Toon posts:

[NT4] niet aanmelden omdat netlogon niet gestart is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een werkstation hier krijg ik de melding:

.. kan u niet aanmelden omdat de service netlogon niet is gestart op deze machine

Deze melding krijg ik zowel als ik lokaal als op het domein probeer aan te melden. De machine haalt wel een (juist) IP adres op bij de DHCP, en is ook te pingen, echter de shares zijn niet te benaderen (kan dus niet in het eventlog kijken).

Ik heb gezocht bij zowel deja als bij MS (KB) voor dit probleem, echter niets gevonden. MS verteld wel dat er een dergelijk probleem zich voor kan doen als er bv. een hongaars locaal geselecteerd is, echter hiervan is geen sprake. Daarnaast geeft MS aan dat dit probleem opgelost is met SP6, de betreffende machine is voorzien van SP6a.

Voor alle duidelijkheid: dit heeft niets te maken met de netlogon service op de server, of uberhaupt met het domein, aangezien lokaal aanmelden ook niet kan.

De machine beschikt over een NTFS partitie, dus met een DOS-diskette haal ik weinig uit. In principe gaat er gewoon een ghost over, echter ik zou graag weten of er geen andere manier is om dit probleem op te lossen.. of iig. te voorkomen dat het vaker gebeurd.

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-09 01:05
Lokaal is je netlogon service niet gestart. Waarschijnlijk heb je een register dat een beetje verrot is? Veilige modus doet het ook niet? En een repair (via gemaakte rescue diskettes)?

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 21:53

Cansu

Cirus the Virus

Last known good werkt ook niet? Volgens mij is de RPC op de zeik en kan je alleen herinstalleren.

Viva la Netherlands!

Verwijderd

Topicstarter
Veilige modus, of last known good doen het idd. geen van beide. En van werkstations maken we hier geen rescue diskettes, gezien het feit dat er een ghost aanwezig is. Zo'n enorm probleem is het allemaal (dus) niet, ik vroeg mij gewoon af of er _echt_ geen andere manier was om dit op te lossen. Blijkbaar niet, so be it. Lang leve windows maar weer :)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 09:40:
Veilige modus, of last known good doen het idd. geen van beide. En van werkstations maken we hier geen rescue diskettes, gezien het feit dat er een ghost aanwezig is. Zo'n enorm probleem is het allemaal (dus) niet, ik vroeg mij gewoon af of er _echt_ geen andere manier was om dit op te lossen. Blijkbaar niet, so be it. Lang leve windows maar weer :)
Je kan het nog proberen om middels Hyena (tooltje voor remote beheer) remote de machine te benaderen en de Netlogon service proberen te starten :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)