Graphics van video 'Make Luv' van Room5

Pagina: 1
Acties:

• Toni
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk kennen jullie die clip wel, die hoort bij het liedje die ook gebruikt is voor een AXE-reclame. Het lijkt een soort flash-animatie - heel mooi uitgevoerd in iedergeval. Ik was benieuwd of het mijzelf ook wel zou lukken een dergelijke animatie te maken, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Wat zijn de stappen om dergelijke graphics te maken? Met Flash een beetje trace-bitmap doen is niet de manier geloof ik.

We need more cowbell

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je zult echt, net als bij een 'echte' tekenfilm, een groot deel (al dan niet alle) frames moeten tekenen. Als je die dingen digitaal hebt, kun je er ook flauwe trucjes mee uithalen als een 'digitale poppenkast'; oftewel als een poppekast in elkaar zetten in 3d Studio MAX en zo objecten achter en voor elkaar zetten, en ook die vette disco-belichting vrij makkelijk er op sleuren.

Al met al een hoop werk dus ;-)

• David
  • Laatst online: 05-07 11:19
Toni schreef op 28 April 2003 @ 10:44:
Waarschijnlijk kennen jullie die clip wel, die hoort bij het liedje die ook gebruikt is voor een AXE-reclame. Het lijkt een soort flash-animatie - heel mooi uitgevoerd in iedergeval. Ik was benieuwd of het mijzelf ook wel zou lukken een dergelijke animatie te maken, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Wat zijn de stappen om dergelijke graphics te maken? Met Flash een beetje trace-bitmap doen is niet de manier geloof ik.
Als je al wil beginnen met gewone bitmap-graphics, kun je de boel het beste met de hand tracen in bijvoorbeeld Adobe Illustrator.

Misschien dat een scene in 3D maken en er dan een toonshader op loslaten ook wel een mooi resultaat geeft.

Dato DUO synth voor twee

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als je het in flash wilt doen zou ik eerst proberen een simpele animatie te maken. Twee karakters ofzo en kijken of dat je lukt. Het natuur getrouw animeren is iets lastiger dan tweentje hier en daar en je moet inderdaad heel veel keyframen om een beetje netjes resultaat te krijgen. Des te ingewikkelder je karakter des te meer verschillende "instances" je van hem of haar zal moeten maken om te zorgen dat shading en dergelijk goed zijn.

|{ brrr }] |

Verwijderd

toen ik em vanochtend weer zag zat ik me ook zoiets af te vragen, maar dan niet op animatie niveau, want zulke ingewikkelde dingen gebeuren er niet echt, maar meer op graphics niveau, dat het een enorme berg tijd gekost moet hebben om al die characters en backgrounds ed te tekenen want het is allemaal super strak, smooth en gedetailleerd...

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Een tonshader heeft in ieder geval een compleet ander effect dan een zelf getekende animatie met Illustrator-style-plaatjes. Toonshaders zijn ook mooi, maar heel anders.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ben ik dan echt de enige die het een vreselijke pruts-video vind?
vooral het dansje van de neger op het einde vind ik diepbedroevend slecht eigenlijk :-/

wat trouwens het makkelijkste is voor vloeiende animaties is om je masks (dus de outlines) te pakken uit een 'echt' filmpje (overtrekken dus) en dan strak maken. Het is allemaal in een vrij lage framerate gerendered dus het valt wel mee met hoeveelheid werk (die kerel op het einde, die neger, en het enige stukje 'animatie' in de hele clip eigenlijk) is denk ik 15 frames, misschien 30 maar echt niet meer, is wel te overzien dus.

Ik denk trouwens dat het stiekem helemaal geen vector art is; deze shit van hedkandi http://www.hedkandi.com/s...ons/default.asp?section=3 is stiekem ook helemaal geen vector art maar gewoon degelijk photoshop werk (anders krijg je de vleugels, haren en truitjes niet voor elkaar namelijk)

ow, vergeet niet dat goed animeren TERING-veel werk is, dus ...

