Om eerst even op de topic starter te reageren, ja ik denk dat dit heel goed te doen is. Denk een verhaal uit, maak je tekeningen en beweeg het langs elkaar heen, hetzelfde effect.
XangadiX:
ben ik dan echt de enige die het een vreselijke pruts-video vind?
vooral het dansje van de neger op het einde vind ik diepbedroevend slecht eigenlijk :-/
het dansje of de animatie?

... (die kerel op het einde, die neger, en het enige stukje 'animatie' in de hele clip eigenlijk) ...
sja, dus bewegende lagen vallen niet onder animatie? ik denk het eigenlijk wel, maargoed, dat is een andere discussie. Wel is de animatie van de dansende neger idd het enige enigsinds goed ogende stukje animatie. Ik vermoed ook heel sterk dat dit stukje is ge-rotoscoped (overgetrokken), mss ook nog een enkel ander stukje uit de video maar deze ieg. De bewegingen komen mij te goed over en helemaal in vergelijking met de andere lompe bewegingen door de video heen.
Trouwens lijkt deze clip mij prima te maken in flash, ik heb ook geen rare gradients gezien.
Maar idd, sorry TS maar ik vind het ook nix, doe mij maar de clip van Do The Evolution van Pearl Jam
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead