Toon posts:

Het overklokken van mijn amd xp 2000+ Palomino

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn amd xp 2000+ Palomino gaan overklokken.
Ik heb een Zalman fan 3100gp op mijn cpu.
Ik ben van fps133 naar fps140 gegaan en toen deet i raar. (cpu bleef wel koel)
Toen zetten ik de voltage van 1.750 naar 1.850 en toen slikte die hem wel, kan iemand mij dit misschien uitleggen. (en is het gevaarlijk? ook als mijn cpu temp laag is ?)
Ik had hem oc op een amd xp 2200+ en het loopte nog op 57 grade.
Maar voor dat ik hoger ga wil ik even weten of het een niet te groot risico word.

Als ik mijn 2000 op 2200 zet is hij stressed 57 grade zou ik nog verkunnen gaan naar een 2400 of 2500 of zou dit niet verstandig zijn ?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
Het verhogen van het voltage is redelijk veilig :), je kunt nog gewoon door tot zo'n 1,95V.

Het verhogen van het voltage zorgt ervoor dat je cpu stabieler wordt op hogere snelheden, maar daarwordt hij ook warmer van dus goede koeling is vereist :). Is die 57C Idle of stressed? Als dat Idle is vindt ik het toch wel aan de hoge kant.

Je cpu kun je trouwens niet slopen met OCen (ok wel als je je CPU op 3V laat draaien ofzo 8)7 ). Hij zal namelijk gewoon vastlopen :).

Hoger kun je natuurlijk altijd proberen. Maar het is een palamino dus veel verder zul je er waarschijnlijk niet meer komen.

Succes :Y).

tvw

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Veel hoger dan 140MHz FSB zal je niet komen aangezien je processor gelokt is. Je kan dus alleen je FSB verhogen, je multiplier kan je niet veranderen. Je processor is dus default 12.5 (multiplier) x 133MHz (FSB) = 1666MHz (XP2000+). Een FSB van 140 of 145MHz is dan denk ik toch het max. En wat voor koeling heb je? De default heatsink van AMD? Misschien kan je dan toch beter een beter heatsink kopen bij Mycom of andere winkel die bij je in de buurt zit. Over de 50 graden is niet echt lekker, maar niet gevaarlijk ofzo. 55 graden zou ik als max houden, 55 graden stressed natuurlijk ;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 06:21
Ik heb 54 idle :) Maar dat komt voornamelijk door verrotte temp sensors van asus .... ach boeie, dat kunnen ze makkelijk hebben ! En ik ga toch over op waterkoeling :)

Verwijderd

Als je het voltage nog verder verhoogt tot zo'n 2.2v max en temps blijven stabiel (onder 66graden), dan zal je een stuk verder komen!

Mijn xp1700 palomino (agoia 9) loopt nu op 1770mhz met 2.1v.

Verwijderd

Heb je de FAQ overklokken al gelezen? staan de antwoorden op al je vragen in ;) verder zal je cpu niet in een keer dood zijn door overklokken (als je het met goed verstand doet) maar de levensduur neemt wel af hoe dat in zijn werk gaat staat in de FAQ. trouwens 57 C stressed is al wel redelijk wat misschien ook nadenken over een betere koeling ;)

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:45

ultimateharry

Team Slayer:-)

mhh, ik heb ook een 2000+ palomino.
Die dingen zijn echt rotte overclockers, kom niet verder dan 140 fsb x 12.5

Verwijderd

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.