Toon posts:

SERVER INSTALLEREN

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb n probleem. ik wil een server aanmaken, ik heb pws. maar nou kan ik dus niet de binnenkomende signalen doorlinken naar mijn server. die instellingen moet ik veranderen in mijn router, maar dat lukt me niet, ik weet niet hoe! kan je me helpe? graag

groetjes bart

Verwijderd

Topicstarter
PWS is trouwens personel web server van windows 98 cdrom

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

1) je caps is blijven hangen bij je titel
2) geef eens wat meer info wat je niet lukt

[ Voor 15% gewijzigd door Gerwin op 28-04-2003 02:08 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Topicstarter
nou, kijk... ik wil mijn site (www.e-bart.tk) op en server ztten, op mijn eigen comp. MAAR nu heb ik een programma (PWS) geinstalleerd, maar nu moet ik de binnenkomende signalen door laten sturen naar mijn server... volg je dat nog?

ik heb een router. nu moet ik mijn router ZO instellen dat hij dat doet( signalen doorsturen naar server). maar ik kom er bij mijn router instellingen niet uit hoe dat moet.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 02:13:
nou, kijk... ik wil mijn site (www.e-bart.tk) op en server ztten, op mijn eigen comp. MAAR nu heb ik een programma (PWS) geinstalleerd, maar nu moet ik de binnenkomende signalen door laten sturen naar mijn server... volg je dat nog?

ik heb een router. nu moet ik mijn router ZO instellen dat hij dat doet( signalen doorsturen naar server). maar ik kom er bij mijn router instellingen niet uit hoe dat moet.
_/-\o_ _/-\o_ :+
Super :P

Maar dit hoort in NT, al zal 't wel dichtgaan, is wel heel erg basic, kijk eens naar Het Grote Poortmappingsverhaal en 't is misschien ook wel leuk om dan ff te vertellen welke router je gebruikt ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Misschien kun je je probleem even nader toespitsen op het thema van dit forum:
Programming & Webscripting
Het programmeer en webscripting forum bij uitstek voor echte applicaties, PHP, MySQL, ASP, etc.
Het gaat hier dus om het schrijven van applicaties en (een zekere vorm van) scripts, en niet om het configureren van servers. Als je de moeite had genomen de FAQ/QuickStart door te nemen, had je dat geweten.

Ik kan je trouwens wel alvast waarschuwen dat men ook op andere fora niet echt blij is met een topic zoals dit. Er is namelijk geen touw aan vast te knopen.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
nou.. je zult je poorten moeten doormappen vanaf je router naar je web-server pc.

Maarrrr:
1. dit is al vaak langsgekomen (zie search)
2. verkeerde forum
3. onduidelijke titel+post

-> lees de faq :)

Verwijderd

Topicstarter
mcommentaar commentaar commentaar... maar HULP homaar soultaker... zeg dan niets!!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je wordt geholpen. Welke router gebruik je?

Dat is net als vragen als;

"welke beeldbuis zit er in mijn monitor?"

kan niemand weten, omdat ze niet weten welke monitor ik heb

[ Voor 62% gewijzigd door Glashelder op 28-04-2003 02:22 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
bedankt dual-zip.... us robotics 8000/a

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

hier komt zo verhaal, even geduld aub

ga naar http://192.168.123.254

• Druk op Login, er is geen password nodig als je die nog niet hebt ingesteld
Zorg er ten eerste voor dat de computer met de webserver een statisch IP heeft, dus niet via DHCP, oftewel een dynamisch IP.
• Klik op Virtual Server
Bij service ports geef je een portnummer op. Voor een web-server is dat meestal port 80 en voor FTP port 21
Vul vervolgens het IP in van de server (stel je server in op een IP in de 192.168.123.xxx range in!). Kies bijvoorbeeld voor het IP van de server (xxx) 128. En vergeet niet op Enable te drukken ;)

meer informatie vindt je hier:
http://www.usr.com/suppor...-online-manual/three.html

[ Voor 91% gewijzigd door Glashelder op 28-04-2003 02:32 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel

• Soultaker
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 02:18:
mcommentaar commentaar commentaar... maar HULP homaar soultaker... zeg dan niets!!
Maar wel commentaar op mij? Zeg dan zelf niets!

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind om commentaar te krijgen, maar als je nou de moeite had gewomen om de FAQ door te lezen, dit bericht in het goede forum te plaatsen en een heldere en volledige probleemomschrijving had gegeven, dan had je van mij geen commentaar gehad.

Je had trouwens ook wel gewoon LiquidSilver's vraag kunnen beantwoorden in plaats van deze reactie te plaatsen, dan had je ook weer eerder je oplossing gehad.

Verwijderd

Topicstarter
JIJ moet helpen en niet zeuren. later

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit topic is afgehandelt, laten zitten dus Soultaker :z

Jij wil duidelijk een flamewar starten

SERVER INSTALLEREN

[ Voor 23% gewijzigd door Glashelder op 28-04-2003 02:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
een wat??

