Klem cooler omdraaien

Pagina: 1
Acties:

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Ik heb een coolermaster aero 7 gekocht

Afbeeldingslocatie: http://www.bora-computer.de/img/indexgfx/AERO%207.gif

nu komt de klem (dat lipje) tegen m'n voeding aan, en ik kan hem dus niet gebruiken.

Kan ik na openschroeven gewoon de klem omdraaien om hem vast te klemmen op m'n asus a7n8x ?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je kan het doen maar je moet er wel rekening mee houden dat het drukpunt niet meer boven de core ligt. Je kan op deze manier jouw processor om zeep helpen wanneer je de pc vervoert, dit hoeft niet maar je moet hier wel om denken.

Edit:
Ik kan trouwens wel begrijpen waarom dat lipje tegen jouw voeding aankomt.
http://usa.asus.com/mb/socketa/a7n8x/overview.htm#

[ Voor 24% gewijzigd door bazs2000 op 27-04-2003 23:52 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

de lipjes van de heatsink of van dat ding erbovenop? ik zie de situatie niet helemaal voor me, Kun je het misschien met foto's duidelijker maken?

• frisico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Kan je niet eerst de voeding demonteren, daarna de koeling en de voeding weer monteren?

• StanTheMan
hm ik kan best foto's maken, maar ik zal het eerst proberen uit te leggen. (hoewel een foto misschien toch meer dan 1000 woorden zegt ja..)

Bij het asus mobo zit de socket helemaal bovenaan, en de kant waar je normaal gesproken de klem naar beneden drukt zit ook boven.

Mijn voeding zit niet zo veel hoger dan het moederbord: ik kan de klem niet aandrukken

tip van demonteren en monteren zal ook niet gaan. net als mobo eruit - koeler erop - mobo erin niet..

Het lipje kan ik eventueel korter maken, maar ik ben dan bang dat ik dan niet goed meer kracht kan zetten om m te klemmen, of dat heel de handel kapot gaat, cooler was 46 euro

[ Voor 29% gewijzigd door StanTheMan op 28-04-2003 00:01 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

en als je ff de voeding losschroeft en daarna weer terug? of past het gewoon niet.

ik vind het zowiesow vreemd want mijn A7V8X heeft de aandrukplek aan de zijkant

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

StanTheMan schreef op 27 april 2003 @ 23:58:
hm ik kan best foto's maken, maar ik zal het eerst proberen uit te leggen. (hoewel een foto misschien toch meer dan 1000 woorden zegt ja..)

Bij het asus mobo zit de socket helemaal bovenaan, en de kant waar je normaal gesproken de klem naar beneden drukt zit ook boven.

Mijn voeding zit niet zo veel hoger dan het moederbord: ik kan de klem niet aandrukken

tip van demonteren en monteren zal ook niet gaan. net als mobo eruit - koeler erop - mobo erin niet..

Het lipje kan ik eventueel korter maken, maar ik ben dan bang dat ik dan niet goed meer kracht kan zetten om m te klemmen, of dat heel de handel kapot gaat, cooler was 46 euro
Als dat lipje er ongeveer zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com.hk/images/products/HHC-001.jpg

dan moet het met een beetje geduld en moeite gewoon lukken. Ik heb datzelfde "probleem" met dat moederbord (voor mij geen probleem, ik blijf altijd net zo lang kutten totdat het gelukt is (wat ook weleens tot "mislukken" lijdt)).

Verwijderd

Ik vind dat lipje wel veel beter werken als die "schroevendraaier klik" dingetjes.
Heb ik zelf ook, koel ik mijn xp2400 mee.

• StanTheMan
ja lipje kan wel goed zijn, maar als er iets in de weg zit, dan kan "lukt" het uiteraard gewoon niet..
ik probeer hem wel terug te brengen, en later koop ik wel een nieuwe kast ofzo

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 18:59

BertV

Handgemaakt

bij mij blokeerd dat "lipje" twee geheugen slots... omdraaien kan ook niet met mijn mobo...

op 100% is het een fohn... :(

Heb wel het idee dat ie flink goed koelt

[ Voor 3% gewijzigd door BertV op 28-04-2003 08:52 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

heb dit probleem ook gehad, met een xp 2000 op een msi kt4 bord waar een Coolermaster HHC-001 op moest, maar de voeding zat in de weg. de cooler leek er redelijk recht op te zitten alleen het lipje stond tegen de kooler aan, toen ik die pc aanzette ging gelijk de cpu dood (op het bord zit een beveiliging tegen core overheating, en dan zou ie uit moeten gaan) is dit gebrek aan koeling of zoiso al een brakke proc?

