maar er komt dan ook gelijk fout bij te staan
Pagina: 1