van de per-out naar versterker naar pass sub;

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08
ik heb een marantz versterker sr 580 en die heeft voor de sub enkel een pre-out.
ik kan voor weinig een leuke sub over nemen, de is echter passief.

is het mogelijk om er nu een goedkopere versterker tussen te plaatsen die het signaal enkel versterkt en zo ja waar moet ik dan op letten?

tips van harte welkom.

tnx

edit; topic titel is beetje fout

[ Voor 6% gewijzigd door the noise op 28-04-2003 10:06 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk dat het wel werkt, maar dan moet je waarschijnlijk een passief filter inzetten. Het subkanaal zal vast geen eigen frequentiefilter hebben en je 10 EUR 6e hands versterker ook niet. Met spoelen en condensatoren kan je je eigen frequentiefilter bouwen.

http://www.12vhifi.nl/filters.html voor berekeningen :)

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08
het is dus voor in huis.
maar het moet dus een versterker worden met filter begrijp ik wel.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

In huis, in de auto, het filter merkt het verschil niet :D Je gebruikt alleen waarschijnlijk 8 Ohm in de berekeningen in plaats van 4 Ohm. Als je echt handig bent, bouw je je eigen actieve of passieve scheidingsfilter voor in de signaaldraad. Dan versterkt je versterker alleen bastonen in plaats van alles te versterken, waarna je de hoge tonen er met een passief filter weer fraai uitfilterd.

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 10:15
ik neem aan dat die pre-out wel gefiltert is...

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

Verwijderd

De vraag is of die passieve sub danwel die versterker dat filter niet al aan boord heeft. Zo niet; bij de gemiddelde electronica-zaak kun je kant en klare filters kopen. Sec bekeken is het antwoord op je vraag natuurlijk: Ja. Een actieve sub is immers niets anders dan een passieve sub met een ingebouwde versterker/filter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 11:18 ]

Verwijderd

Flakkerbei schreef op 28 April 2003 @ 11:17:
ik neem aan dat die pre-out wel gefiltert is...
Nee, is al eerder gezegd. ;)

Ik heb zelf eens me sub uit mijn auto gehad en hem aangesloten met een 2-de versterker (tijdelijk) maar ook frequenties boven de 500 hz gingen over de woofer.

Als dat niet te lang doorgaat dan is er niets aan de hand maar met een filter is het natuurlijk wel netter af te stemmen op de bas van de bestaande speakers.
Pagina: 1