• DAMAGE
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 08:58:
heb dit probleem ook gehad, met een xp 2000 op een msi kt4 bord waar een Coolermaster HHC-001 op moest, maar de voeding zat in de weg. de cooler leek er redelijk recht op te zitten alleen het lipje stond tegen de kooler aan, toen ik die pc aanzette ging gelijk de cpu dood (op het bord zit een beveiliging tegen core overheating, en dan zou ie uit moeten gaan) is dit gebrek aan koeling of zoiso al een brakke proc?
op een asus bord heb je dat inderdaad, maar op een msi schakelt ie em uit na dat ie bij 70 graden is geworden. Dit is geen goede methode, omdat het mobo het niet zo snel waar kan nemen, en de proc dus gewoon dood gaat... (zonder heatsink dan, met heatsink is het een ander verhaal) maat van mij heeft et geprobeert zonder cooler (die gek) en dan de pc aandoen... verrek, het werkte ook nog en de cpu doet het nog gewoon... Echter soms wil het zo zijn dat het net iets te laat gebeurt want je moet je voorstellen hoe snel zon ding warm word. Op zo'n moment is er niks aan te doen en gaatie gewoon in rook op :(

[ Voor 13% gewijzigd door DAMAGE op 28-04-2003 13:37 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Een collega heeft dat ook, hij heeft gewoon het lipje naar beneden gebogen.

Voeding eraf, cooler erop, lipje naarbeneden buigen, voeding er weer op.

Dat omdraaien gaat volgens mij niet omdat aan een kant 3 van die contact gaten dingen zijn en aan de andere kant maar 1, op mobo ook die combinatie...

• StanTheMan
tja naar beneden buigen is wel een idee ja.. ben alleen bang dat ik bij het naar beneden buigen iets anders ook verbuig (is nogal stevig metaal natuurlijk)

verder heb ik wel aan beide kanten 3 clipjes..

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 22:51
ik had hetzelfde probleem met een coolermaster X-dream en msi k7n2 ik heb t gedaan met een ijzerzaagje gewoon een stuk van dat lipje af.
de koeler monteren is dan nog steeds goed te doen

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
die lipjes zijn geen handige dingen nee, die mogen ze ook wel weer afschaffen

ik heb een KT3 ultra met een Coolermaster X-dream en het lipje steekt in mijn voeding, kan gelukkig geen kwaad, maar ik heb liever geen lipje.

Verwijderd

DAMAGE schreef op 28 April 2003 @ 13:36:
[...]

op een asus bord heb je dat inderdaad, maar op een msi schakelt ie em uit na dat ie bij 70 graden is geworden. Dit is geen goede methode, omdat het mobo het niet zo snel waar kan nemen, en de proc dus gewoon dood gaat... (zonder heatsink dan, met heatsink is het een ander verhaal) maat van mij heeft et geprobeert zonder cooler (die gek) en dan de pc aandoen... verrek, het werkte ook nog en de cpu doet het nog gewoon... Echter soms wil het zo zijn dat het net iets te laat gebeurt want je moet je voorstellen hoe snel zon ding warm word. Op zo'n moment is er niks aan te doen en gaatie gewoon in rook op :(
ok, naja, heb toch een nieuwe gehad van de lieve meneer AMD en die deed het wel na een kleine modificatie aan het lipje van de koeler (ombuigen)

• StanTheMan
ik heb m ook maar omgebogen..

[ Voor 11% gewijzigd door StanTheMan op 29-04-2003 14:00 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Als je idd dat lipje gewoon recht naar boven buigt kan je em nog wel gebruiken en zit die ook niet meer in de weg. Lijkt me beter dan lipje omdraaie ivm drukpunt.

• tweakduke
  • Laatst online: 13:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Waarom niet even mobo eruit, cooler erop en dan er weer in?

Als je zo'n kast heb waar je de achterplaat eruit kan halen is het helemaal geen punt lijkt me.

Tweakers Discord

• StanTheMan
tweakduke schreef op 29 April 2003 @ 20:29:
Waarom niet even mobo eruit, cooler erop en dan er weer in?

Als je zo'n kast heb waar je de achterplaat eruit kan halen is het helemaal geen punt lijkt me.
als het zo simpel was hoefde ik geen vraag hier te stellen..
nog simpeler is het om de voeding eruit te halen..

maar goed, klem ombuigen is het devies..

overigens is naar boven buigen vrij lastig omdat hij normaal al naar beneden geheld is in geklemde positie

Verwijderd

Ik weet hoe lastig het kan zijn. Bij mij zat er ook weleens een stukje ijzer in de weg.
Over het algemeen gaat het vastzetten van een heatsink knap lastig.
Het is niet anders, tips kan ik er niet over geven behalve dat je zoiets rustig aan moet doen en soms met enige plannig.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo'n spits tangetje met ronde punten is om te buigen dan trouwens meestal handiger dan ander gereedschap.

Voorkom je dat je iets anders meebuigt.

Expanding the inexpandable

Pagina: 1