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Gelieve topics als dit gewoon te melden in SeM en via Topicreport, anders loopt het alleen maar uit op flamewars.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 18:11
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 02:41:
JIJ moet helpen en niet zeuren. later
jah dag maar zo werkt dat hier niet

• dreeke

dreeke

outdated icon

martijnf schreef op 28 April 2003 @ 02:43:
[...]

jah dag maar zo werkt dat hier niet
en datzelfde verhaal gaat ook op voor jou, reageer er dan gewoon niet op.

Verwijderd

Topicstarter
mag ik nog wat vragen, dualzip??
hoe moet ik er nu voor zorgen dat 192.168.123.128 nu mijn website weergeeft? hoe moet ik mijn server dus door laten linken naar 192.168.123.128? ik gebruik PWS, personel web server

• Vipertje
  • Laatst online: 21-08 18:11
dreeke schreef op 28 April 2003 @ 02:45:
[...]

en datzelfde verhaal gaat ook op voor jou, reageer er dan gewoon niet op.
jah sorry ik liet me effe meeslepen had het inderdaad niet moeten doen

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat is je IP adres? >> http://www.whatismyip.com/

[ Voor 136% gewijzigd door Glashelder op 28-04-2003 02:52 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

dual-zip schreef op 28 april 2003 @ 02:49:
Probeer is http://192.168.123.128 :?

Dot.TK

• inloggen
• My Domains > List Domains
• Modify Domain
en bij je referer URL doe je dan http://192.168.123.128
192.168.* is een lokale IP range. Dit gaat dus van z'n levenslang niet werken ;)

De oplossing staat trouwens in de FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
nee, kijk... dit 192.168 bla bla... gaat nergens naar toe. ik moet dit toch door laten linken naar mijn bestanden( mijn site)? hoe zorg ik dat 192.16...... naar mijn site op ijn harde schijf toe linkt?

• dreeke

dreeke

outdated icon

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je webserver zorgt ervoor dat het bestand index.html wordt verstuurd in de root directory zodra er een verzoek binnenkomt op port 80

Maar nogmaals wat is je IP adres? Die vindt je hier www.whatismyip.com

Dreeke aub, laat dat, dank je. Je bent toch mod? Dan weet je dat ik mag reageren om de TS te helpen...

[ Voor 21% gewijzigd door Glashelder op 28-04-2003 02:56 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Het enige wat je hoeft te doen is poort 80 door laten wijzen naar 192.168.1..... *** (IP adres van jouw pc).

En dat kan je in de router opgeven. Staat overigens ook in de handleiding van de router.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat nr 192.168.123.254... die 254 moet ik vervangen door een nummer zelf te bedenken toch?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee, niet zelf bedenken. Kijken wat het IP van jou PC is.

Je moet het IP adres van je computer (server) veranderen naar 192.168.123.254.

Rechtermuisknop een Netwerkomgeving (bureablad) > Internet Protocool > IP adres veranderen naar 192.168.123.254

Verwijderd

Effe totaal off-topic:

Bart, gooi eens een spellingchecker over je pagina, want taaltechnisch gezien is het een ramp. Geen goed visitekaartje lijkt mij.......................

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

EkV: Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics

veel plezier met lezen,

ontopic

Verwijderd

Topicstarter
daar staat mijn ip adres niet, ik kan m niet veranderen

Verwijderd

Dank je dual zip, maar dit is alleen maar opbouwend hoor. Bovendien meld ik gewoon braaf dat t off-topic is.

Ik beschouw dit niet als een slechte reply dus laten we nu maar ophouden want dit gaat totaal niet over dit topic.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 03:16:
daar staat mijn ip adres niet, ik kan m niet veranderen
foutje aan mijn kant

Rechtermuisknop een Netwerkomgeving (bureablad) > Lan verbinding X >Internet Protocool > IP adres veranderen naar 192.168.123.254

Welk besturingssysteem gebruik je dan :? (als het daar niet staat)

Verwijderd

Topicstarter
win98

Verwijderd

Topicstarter
staat er niet

• TeH_oNe
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

het werkt toch ( ik zie en site als ik naar e-bart.tk ga )

what?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ehh * Glashelder graaft in geheugen

Configratiescherm > Netwerkomgeving > hier zoeken naar TCP/IP met je lokale netwerkadapter ervoor, dus bv Realtek/3com. Dubbelklik hierop, en dan kan je hier je IP wijzigen
TeH_oNe schreef op 28 April 2003 @ 03:21:
het werkt toch ( ik zie en site als ik naar e-bart.tk ga )
Die site is gehost bij Lycos :)

