[geheugen] Kingston en Kingston ValueRAM??

Pagina: 1
Acties:

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik was bij Alternate aan het rondkijken, en zie dat ze 2 soorten Kingston pc3200 reepjes van 256 MB verkopen.

Nu is er gewoon 256 DDR te koop, en ook 256 DDR "ValueRAM", wat 30 euro goedkoper is, met de zelfde specs (CAS 2 bv).

Wat is het verschil tussen de 2? De search heeft me niks opgeleverd.

edit: Nu zie ik opeens dit topic Wat is het verschil tussen deze modules? maar dit is weer van een ander merk.

[ Voor 23% gewijzigd door SuperPaddo op 28-04-2003 11:18 ]

Grolsch Royce!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kingston ValueRAM beschikt vast over goedkopere #Mx4 geheugenchipjes (welke dus niet "Intel-compatible" is!). Althans, dat is wat ik denk. Het zal vast zeker wel tussen de gedetailleerde specs op de Kingston site staan B)

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Lees net dit op de site van Kingston:

ValueRAM is Kingston's high-quality line of 'by spec' generic memory designed with the price conscious system builder, assembler and white box markets in mind.
ValueRAM is backed by a lifetime warranty and is 100% tested both internally and through Advanced Validation Labs (AVL).

Engels is mijn beste schoolvak, maar ik haal hier niet veel meer uit dan levenslange garantie, dat het goed is getest en dat het door de "op de prijs lettende pc bouwer" wordt gebuikt.

Het wordt trouwens voor een AMD systeem.

Grolsch Royce!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
ik heb 3 reepjes ValueRam.
het is 3 * 256 mb, 266 mhz ddr.
ik ben er heel tevreden mee,
ik krijg ze op 304 mhz met cas 2-2-2 - 4 way - 1t command
maar een kennis heeft de 333 mhz versie, en die wil niet goed oc'en

IdieAloth

Verwijderd

mijn geheugen is ook Kingston valueram, 256 MB pc 2700 Cas2 (infineon chips) vond het niet duur (63,00 euro op 29 januari 2003)en het werkt prima.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, volgens mij vraagt de TS om het verschil tussen de reepjes en niet om ervaringen :z

Ontopic: kijk eens wat verder op de Kingston site .. Bij Support/Datasheets enzo:
256MB ValueRAM specs: http://www.valueram.com/datasheets/KVR400X64C25_256.pdf
256MB HyperX specs: http://www.valueram.com/datasheets/KHX3200_256.pdf

Tsja, ze zijn allebei voorzien van acht 32Mx8 chipjes. Maar die ene HyperX exemplaar heeft veel strakkere timings ("officieel" door Kingston getest >> duurder!), terwijl de ValueRAM standaard iets hogere timings heeft. Je hebt dus geen garantie dat de ValueRAM op lagere timings kan draaien.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
BalusC schreef op 28 April 2003 @ 11:59:
kijk eens wat verder op de Kingston site .. Bij Support/Datasheets enzo:
256MB ValueRAM specs: http://www.valueram.com/datasheets/KVR400X64C25_256.pdf
256MB HyperX specs: http://www.valueram.com/datasheets/KHX3200_256.pdf
Ik zie het, hier is het CAS 2.5, op de site van Alternate staat CAS 2, maar voor die 30 euro prijsverschil kan ik imo beter 2x 256 ValeuRAM kopen, scheelt 60 euro :). (als ik het bij Alternate haal).

Maar naar het echte verschil ben ik wel benieuwd; wat kan die 30 euro prijs nou rechtvaarden?

Grolsch Royce!

• prostar
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 10:25
Zoals Kingston al vermeldt in zijn beschrijving, maken ze bij de ValueRAM gebruik van 'GENERIC' geheugenmodules. Vergelijk het met witte producten: goede prijs en ze doen wat ze moeten doen ... maar verwacht ook niet meer. Wat hun overclock-potentieel betreft, zullen ze je waarschijnlijk teleurstellen.

In de andere producten (o.a. HyperX) gebruikt men modules van bekende fabrikanten van chips (Samsung, etc). Voor namen betaal je, en vandaar ook wel de 30 Euro verschil in prijs.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb zelf vernomen (Abit NF7-S topic) dat Kingston Valueram PC3200 Winbond 5ns chips gebruiken, dus dat zit wel goed dacht ik zo. Ik ben zelf veiligheidshalve voor Corsair gegaan. Kingston HyperX modules zijn niet helemaal compatibel met de nieuwe revisie 2 nforce2 mobo's.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
MegaJurk schreef op 28 april 2003 @ 20:32:
Ik heb zelf vernomen (Abit NF7-S topic) dat Kingston Valueram PC3200 Winbond 5ns chips gebruiken.
Hebben alle Kingston PC3200 Valueram reepjes dit? 256 en 512 DDR?

In dat geval is het geen slecht idee om daar 30 euro op te besparen :P

Grolsch Royce!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb momenteel zelf ook Kingston ValueRAM in gebruik, 512MB DDR400 PC3200 om precies te zijn. Bij mijn reepje zitten er Samsung chips op.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Misschien zijn het dan wel Random gekozen chips. Waar Kingston toen even goedkoop aan kon komen ;).

Grolsch Royce!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Whatever :) Kingston is naar wat ik ervaar iig altijd betrouwbaar.
En dat telt ..

Verwijderd

Ik heb ook kingston geheugen dimmetjes wat uiteindelijk gewoon Infineon geheugen bleek te zijn met een sticker van Kingston erop geplakt...

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 17:55:
Ik heb ook kingston geheugen dimmetjes wat uiteindelijk gewoon Infineon geheugen bleek te zijn met een sticker van Kingston erop geplakt...
Was het gewoon "Kingston" of ValueRAM?

Grolsch Royce!

Pagina: 1