Toon posts:

[XML] XML schrijven naar een bestand.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Een xml bestand wat afspraken in zich heeft. Er wordt een afdruk gemaakt van alle afspraken en als laatste kan men ook een afspraak toevoegen.
Dit toevoegen gebeurt met een form en javascript. Na het invullen word er gekeken op fouten en wordt het in de XML-varriable gezet. Deze kan ik dus tijdelijk opvragen en heb dus dan een aangepast xml bestand met de nieuwe afspraak.
Echter is de XML-varriable niet naar een bestand geschreven.

Wat er gedaan moet worden:
de XML-varriable moet dus in het oude bestand worden gezet. Ik had zelf al geprobeerd:
code:
1
XMLvar.save("source.xml");

maar dat lukt niet.

Notes:
- Het moet(als het kan) met javascript clientside gebeuren.
- Weet wel dat DOM terug kan schrijven naar XML maar SAX niet. Echter is XMLvar van het type Microsoft.XMLDOM.
- security is niet relevant omdat het nog intern wordt gebruikt.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als het goed is mag javascript client side op geen manier aan het locale FS komen... Jammer genoeg moet MS daar met IE zo nu en dan van afwijken (functionaliteit vs veiligheid afweging...), maar het is iig niet de bedoeling dat het kan.

Wellicht dat het wel kan door de security settings van IE voor je site te verlagen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets kwam ook in mij op, maar inweze staat die xml file op de server(of gewoon bij de client) en moet die gewijzigd worden.
Daarnaast kan DOM xml bestanden terug schrijven. Dus dat zou DOM-javascript ook moeten kunnen (IMHO)

PS
Ik las daarnet nog iets over XmlTextWriter's maar veel wijzer dan een stukje source werd ik niet. Maar het klinkt erg hoopgevend

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 22:53 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wil je dat de client via javascript een xml file terugschrijft naar de server ??

Kan je niet beter dat op een andere manier aanpakken, met wat ASP/whatever op de server, die dan via een request wijzigingen in de XML of een achterliggende database maakt?

Ik ben niet heel erg bekend met de MS client-server technieken op het webgebied, maar ik zou niet blij zijn als zoiets zomaar kon... (een clientside javascript dat iets op de server wijzigt dus).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24

crisp

Devver

Pixelated

javascript heeft inderdaad geen mogelijkheden in zich om client of serverside iets weg te schrijven. Mogelijk dat voor clientside Jscript (microsofts variant op javascript) wel een mogelijkheid bestaat dmv een activeX control, in ieder geval weet ik dat je met VBscript wel bestanden kan wegschrijven op de client (mits de security-settings laag genoeg staan).
Naar een server iets wegschrijven lijkt me dat dat nog altijd via een serverside script moet gebeuren.

Intentionally left blank

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
Je kunt cientside wel iets wegschrijven met een FileSystem Object (FSO), maar dit is ten eerste weer geheel Microsoft only en daarnaast _de_ manier om security warnings te krijgen en virusscanners door het dolle heen te jagen ;)

Mocht je er toch aan willen dan is hier meer info te vinden:http://msdn.microsoft.com...ipt56/html/jsfsotutor.asp

Met de client iets op de server schrijven is natuurlijk volstrekt onmogelijk. Dan moet je toch met de client iets posten via een form en dat dan serverside verwerken.
Pagina: 1