Stoer; Marduq

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

XangadiX schreef op 29 April 2003 @ 16:05:
Ik denk trouwens dat het stiekem helemaal geen vector art is; deze shit van hedkandi http://www.hedkandi.com/s...ons/default.asp?section=3 is stiekem ook helemaal geen vector art maar gewoon degelijk photoshop werk (anders krijg je de vleugels, haren en truitjes niet voor elkaar namelijk)
Daar wil ik toch even op reageren. Want als je de mogelijkheden een beetje kent van het verloop-grid van Illustrator dan is in principe alles te maken. Vraag ik me wel af of er nog een RIP bestaat die het kan printen zonder over de zeik te gaan, maar er kan erg veel in elk geval.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
mee eens over die animatie, het ziet er erg houterig uit, en het valt idd vooral bij die kerel erg op
ik vond de stijl over het algemeen trouwens wat tegenvallen, sommige shots waren vrij lelijk kwa gradients enzo
kan zo alleen niet precies zeggen hoe of wat, heb de clip pas 2 keer gezien

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

kerel die danst is volgens mij gedaan door gewoon letterlijk een filmpje van die gozer te pakken, en em dan "over te trekken" in illustrator/flash, bewegingen zijn wel erg ongetekend...

Verder denk ik eerlijk gezegd dat dit gewoon het ouderwetse hard werken en heel veel zelf tekenen gaat worden, is niet echt een specifiek programma om t makkelijker te maken voor denk ik :)

Verwijderd

Kan me de clip vaag herinneren, maar is het niet vaak zo dat er layers over elkaar schuiven, en dat dit dus weinig met animeren te maken heeft!?
Uiteraard is er zeer zeker animatie, maar het is toch zo dat er veel layers over elkaar schuiven en dat dit de illusie wekt dat er veel animatie is?
Weet nog wel dat ik dacht dat ik het echt vette art vindt...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb ff een stukje van de video neergezet zodat iedereen weet waar we het over hebben ;)

DivX 3.11 - 5,04 MB

Dat dansje ziet er wel realistisch uit maar de rest van de bewegingen (zoals de blondine die loopt) niet echt :P
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 19:14:
Kan me de clip vaag herinneren, maar is het niet vaak zo dat er layers over elkaar schuiven, en dat dit dus weinig met animeren te maken heeft!?
Uiteraard is er zeer zeker animatie, maar het is toch zo dat er veel layers over elkaar schuiven en dat dit de illusie wekt dat er veel animatie is?
Weet nog wel dat ik dacht dat ik het echt vette art vindt...
Het grootste deel bestaat idd alleen maar uit zoomen en schuiven van layers. Op enkele uitzonderingen na

[ Voor 50% gewijzigd door dreeke op 29-04-2003 19:16 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

dreeke schreef op 29 April 2003 @ 19:15:

[...]

Het grootste deel bestaat idd alleen maar uit zoomen en schuiven van layers. Op enkele uitzonderingen na
Des al niettemin vindt ik het errug gaaf gedaan.. En voor de mensen die (veel?) comment hebben, zet maar eens zo'n animatie neer... Respect! Toch? (:

• Mindwalker
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Het lijkt alsof ze het hoofd van de dansende meneer in het laatste stukje gespiegeld hebben om hem de andere kant op te laten kijken. Dat maakt het zo onnatuurlijk.

Verder lijkt het me idd allemaal gewoon vectoranimatie, geen overtrekken van videobeelden. Op de dansende meneer na dan, en dat is dan ook wat minder. Het lijkt een beetje op die clip van Brainpower (ik dacht "4e kaart" ofzo).

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• Oogst
XangadiX schreef op 29 april 2003 @ 16:05:
vooral het dansje van de neger op het einde vind ik diepbedroevend slecht eigenlijk :-/
Nee, ik vind het ook een ramp, maar ik deed mijn best dat niet te laten blijken en gewoon een zinnig antwoord te geven. :P Neemt niet weg dat ik die clip echt ranzig slecht vind.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Ik kwam een tijdje geleden dit programma tegen, ik dacht dat het wel in deze topic thuishoorde...
http://www.wildform.com/r...OFA-3eb1c7a2779ef#austin2
Ik heb het nog niet zelf uitgeprobeerd maar de voorbeelden zien er wel aardig uit en ik zie wel mogelijkheden, bijvoorbeed met behulp van een blue screen.

Check ook deze site eens. Mama mia, wat een werk!
http://juniatwork.mrtio.com/

>> Bastiaan

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Om eerst even op de topic starter te reageren, ja ik denk dat dit heel goed te doen is. Denk een verhaal uit, maak je tekeningen en beweeg het langs elkaar heen, hetzelfde effect.
XangadiX:
het dansje of de animatie? :)
... (die kerel op het einde, die neger, en het enige stukje 'animatie' in de hele clip eigenlijk) ...
sja, dus bewegende lagen vallen niet onder animatie? ik denk het eigenlijk wel, maargoed, dat is een andere discussie. Wel is de animatie van de dansende neger idd het enige enigsinds goed ogende stukje animatie. Ik vermoed ook heel sterk dat dit stukje is ge-rotoscoped (overgetrokken), mss ook nog een enkel ander stukje uit de video maar deze ieg. De bewegingen komen mij te goed over en helemaal in vergelijking met de andere lompe bewegingen door de video heen.

