Toon posts:

Afdrukken bij HEMA

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat foto's worden afgedrukt in het 3:2 formaat, en dat ze rechtstreeks uit de camera komen in een 4:3 formaat.

De eerste keer dat ik mijn foto's dus liet afdrukken, werd dus iets van de bovenkant afgesneden. Wat ik nu wil vragen is of iemand van jullie weet of het ook mogelijk is om je foto's af te laten drukken (bij de HEMA) waarbij er niet iets van de randen wordt afgesneden, maar dat er gewoon twee witte balken naast de foto komen, zodat de verhoudingen hetzelfde blijven. Dan knip ik die witte randen er zelf thuis wel af, en heb ik toch foto's in 4:3 formaat.

Of is het handiger om zelf in PS twee witte balken er naast te zetten, zodat je de foto's toch gewoon op 3:2 formaat kan inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 11:13

BaRF

bijna kerst

ik denk idd dat al s je zelf gewoon het 'canvas' van je foto in PS groter maakt, je het beste resultaat krijgt :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 20:18
Zelf witte balken toevoegen. Ik doe het met PSP, Canvas size (boven en onder doe ik ook nog een milimeter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Hmm bij de vakman (waar ik werk :)) is het gewoon mogelijk om een alternatief formaat te kiezen of gewoon even vragen aan degene achter de balie of hij er rekening mee wil houden bij het afdrukken. De hema werkt trouwens met AGFA machines, binnenkort allemaal met digilabs, dan kan je zelf met een e-box aangeven welke uitsnede er gemaakt moet worden (of waar de witte randen moeten komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gir schreef op 28 April 2003 @ 10:44:
Hmm bij de vakman (waar ik werk :)) is het gewoon mogelijk om een alternatief formaat te kiezen of gewoon even vragen aan degene achter de balie of hij er rekening mee wil houden bij het afdrukken. De hema werkt trouwens met AGFA machines, binnenkort allemaal met digilabs, dan kan je zelf met een e-box aangeven welke uitsnede er gemaakt moet worden (of waar de witte randen moeten komen).
Jah, de vakman kan inderdaad je foto's op een passend formaat afdrukken, probleem is dan dat je de foto niet in een standaard foto album of fotolijstje krijgt zonder kunst-, snij- en vliegwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

MaDLiVe

.-Observer-.

Gir schreef op 28 April 2003 @ 10:44:
Volgens mij zijn er in diverse filialen (Haarlem) al digilab machienes sinds maart.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
zie http://www.photoelf.com/support/printer/exact_size.shtml
dat lijkt mij wel een handig resize programma

[ Voor 25% gewijzigd door singelsma op 28-04-2003 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Er zijn ook afdrukkers die digitaal gewoon in 4:3 kunnen afdrukken,
bijv. Picoprint: http://www.picoprint.nl/index.html?target=digitaal.html
of wil je perse 3:2 formaat foto's ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1