Toon posts:

Probleem met Dell Inspiron 7000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers ik heb een probleem,

Ik heb een Dell Inspiron 7000 (een wat oudere laptop) die een beetje raar aan het doen is. Als ik 'm aanzet hoor je eerst de (temperatuur-geregelde) cooler draaien en dan weer uitgaan zoals normaal. Normaal gaat echter de cooler draaien zodra de temperatuur te hoog wordt, maar nu doet ie dat plots niet meer. Als ik even bezig ben geweest op de laptop kan ik er zowat een ei op bakken, zo heet is ie.
Ook al is het maar een p.266 met 128 mb ik vind het toch zonde als ie het dadelijk niet meer doet.
In bios kun je de temperatuur niet zien, en verder ook hier dus niets van instellen.
Weet iemand wat ik zou kunnen doen en is dit probleem anders te verhelpen met software?
Alvast bedankt

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12
Heb je al gekeken of er een nieuwe bios update is voor jouw systeem? Ik heb zelf namelijk ook eens problemen gehad met de coolerfan van m'n inspiron 3800. Dit was opgelost na een bios update.
Even over de warmte van je notebook: kun je je hand nog net aan de onderkant van je notebook houden? Zolang je je hand er nog op kunt leggen is er weinig aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dnek dat het trouwens een casefan is, maar de laptop wordt anders nooit zo heet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan m'n hand er nog wel ophouden ja, maar hij is wel gloeiend heet

• JeroenTheStig
zolang je je hand niet verbrandt, dan is er volgens mij niet zoveel aan de hand :)
Die van mij wordt namelijk ook vrij warm, ik kan mijn hand er nog net ophouden, en volgens de helpdesk van dell is dit geen probleem.
De notebook is ondertussen 3 jaar oud, en de CPU is nog steeds niet doorgefikt :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja de vraag is ook of ik met een biosupdate iets opschiet omdat de fan het nog wel doet, en met een biosupdate is de casefan waarschijnlijk nog niet aan te zetten.

• JeroenTheStig
je kan het toch proberen? Als het niet werkt, dan zet je hem gewoon weer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Das waar, dan zal ik eens even een biosupdate gaan proberen.
Bedankt voor de info.

• gimpygibbon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:06
Ik heb zelf ook problemen met een fan van mijn Dell laptop gehad.
Volgens Dell was de hitte geen probleem, maar daar waren mijn vingers het niet mee eens... Ik moet wel mijn toetsen kunnen beroeren!

Via de Dell Community vond ik een bestandje waarmee ik de fan kan aansturen.
Mijn laptop is sinds ik deze tool gebruik een stuk handelbaarder (qua temperatuur) :)

Tool heette i8kfangui en werkt misschien ook op die jouw Dell

Succes

I try to make everydays life more surreal

Verwijderd

Topicstarter
Dit programma werkt helaas niet op de inspiron 7000 :'(.
Biosflashen heeft ook geen zin gehad, ik kan nog steeds de fan niet aansturen.
Weet iemand misschien een programma dat wel werkt op de inspiron 7000 (icm met windows 2000)?
Pagina: 1