Toon posts:

Slechte video-kaart prestaties

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben hier al eens eerder geweest met dit probleem.
Ik heb een AMD 2200+ met een asus a7v333 moederbord en een Geforce 2 mx-400
Mijn vraag toen was: dat met C&C generals mijn machine heel traag is hetzelfde probleem heb ik met Battlefield 1942. het antwoord van toen was dat ik een nieuwe video kaart moest kopen omdat deze niet goed genog zou zijn. ik heb toen met Powerstrip mijn kaart iets overclockt en toen deden de spellen het iets beter.

Nu mijn probleem ik was bij een vriend van mij om C&C tegen elkaar te spelen en hij heeft een een AMD athlon 1200 OOK met geforce 2 mx-400 en bij hem draait C&C generals perfect.
Hoe kan dit?! 8)7

Ik heb de drivers van mijn moederbord en videokaart al opnieuw geïnstalleerd..

Alvast bedankt _/-\o_

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:54
wat ik gemerkt heb is dat mijn gf2mx-400 veel sneller was met de 12.60 en 12.90 drivers
ik zou zeggen, probeer die eens

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt, zal ik proberen! verder nog iemand anders suggesties?

Verwijderd

Hoeveel MB geheugen heeft die videokaart eigenlijk? Als hij namelijk 32MB is het niet zo verwonderlijk... Ik ken de Geforce2 versies niet echt.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 10:12:
Hoeveel MB geheugen heeft die videokaart eigenlijk? Als hij namelijk 32MB is het niet zo verwonderlijk... Ik ken de Geforce2 versies niet echt.
Wonderbaarlijk genoeg is de mx400 met 32 en met 64mb geleverd, en is de 64mb variant in tests altijd TRAGER uitgekomen dan de 32mb, zou te maken hebben met dat de chip maar 48mb max. efficient kon adresseren oid...

TS, heb je alle dingen die in de verschillende FAQ staan doorlopen?
Heb je de allerlaatste Via 4in1/Hyperion geinstalleerd staan? Welke windows draai je, wat is de exacte inhoud van je volle systeem (jaja, zelfs het merk van je floppydrive? :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Tis idd een 64mb gf2.

Oke mijn hardware config weet ik niet pcies uit mijn hoofd:

AMD 2200+
Asus a7v333
gf2mx-400
256 ddr
60 gb hd
Win XP Pro

Momenteel ff GEEN folppy drive;) laatste 4in1 driver heb ik vorige maand geïnstalleerd

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
Ik had zelf ook zo'n probleem. battlefield startte heel langzaam. ik heb zelf Athlon XP2200 256mb ddr ram en Ti4200 vivo 128mb video kaart. ik dacht dat het hier aan lag maar het lag aan mijn hardeschijf. Het was een maxtor 40 GB 5400 RPM ATA 100. nu is het een maxtor 120 GB 7200 RPM ATA 133. en dat verschil merk je goed

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

C&C vreet geheugen en ook videomem, met een TB 1400 en GF4 Ti 4200 merk ik het ook.
Zet je shadows uit of op simple, dat scheelt stukken.
Heb je maps met veel units dan gaat ook je CPU veel trekken.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

offtopic:
Nog even een kleine melding aan de topicstarter voor een eventueel volgend te openen topic: Een videokaart valt niet onder het Audio, Video & HiFi Forum, hier gaat het over video, in de zin van DVD en Home Theatre enzo, voor vragen mbt je Videokaart moet je in Video-planken & Beeldkannonnen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ok volgende keer zal ik beter opletten.

Verwijderd

De GF2 is nou eenmaal niet meer een van de nieuwste kaarten...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> V&B

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 11:50:
De GF2 is nou eenmaal niet meer een van de nieuwste kaarten...
Ik wou al zeggen, met een Athlon XP 2200+ op een ASUS A7V333 mobo prik je toch geen tergend slome GeForce2 MX? Een GeForce4 of een ATI Radeon 9700 ofzo zou veel beter op z'n plaats zijn in zo'n systeem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 11:46

Twan V

...en er stralend uitzien

Toch denk ik dat daar het probleem van de TS niet zit. Een tragere pc met dezelfde kaart is sneller :?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:11
Het probleem is niet de videokaart maar het het geheugen.

Im mijn XP2000+ met ati radeon 9100 was hij met 256Mb Mem ook niet vooruit de branden. Ik mocht in mijn handjes wrijven als ik 15 Frames had. Na een upgrade van 256 naar 512 was dit als sneeuw voor de zon verdwenen! Het loopt nu als een ti*t!!!!!!

Kijk ff of je ergens een reepje kan lenen en steek deze ff in je pc. Als dit werkt weet je dat dit het probleem is en hoef je niet verder te zoeken naar de oorzaak (en een oplossing ;-)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Hangt ook er vanaf op welke instellingen, als je vriend bv op 640/480 speelt is het niet zo vreemd.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Hasib schreef op 28 april 2003 @ 12:55:
Hangt ook er vanaf op welke instellingen, als je vriend bv op 640/480 speelt is het niet zo vreemd.
Generals draait op minimaal 800x600 , zelf heb ik nog geprobeert de config file aan te passen om wel 640x480 te draaien alleen start de game niet meer op. Op zich kan de topicstarter ook gewoon rivatuner instaleren > overclocken en wat instellingen aanpassen voor de driver zodat deez weer wat details achterwege laat :)

Verwijderd

Topicstarter
We draaien alle twee op 800x600 ik zal eens vragen hoeveel geheugen hij in zijn machine heeft maar aangezien zijn machine ouder is en hij er niets aan heeft gedaan zal er niet meer geheugen in zitten dan in de mijne. maar het is wellicht het proberen waard

Ik had ook nog in mijn bios het OCWS(geloof ik) aan gezet want dat zou ook nog uit kunnen maken maar ik merkte niet echt een verschil

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

SIM-PEL
neem er 256 mb bij ;)
echt een wereld van verschil
en dan lekkere strakke timings en dan zal je zien dat heel je sysje een stuk sneller is ;) :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1