Ontbrekende afbeeldingen tijdens het surfen

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:50
Ik heb sinds enige tijd last van het volgende probleem: als ik surf op sites ontbreken er op random momenten afbeeldingen. Vaak gaat het hierbij om kleine plaatjes zoals smileys, layoutfrutsels of icoontjes. Na een harde reload en/of Show picture worden ze dan alsnog zichtbaar. Herhaaldelijk gebruik van CTRL-F5 laat de ene keer de afbeeldingen zonder problemen zien, maar een andere keer weer niet. Het probleem lijkt alleen bij Internet Explorer op te treden (en ook bij programma's die IE als onderliggende techniek gebruiken). Mozilla laat alles keurig zien.

Ik heb er niet alleen op mijn PC last van, maar ook op een andere PC in het netwerk. Ik gebruik een NAT router met daarachter het ADSL modem. Er wordt geen gebruik gemaakt van een proxy.

Ik snap eigenlijk niet waar het aan kan liggen, maar het is wel erg irritant. Zou het een verkeerde netwerkinstelling kunnen zijn? Maar waarom heb ik er nu dan opeens last van en waarom alleen in IE op verschillende machines. Iemand een idee?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA

Owja, post nog even info over de versie(s) van IE waarmee je dit probleempje hebt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• eborn
Ik vond het inderdaad zelf ook een twijfelgevalletje, maar koppig als ik ben toch maar in Internet gepost ;) Bedankt voor de move.
Owja, post nog even info over de versie(s) van IE waarmee je dit probleempje hebt.
Het gaat hier om IE versie 6.0.2800.1106.xpsp2.021108-1929
Update versions: SP1; Q810847; Q813951; Q813489; Q330994

6.0 dus ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit is gezien de diverse eerdere topics geregeld een probleem met de cache ("temporary internet files"). Leeg deze, zet het wat kleiner en kijk of het dan goed gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• eborn
F_J_K schreef op 28 april 2003 @ 09:24:
Dit is gezien de diverse eerdere topics geregeld een probleem met de cache ("temporary internet files"). Leeg deze, zet het wat kleiner en kijk of het dan goed gaat.
Ik leeg m'n cache al regelmatig (elke week ofzo). Maar hij stond nog op 625 MB. Ik heb hem nu op 250 staan, kijken of dat dan iets uitmaakt.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 07:51
Lees dit toevallig en ik heb hetzelfde probleem. Cache heb ik ook al vaak leeggegooid. Vaak helpt het bij mij om de firewall (NIS) uit te zetten. Het zou dus ook met je router (of softe firewall?) te maken kunnen hebben.

Op mijn laptop zonder firewall ontbreekt er namelijk nooit een plaatje en die zit in een netwerk achter deze computer.

[ Voor 22% gewijzigd door IceEyz op 28-04-2003 12:22 ]

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 17:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Draai je toevallig GetRight? Zet dan de "catch clicks in IE" optie uit.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• eborn
IceEyz schreef op 28 april 2003 @ 12:20:
Lees dit toevallig en ik heb hetzelfde probleem. Cache heb ik ook al vaak leeggegooid. Vaak helpt het bij mij om de firewall (NIS) uit te zetten. Het zou dus ook met je router (of softe firewall?) te maken kunnen hebben.
Zou kunnen inderdaad. Maar ik draai een iptables/linux firewall, waar eigenlijk weinig fout in kan zitten. Qua instellingen dan. En bovendien: het heeft heel lang gewerkt onder dezelfde firewall omstandigheden (volgens mij)
Op mijn laptop zonder firewall ontbreekt er namelijk nooit een plaatje en die zit in een netwerk achter deze computer.
Hmm, dat is dan wel weer vreemd.

• eborn
CAP-Team schreef op 28 April 2003 @ 12:26:
Draai je toevallig GetRight? Zet dan de "catch clicks in IE" optie uit.
GetRight is geinstalleerd, maar ik gebruik hem niet (hij draait zover ik kan zien ook niet). Ik heb wel de catch-clicks uitgezet. Maar volgens mij draait op de PC van m'n vader ook geen GetRight en die heeft er ook last van zag ik.

Het legen/verkleinen van de cache heeft het probleem trouwens niet opgelost. Ik krijg nu nog steeds ontbrekende afbeeldingen.

Het is wel vreemd. Als ik namelijk naar een site ga met een rits icoontjes dan ontbreekt bijvoorbeeld één soort icoon. Als ik dan CTRL-F5 doe dan staat dat icoon er wel, maar onbreekt er soms weer een ander. Als ik dan nog een keer CTRL-F5 doe kom ik weer op de oude situatie uit. En dan zou je toch weer aan caching denken.

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ik heb last van presies het zelfde probleem alleen rond bepaalde tijden en als ik kazaa draai komt denk ik doordat kazaa vet veel bandbreedte trekt en als ik hem lager zet help ditr ook niet :S

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Pagina: 1