Workstation toevoegen in W2K3 Enterprise Server

Pagina: 1
Acties:

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wij zijn met een test opstelling bezig om windows 2000 proffesionals in een active directory van een windows 2003 server te krijgen.

Nu krijgen we als we het domein willen toevoegen in windows 2000 deze melding:
"Deze computer kan geen lid worden van het domein omdat de volgende fout is opgetreden:
De opgegeven referenties zijn strijdig met een bestaande groep referenties"

Bedoelen ze hiermee de locale policy's en die op de server of wat anders?
Ik kom er namelijk niet 123 uit.

[ Voor 3% gewijzigd door HekkeySE op 28-04-2003 00:45 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Log je toevallig op je workstation in met dezelfde credentials (username/password) als dat je dat ding mee lid wil maken op het domein?

Ik bedoel dus: op je workstation ben je ingelogd met bijvoorbeeld username Administrator en password password en met deze zelfde combinatie wil je het domein joinen?

Ik heb dit zelf meegemaakt in een Windows 2000 omgeving dat als dit hetzelfde is dat je deze foutmelding krijgt.

Oplossing: Maak lokaal een ander account aan en probeer vanaf dat account het domein te joinen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HekkeySE schreef op 28 April 2003 @ 00:45:
"Deze computer kan geen lid worden van het domein omdat de volgende fout is opgetreden:
De opgegeven referenties zijn strijdig met een bestaande groep referenties"
Hoe duidelijker moet een errormelding zijn, afgezien van het feit dat het as usual bagger vertaald is naar NL :?

Je probeert met 2 verschillende accounts toegang te krijgen op hetzelfde domain.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Koffie schreef op 28 april 2003 @ 10:01:
[...]

Hoe duidelijker moet een errormelding zijn, afgezien van het feit dat het as usual bagger vertaald is naar NL :?

Je probeert met 2 verschillende accounts toegang te krijgen op hetzelfde domain.
zucht je bent gewoon al met het domain waarin je die bak wilt donderen verbonden.

dus log in met die bak zijn LOKAALE administrator acccount ... geen NETWERKDRIVES connecten (dus alles disconnecten aan netwerk mappings) en dan joinen ..

8)7 |:( :Z

[ Voor 1% gewijzigd door vso op 28-04-2003 10:43 . Reden: duidelijk vermelden dat het eerst lokaal inloggen is en dan via het domain account joinen ]

Tja vanalles

• HekkeySE
  • Niet online
vso schreef op 28 april 2003 @ 10:41:
[...]

zucht je bent gewoon al met het domain waarin je die bak wilt donderen verbonden.

dus log in met die bak zijn LOKAALE administrator acccount ... geen NETWERKDRIVES connecten (dus alles disconnecten aan netwerk mappings) en dan joinen ..

8)7 |:( :Z
Dat is het dus allemaal (helaas) niet. Het lijkt erop (denk ik) dat de dns server niet correct functioneerd icm met NAT.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Verwijderd

Heb je op die pc de primary DNS server ingesteld met als IP dat van de DC?

• HekkeySE
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 17:02:
Heb je op die pc de primary DNS server ingesteld met als IP dat van de DC?
Jah dat wordt allemaal gedaan door de DHCP server (dus ip, subnet, router, dns en wins)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HekkeySE schreef op 28 April 2003 @ 17:05:
Jah dat wordt allemaal gedaan door de DHCP server (dus ip, subnet, router, dns en wins)
Heb je mijn tips nog geprobeerd?

• HekkeySE
  • Niet online
Gunner schreef op 28 april 2003 @ 17:11:
[...]

Heb je mijn tips nog geprobeerd?
Yups, bedankt maar dat heeft ook niet geholpen.
Het vreemde is dat ik soms ook een time-out van de semafoor krijg? (aargh haat nederlandse vertaling).

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HekkeySE schreef op 28 April 2003 @ 17:18:

Yups, bedankt maar dat heeft ook niet geholpen.
Het vreemde is dat ik soms ook een time-out van de semafoor krijg? (aargh haat nederlandse vertaling).
misschien domme vraag, maar draait de netlogon service wel op de server?

• HekkeySE
  • Niet online
Gunner schreef op 28 April 2003 @ 17:20:
[...]

misschien domme vraag, maar draait de netlogon service wel op de server?
haha, jah die draait wel (zo erg ben ik nou ook weer niet) ;)

Pagina: 1