Toon posts:

port problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik 2 pc's heb wil ik van de één een dedicated gameserver maken, dit lukt alleen niet goed...

Even schematisch opgesteld:
internet <-> usb modem <-> pc 1 <-cross cable-> 5-port switch <-utp cable-> pc 2 & pc3

op pc 1 staat Windows ME en via deze pc kan ik op het internet (192.168.0.1)
op pc 2 staat Windows XP en is bedoeld als normale pc (192.168.0.3)
op pc 3 staat Windows XP en is bedoeld als server (192.168.0.5)

Nu heb ik op pc 2 & 3 handmatig de ip-adressen ingesteld en als gateway & dns pc 1 genomen.

Het internet werkt nu goed alleen als ik op pc 3 een Battlefield 1942 / Delta Force Black Hawk Down server opstart kan ik het niet joinen.

Als ik dan een port scan doe van pc 3 dan zie ik dat de porten 1026-65535 gesloten zijn, terwijl bijv. BF1942 de port 14567 gebruikt.

Heb alles geprobeerd maar het lukt mij maar niet om die server te joinen.

Tevens werkt windows sharing ook niet en dit terwijl de workgroup e.d. wel goed zijn ingesteld. Als ik echter automatisch ip-adressen uitgeven doe dan krijgt de netwerkkaart van m'n server toch een gaar adres : 169.254.251.255

Weet iemand een oplossing hiervoor? Alvast bedankt

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:59

Robtimus

me Robtimus no like you

Allereerst: zo'n IP adres krijg je als je een DHCP adres wilt krijgen maar geen server hiervoor hebt. Windows speelt dan even zelf voor DHCP server of zo en geeft je zo'n "gaar" adres.

Waarom heb je de ME computer als router-PC gebruikt? XP is imho hier geschikter voor, oa omdat het stabieler is.

Heb je die portscan op pc3 zelf gedaan of op een andere PC? En alleen TCP of ook UDP?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
IceManX schreef op 28 April 2003 @ 00:45:
Allereerst: zo'n IP adres krijg je als je een DHCP adres wilt krijgen maar geen server hiervoor hebt. Windows speelt dan even zelf voor DHCP server of zo en geeft je zo'n "gaar" adres.
Dit dacht ik al, daarom heb ik het nu ook handmatig ingesteld

Waarom heb je de ME computer als router-PC gebruikt? XP is imho hier geschikter voor, oa omdat het stabieler is.
Omdat dit de pc is van me pa en die heeft aansluiting op het internet, dit kan helaas nog niet anders totdat ik een usb adsl router heb gekocht. En ik zou graag XP daarop laten draaien maar ja je weet hoe ouders zijn...

Heb je die portscan op pc3 zelf gedaan of op een andere PC? En alleen TCP of ook UDP?
Ik heb zowel portscan gedaan vanaf pc 2 als pc 3. Ook heb ik op pc 2 servers opgestart maar deze vond ik ook niet op pc 3.
Het lijkt mij dat de porten door windows geblocked worden. Ik heb echter wel de firewall uitstaan. Verder draai ik geen programma's die die porten kan blokken.

Tevens heb ik ook een remote proggramma geinstalleerd op de server. Deze is als service geinstalleerd maar ik zie dat die port wel open staat.

Ik heb overal al gekeken, ook op de website van M$ maar wordt er niet wijzer van...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij hier nou mee helpen?

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
staat er op die ME bak gateway software om poorten te mappen naar je andere PC's in je netwerk? 2k en XP hebben dat wel standaard maar ME niet dacht ik.

edit:
je internet wordt al geregeld door je internet connection sharing wat je aan hebt gezet om je internet te delen met je andere bakken. De rest moet ook zo ingesteld worden, bijv. als je later op 1 van de bakken een FTP wilt draaien.

[ Voor 46% gewijzigd door Sumuhtsop op 29-04-2003 15:55 ]

Verwijderd

Een crosscable tussen een switch en een PC gaat niet werken hoor.. Check dat eerst maar eens..

Je computer zit dan gewoon niet aan het netwerk, krijgt geen IP-adres van je DHCP-server, waardoor Windows zo'n "gaar" IP-adres geeft: 169.x.x.x :) Je netwerk klopt gewoon niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 15:58 ]

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
JSS> Hoe kan het dan dat TS wel internetverbinding heeft met alle computers? Lijkt me dat die 5-ports switch dus automatisch zelf crossed indien nodig... Of de NIC in computer 1 natuurlijk.

Misschien is merk en type switch handig om te weten?

[ Voor 9% gewijzigd door Velthuis op 29-04-2003 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke om het wat makkelijker te maken... Ook internetverbinding lukt het mij niet. Dus ik sluit alleen pc 2 en p3 met een UTP kabel aan op de switch.

Pingen lukt dan wel, windows sharing niet en ik kan ook geen lokale dedicated gameserver opstarten. Dit dus omdat de porten gesloten zijn.

Hoe kan ik nou porten open maken en bovendien waarom sluit Win XP die porten zonder mijn toestemming?
Pagina: 1