[ Voor 34% gewijzigd door Glashelder op 28-04-2003 03:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
aha... en dan? nu staat mijn router dus ZO ingesteld dat alles dat via poort 80 naar binnen komt naar 192.168.123.254 gt is t niet?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

als het goed is wel, ga NU is naar www.whatismyip.com en vertel is wat je IP is

Verwijderd

Topicstarter
213.17.23.99

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

het werkt nog niet.. http://213.17.23.99 levert niets op :/

Anyway, ik denk dat het wat met PWS te maken heeft, maar nu ga ik weg :Y)

Half 4 :Y) :Y) :Y)

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe zorg ik er nu voor dat alles wat via poort 80 binnenkomt en vervolgens naar 192.168.123.254 gaat, ook naar mijn index.htm gaat (dat op mijn harde schijf staat)?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

dat doet PWS voor je :Y)

tip: flikker PWS eraf, en download Apache van www.apache.org, werkt veel beter!

De meeste webservers gebruiken Apache, including tweakers.net :7

[ Voor 78% gewijzigd door Glashelder op 28-04-2003 03:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
AAAAHHHAAAAAAA

• Soultaker
Het zal wel weer niet mogen (om er maar weer een mooie gemeenplaats tegenaan te gooien) maar ik wil toch nog even zeiken. Dit forum gaat over programmeren en webscripten en wat dat betreft is elke reactie (hoe behulpzaam ook) die over het configureren van een router (of het bekijken van je IP-adres in Windows :X) gaat off-topic.

dual-zip: als je de TS wil helpen is dat verder jouw zaak, maar probeer dan ondertussen niet andere mensen monddood te maken door ze met policy-posts om de oren te slaan. Dan doel ik vooral op EkV, die gewoon een zinnige reactie plaatst.

Volgens mij is het in de geest van dit forum (en GoT in het geheel) om iets verder te denken dan de gebaande paden en daardoor wordt de discussie soms wel eens wat breder dan het specifieke probleem wat de TS zelf heeft. Dat is nu juist de reden dat het de moeite waard is om hier reacties te lezen (en te plaatsen). Als de TS alleen zijn probleem opgelost wil hebben en verder niet geïnteresseerd is in enig inzicht in de materie (en daarbij niet bereid is zich beleefd en volgens 'de regels' op te stellen) kan hij misschien beter met een helpdesk gaan bellen.

Door nu al het commentaar af te kappen wordt /14 gereduceerd tot een goedkope helpdesk en daar zit ik (en de meeste andere bezoekers met mij) absoluut niet op te wachten. Bij gebrek aan andere mogelijkheden om op de gang van zaken te reageren (ik kan niet op de threads in SeM reageren en NOG een nieuwe thread starten is ook niet ideaal), doe ik dat dus hier. Erg jammer voor de mensen die dat niet leuk vinden: van mij had dit hele topic hier weer niet gehoeven.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Heb je een router thuis staan? Dan moet je eerst een mapping maken naar de pc waar je de web server op draaid. Hoe doe je dat?
Als je een router hebt kun je deze vaak webbaced benaderen. Daarna maak je een mapping van je router naar de pc(webserver). Dus van <Router> <poort>naar<ip-nr><poort>

Wat dan allemaal dan binnen komt via die poort zal dan alleen naar die computer worden gestuurd wat gepoort mapped is.

Als je wil testen of de webserver draaid kun je ook nog het lokale ip adress gebruiken.
http://127.0.0.1 <:poort>

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 10:41

lordsnow

I know nothing

ebart:
het is toch al meerdere keren duidelijk uitgelegd hoor!

Maar goed, nog een keer dan:

(1) je hebt een PC met PWS. Je stelt een vast IP adres in. Bijvoorbeeld 192.168.123.128. In ieder geval iets wat de router herkent.

(2) het programma PWS is wat je bestanden (je site) dus van de schijf haalt en aanbied op poort 80 van die PC, waneer er naar gevraagd wordt.

(3) van buitenaf (internet dus) wordt er niet gevraagd aan je PC, maar aan je router. Je moet dus deze vraag doorsluisen naar je PC. Je stelt dus *op de router* in dat vragen op poort 80 doorgesluist moeten worden naar IP adres 192.168.123.128, poort 80.

En dan zou het gewoon moeten werken.

hoe moet ik er nu voor zorgen dat 192.168.123.128 nu mijn website weergeeft?

PWS draaien

hoe moet ik mijn server dus door laten linken naar 192.168.123.128?

Je server *is* 192.168.123.128.

Je moet de router vertellen waar verkeer op poort 80 heen moet (naar je server dus).

Verwijderd

Lees het Grote Poortmappingsverhaal eens op je gemak door, daar staat alles in.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Sorry, geen P&W topic. Omdat ik nou niet echt het idee heb dat de TS veel moeite heeft gedaan, gooi ik hem dicht :)
Tevens wil ik ebart vriendelijk vragen z'n mond te houden tegen Soultaker als hij gewoon gelijk heeft :/

EOF
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.