Hey, ik ben van plan binnenkort een paar nieuwe onderdelen te kopen waaronder een processor en geheugen, mijn keuze is gevallen voor de p4 2,4 ghz (533 fsb), en ik wil 512 mb DDR geheugen, welk type DDR geheugen past nou het beste bij deze processor?
533/4 = 133... Minimaal PC2100 dus... Voor de rest: SEARCH !!! Wil je overclocken dan neem je PC2700/PC3000/PC3200/PC3500 enz...Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 00:48:
Hey, ik ben van plan binnenkort een paar nieuwe onderdelen te kopen waaronder een processor en geheugen, mijn keuze is gevallen voor de p4 2,4 ghz (533 fsb), en ik wil 512 mb DDR geheugen, welk type DDR geheugen past nou het beste bij deze processor?
Wat vooral veel invloed op de snelheid heeft zijn de timings (hoe lager je ze kunt instellen, hoe beter)... Dus je kunt beter een latje PC3000 CAS2 kopen dan een latje PC3200 CAS2,5.
Verwijderd
Wel, met een FSB van 533 MHz heb je een "theoretische" bandbreedte van 4,2 Gb/sec. Dus het beste zou zijn PC 4200 geheugen
(maar het zal nog even wachten zijn eer dat uitkomt). Het snelste DDR geheugen is dus het beste, ofwel RIMM geheugen (=duur). Dan heb je nog de mogelijkheid waarvoor ikzelf geopteerd heb, dat is dual-channel DDR PC 2100 (266).
Theoretisch levert dit een bandbreedte die perfect synchroon loopt met de CPU. Maar dan zit je natuurlijk wel met een duurder moederbord. Nu weet ik niet of je ook een nieuw moederbord koopt. Als je ook een nieuw moederbord koopt en je wil een Intel processor, dan kan ik je alleen maar aanraden nog even te wachten op een moederbord met 533/800 Mhz FSB. Hierop kan je dan best ineens DDR 400 Mhz prikken. Bij een volgende upgrade heb je dan enkel een nieuwe CPU nodig.
Je bekijkt het maar!
Succes nog!
Theoretisch levert dit een bandbreedte die perfect synchroon loopt met de CPU. Maar dan zit je natuurlijk wel met een duurder moederbord. Nu weet ik niet of je ook een nieuw moederbord koopt. Als je ook een nieuw moederbord koopt en je wil een Intel processor, dan kan ik je alleen maar aanraden nog even te wachten op een moederbord met 533/800 Mhz FSB. Hierop kan je dan best ineens DDR 400 Mhz prikken. Bij een volgende upgrade heb je dan enkel een nieuwe CPU nodig.
Je bekijkt het maar!
Succes nog!
Dit al eens gelezen: Technische PMG FAQ : Geheugen
Of je koopt een latje PC3200 CAS2,5 en draait het op PC3000 CAS2 
Tevens ligt het ook net aan welk mobo je hebt en wat je er mee gaat doen. Heb je bijvoorbeeld een dual channel mobo, dan kun je het beste 2 dezelfde modules kopen (2x 256 of 2x 512 MB).
Tevens ligt het ook net aan welk mobo je hebt en wat je er mee gaat doen. Heb je bijvoorbeeld een dual channel mobo, dan kun je het beste 2 dezelfde modules kopen (2x 256 of 2x 512 MB).
Lees de handleiding-specs van je moederbord .. Daarop staat ook welk geheugen je officieel moet nemen. Als je in de toekomst wil overclocken en/of upgraden, dan is het aan te bevelen om voor sneller geheugen te gaan 
/RTM
/basic
/RTM
/basic
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()