Toon posts:

[W2k] printprobleem op LPT1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeren deskundigen ik leg het volgende dilemma aan u voor!

Net een windows 2000 professional systeem ingericht waarop op de lpt1 poort een hp laserjet 6P is aangesloten. Deze is tevens gedeeld voor 1 andere computer (win98SE) van wie de gebruikersnaam e.d. netjes bestaat.
Printen zorgt echter voor een probleempje; er wordt wel gespooled er gaan heel even een lampje op de printer knipperen maar printen ho maar. Vervolgens ga ik kijken bij de instellingen van de lpt poort. Bij methode voor het filteren van bronnen staat 'nooit een interrupt gebruiken' aangevinkt. Verander ik dat in 'Elke interrupt gebruiken die aan de poort wordt toegewezen' dan doet de printer het. Start de pc opnieuw op vertikt de printer het weer! Zet ik de methode van filteren weer terug op 'nooit een interrupt gebruiken' doet de printer het weer!

Iemand enig idee wat ervoor kan zorgen dat de printer ook na een herstart weer gewoon print?

Verwijderd

Heb je er nog een netwerkkaart inzitten die geen ipadres heeft?
Ik heb namelijk een keer bij mijn ouders een LJ 4m geinstalleerd via lpt1, maar dat was voordat er internet was aangesloten terwijl er wel al een nic in zat, en daardoor raakte alles een beetje van slag.

Verwijderd

Topicstarter
hmm helaas, de computer zit in een netwerk en heeft een vast ip voor internet, servertoegang e.d. Verder loopt het systeem gewoon stabiel alleen die printerpoort heeft kuren.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

kijk eens of in je bios dat ding op EPP of ECP staat ..

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Even nagekeken en de poort staat in de bios op ECP op I/O address 378h en DMA Channel is off.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Staat de bi-directionele support aan of uit?
En hoe staat je spooling ingesteld, daar zou je ook wat mee kunnen proberen

Verder is een ecp poort m.i. geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles aan/uit gezet in de driver; bi-directioneel, printerspool overall en alle lossen mogelijkheden maar helaas het mag niet baten. Iedere wisselen tussen die interruptsettings is niet bepaald ideaal :|
Pagina: 1