Ik zit met het plan om een AMD XP 2000+ of iets in die richting aan te schaffen. Nu heb ik gehoord dat de palomino behoorlijk hoge temps heeft en amper over te clocken valt.
Nu is mijn doel niet om hem zwaar te overclocken (hoop nie da´k nu gebanned wordt van GoT
) maar de temps wil ik wel beetje OK houden. Nu hebben ze hiero bij norrod nou niet ech "hardware" skills maar ze verkopen ´t spul wel. Ze zullen wel weten wat voor een core´s ze verkopen maar ik zou het natuurlijk toch liever zelf willen weten.
Ik heb dus ff lopen zoeken met de search en kwam uiteindelijk op de BalusC server uit waar ik dit plaatje vond:

Van links naar rechts: Palomino / Tbred / Barton
Nu zie ik wel degelijk verschillen, maar ik kom d´r nog niet duidelijk achter wat nou de duidelijke verschillen zijn, want de TBred lijkt mij hetzelfde als m´n Thunderbird.
Is d´r mischien een manier om de verschillende core´s te herkennen, bijv d.m.v een typenummer of iet dergelijks, of bepaalde kenmerken op de proc?
Nu is mijn doel niet om hem zwaar te overclocken (hoop nie da´k nu gebanned wordt van GoT
Ik heb dus ff lopen zoeken met de search en kwam uiteindelijk op de BalusC server uit waar ik dit plaatje vond:

Van links naar rechts: Palomino / Tbred / Barton
Nu zie ik wel degelijk verschillen, maar ik kom d´r nog niet duidelijk achter wat nou de duidelijke verschillen zijn, want de TBred lijkt mij hetzelfde als m´n Thunderbird.
Is d´r mischien een manier om de verschillende core´s te herkennen, bijv d.m.v een typenummer of iet dergelijks, of bepaalde kenmerken op de proc?