[CUPS] problemen met ESP ghostscript

Pagina: 1
Acties:

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
Nadat ik cups (1.1.18) had geinstalleerd kon ik na wat instellingen wijzigen in de webadmin sectie. Daar mijn printer (HP 930C) zonder problemen toegevoegd. In de admin geprobeerd om een test pagina af te drukken, gebeurd er niets. Ik zie in de error log de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
Unable to convert file 0 to printable format for job 2!
Hint: Do you have ESP Ghostscript installed?
Hint: Try setting the LogLevel to "debug".

nee dus, heb ik niet. Deze ook geinstalleerd (7.05.6) Daarna opnieuw geprobeerd een test pagina af te drukken. Dit resulteert weer in dezelfde foutmelding.
Daarna de loglevel op debug gezet en het opnieuw geprobeerd. Hierna krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
PID 19364 stopped with status 139!

Voor een volledig overzicht, mijn error_log
Ik dacht dat CUPS misschien de ghostscript niet kon vinden of zo, maar ik kan nergens een optie in de config files vinden die hier iets mee zou kunnen doen.

Weet iemand hoe ik dit aan de praat krijg?

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hier met Cups 1.1.19rc-nogwat heb ik een /usr/bin/gs-esp, niet een /usr/bin/gs die aangeroepen wordt.
Weet je zeker dat die aangeroepen gs toch niet stiekum de std gs is?

$ gs-esp --help | head -n1
ESP Ghostscript 7.05.6 (2003-02-05)

• majornono
_JGC_ schreef op 27 april 2003 @ 23:52:
Weet je zeker dat die aangeroepen gs toch niet stiekum de std gs is?

$ gs-esp --help | head -n1
Ik heb nergens een gs-esp (locate gs-esp geeft geen resultaten).

code:
1
2
root]# gs --help | head -n1

• majornono
ff een schopje.

Verwijderd

Al geprobeerd wat er er in de log komt als je de LogLevel daadwerkelijk op 'debug' zet? Dan zou je de error-output van ghostscript moeten krijgen.

• majornono
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 00:08:
Al geprobeerd wat er er in de log komt als je de LogLevel daadwerkelijk op 'debug' zet? Dan zou je de error-output van ghostscript moeten krijgen.
Zie mijn eerste post, ik heb na de melding over ontbrekende ghostscript de loglevel op debug gezet en dan krijg ik de tweede foutmelding.
Het complete log heb ik ook een link naar vermeld

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Ik heb hier ook ff een vraagje over: als je telnet naar de Cups poort met die versie en je geeft een klein tekstje in, hij geeft een error weer en je sluit dan de telnet sessie, blijft hij dan direct daar achter nog in netstat -a staan? Ook als je de telnet sessie verkeerd sluit (kill -9 pid) moet hij in netstat blijven staan (nog zo'n 30 seconden). Ik heb zelf geen tijd om dit te testen omdat mijn cups hier in een productieproces moet blijven draaien.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1