[??] Web Forum naar nieuwsgroepen (is dit mogelijk?)

Pagina: 1
Acties:

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 10:41

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Ik vraag dit voor iemand anders (echt waar). Aangezien ikzelf geen weet heb van webscripting moet ik jullie hulp inroepen.

Diegene heeft dus een Web Forum, en wil dus dat alle posts in dit forum ook naar een NNTP nieuwsgroep gepost wordt.

Bestaat er uberhaupt een webscripting taal die zoiets kan? En, als dat zo is, welke is (zijn?) dat?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Kijk eens onderaan deze url : http://www.parse.nl/index.php?PageID=114

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PHP kan prima gebruikt worden om NNTP te genereren ja, maar dat zal ook wel voor ASP gelden. NNTP werkt volgens mij redelijk 'text-only' (net als mail) en is daardoor vrij eenvoudig in te zetten.

chem verveelde zich een keer en heeft in vrij korte tijd die React-naar-nntp module gemaakt :)

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
OK, en React Forum Software is geschreven in PHP? Dus ik kan daaruit concluderen dat PHP deze ondersteuning biedt?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

In principe kan het met elke scripttaal waar je zelf ports kan openen en data kan versturen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:12

alienfruit

the alien you never expected

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Ja.. da's gewoon het NNTP RFC :P In NNTP ben ik wel behoorlijk thuis, maar helemaal niet in webscripting.

Ik had al uitgevonden dat PHP inderdaad ondersteuning heeft voor poorten, dus dat moet kunnen idd kunnen.

Als er nog mensen zijn die zeggen, je kan het beter zo-en-zo doen.. please tell :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Je hebt geen poorten nodig etc. voor NNTP. Je moet (bij unix) gewoon je PHP script via je inetd config doorsluizen. Vv kan je met
PHP:
1
$fp = fopen("php://stdin",'r');
de input van de newsclient lezen.

Verder is het RFC werk dacht ik zo.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Let wel op dat je webserver de nntp verbinding maakt en je dus eigenlijk de bezoekers van de website de mogelijkheid geeft onder het ip van de webserver naar de nieuwsgroepen te posten.

Who is John Galt?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Neehoor, het idee bij React is dat React (icm inetd) zelf een NNTP-service opzet. Zodat je dus zowel via het web als via NNTP erop kan. Met je eigen news-client dus. En dat ze dan toevallig beide naar dezelfde database schrijven is dan wat anders ;)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

ACM schreef op 28 April 2003 @ 12:08:
Neehoor, het idee bij React is dat React (icm inetd) zelf een NNTP-service opzet. Zodat je dus zowel via het web als via NNTP erop kan. Met je eigen news-client dus. En dat ze dan toevallig beide naar dezelfde database schrijven is dan wat anders ;)
Dan draai je dus eigenlijk je eigen nieuwsserver?
Kan/mag dat maar zomaar? :?

Who is John Galt?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

justmental schreef op 28 April 2003 @ 12:28:
Dan draai je dus eigenlijk je eigen nieuwsserver?
Kan/mag dat maar zomaar? :?
Ja dat kan, ja dat mag :)

Je moet alleen bij je client de goede server opgeven, want het zal wel niet beschikbaar zijn/komen via de standaard nieuwsgroep-servers ;)
Pagina: 1