Trouwens lijkt deze clip mij prima te maken in flash, ik heb ook geen rare gradients gezien.

Maar idd, sorry TS maar ik vind het ook nix, doe mij maar de clip van Do The Evolution van Pearl Jam :)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Ik vindt hem nog steeds erg gaaf, zag hem vanochtend toevallig nog even.
En wat me opviel, heb het hier nog niet gehoord, maar het dansje > is dat niet het dansje van de reclame? :)

Dat is de reclame van die jongen die staat te dansen bij een bar, met twee dames en op de achtergrond hoor je Make Luv van Room5, jawel... Ik weet bijna zeker dat die neger het dansje doet wat die jongen in die reclame doet (weet even niet meer waarvan dat is).

Maar goed, dat ter info..... :)

• Oogst
Jawel, het is precies het dansje van de reclame, maar wie was eerder? Ik denk de reclame, eigenlijk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:16

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 09:16:
Ik vindt hem nog steeds erg gaaf, zag hem vanochtend toevallig nog even.
En wat me opviel, heb het hier nog niet gehoord, maar het dansje > is dat niet het dansje van de reclame? :)

Dat is de reclame van die jongen die staat te dansen bij een bar, met twee dames en op de achtergrond hoor je Make Luv van Room5, jawel... Ik weet bijna zeker dat die neger het dansje doet wat die jongen in die reclame doet (weet even niet meer waarvan dat is).

Maar goed, dat ter info..... :)
AXE was het

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• XangadiX

XangadiX

* reagerend op Ozboz

XangadiX schreef op 29 April 2003 @ 16:05:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/hedkandi.jpg

nu zou dat truitje met een boel gepiel wel kunnen in illustrator, maar waarom in godsnaam, hoeveel makkelijker is het om het in fotoshop te doen? daarbij zijn ze in de flash zwaar gejepegt terwijl de originele vectorbestanden vele malen makkelijker zou zijn, ik denk dus echt dat dit fotoshop gewacom is.

Stoer; Marduq

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik denk dat dit is gemaakt in Adobe After Effects icm. Flash en Photoshop. Zoveel dingen zijn daarin gemaakt, das niet te filmen gewoon.....een hoop dingen van 2Advanced zijn bevoorbeeld ook hiermee gemaakt en dingen die je MTV/TMF ziet ook allemaal om maar aan te geven wat de mogelijkheden zijn :)

• XangadiX

XangadiX

after effects _/-\o_

...

'met een starglow wordt alles mooi'
(en anders gooi je er nog een shine overheen)

Stoer; Marduq

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
die hed kandi covers zijn trouwens gemaakt op 'n mac met photoshop en/of illustrator :) (heb ik ooit ergens gelezen, weet alleen niet meer waar)

[ Voor 36% gewijzigd door flat op 02-05-2003 16:59 ]

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Jongens toch, beetje zoeken :

http://www.lynxpulse.co.uk/

Inclusief motion capture van het dansje :)
De clip is naar de reclame geshaped, en het nummer is eigenlijk best oud :)
Da's zoals iets als dat nummer van groove armada.....dat album had ik al 1,5 jaar, en dan word dat nummer ineens een hit, hoppaaa re-release van het album, terwijl ze net een nieuwe hadden gereleased ('whenever i am down').

• XangadiX

XangadiX

Flat© schreef op 02 May 2003 @ 16:55:
die hed kandi covers zijn trouwens gemaakt op 'n mac met photoshop en/of illustrator :) (heb ik ooit ergens gelezen, weet alleen niet meer waar)
...

uhm, ja dat is een enorm zinvolle toevoeging, ik denk dat de hedkandi flashcards gemaakt zijn met flash op een pc of op een mac :z

Stoer; Marduq

• Oogst
Nou het hier toch over videoclips gaat: heeft iemand de nieuwe videoclip van Blof al gezien? Vandaag was de premiere op MTV, dus hij is net nieuw. Ik vraag me af welk bedrijf de clip heeft gemaakt, want ik zag 3d in een Nederlandse clip en dan ook nog eens (misschien, als ik het goed heb gezien) met een wel zeer bekende standaardtexture van 3d Studio MAX er in: cloud7.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Ik weet dat het een Rotterdamse toko is, maar ik kom er nu even niet op welke precies..
Pagina: 1