Toon posts:

Philips DVD-761 regiovrij = rampenplan

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik dacht, ik ga m'n Philips standalone DVD speler model 761 regiovrij maken.
Ik heb wat DVD's die simpelweg niet in regio 2 bestaan dus ik "moet" wel.
(nu is "moeten" een groot woord want op m'n PC kan ik ze wel afspelen maar ik speel ze liever op m'n kick-ass NAD / BOSE surround set af natuurlijk)

Ik ge-googled en genoeg links gevonden. Alleen werkt geen enkele oplossing.

- Het verhaal met OmniRemote op m'n palm werkt niet. Ik heb zo'n speciaal .pdb bestandje gedownload en geinstalleerd en ik krijg netjes de button maar daarna gebeurt er geen flikker.

- Via de afstandsbediening werkt ook niet. Ik hoef alleen maar "Play, 159, 222 222 005 255, Play" te doen maar de unit hangt als een huis na het drukken op de laatste "play". Ik moet dan echt de stekker er uit halen om em weer leven in te blazen.

Los daarvan wilde ik ook de firmware upgraden. Bij een maat van me lukte het prima (iets ander model van philips maar goed) en bij natuurlijk niet.
Netjes de firmware gedownload en op de juiste manier op CD-R gezet. De upgrade begint ook netjes maar op een gegeven moment krijg ik een foutmelding "DLA Error". Godzijdank reset de unit zich zelf en heb ik de oude firmware nog dus geen schade. M'n hart klopte in m'n keel...

Kortom, niks wil lukken met deze doos. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Dat grapje van die regiovrij maken die de unit laat hangen/freezen ben ik op het internet tegengekomen maar uiteraaaaard geen oplossing er bij...

Kan ik het nou gewoon vergeten of zijn er nog andere manieren om em van regio-gedachten te doen veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar. Het is uiteindelijk toch gelukt.

De truuk is niet de procedure "Play, 159, 222 222 005 255, Play" te gebruiken maar toch de palm. Ik had, naar het schijnt, het verkeerde .pdb bestandje voor OmniRemote.

Gooi maar dicht.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

hoeft niet perse op slot, maar ik denk dat het verder niet echt nuttig is dus ;).

Philips dvd spelers regiovrij maken is altijd een piece of cake ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.