[php] lezen files in tmp-directory

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
half tegen beter weten in probeer ik een upload indicator te maken.

bij het submitten van het upload-formulier open ik een popup met daarin een php-file die dmv javascript ververst. ik check na de refresh of er files in de directory staan die er bij de vorige doorloop niet waren. zo ja, dan is dat mijn temp-file (ik ga ervanuit dat er niet meerdere synchrone uploads zijn).

nu wil ik proberen informatie te krijgen over die temp-file. filesize werkt hierbij niet, (is_file geeft ook false), dus hoopte ik iets met fread te kunnen doen. fopen geeft nl wel true. helaas geeft ook fread geen info...

heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Windows of linux?

iig bij windows bestaat een bestand pas waneer deze volledig geupload is. Verder zou het heelgoed kunnen zijn dat de webserver het bestand pas echt wegschrijft waneer het in zijn geheel binnen is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is een linux server. ik dacht dat tijdens het uploaden het bestand eerst wordt weggeschreven in de tmp deirectory, en dat het wegschrijven onder de oorspronkelijke bestandsnaam pas gebeurt nadat hij in zn geheel in de temp directory staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een beetje risky methode, zoals je nu bezig bent. Je upload iets en als er iets in die dir staat, dan zal het wel goed gegaan zijn. Komt op mij een beetje houtje-touwtje over.
Wat wil je er mee bereiken?

Kun je niet gewoon een upload-script maken, daarin kun je meteen de filename etc opvragen. Dan gaat 't ook goed met meerdere uploads tegelijk.

Of begrijp ik je ergens verkeerd?
Laat maar, ik had over je eerste regel heengelezen, sorry :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 12:05 ]