Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!
Verwijderd
Wat staat er precies op de voorkant in die schuine vakjes??
Niet helemaal leesbaar.
deze jongen heeft een OW en een 1-weekse afkoelban gekregen
[ Voor 255% gewijzigd door BalusC op 27-04-2003 22:28 ]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
run | link | loop | arq in | arq out
[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 27-04-2003 22:22 ]
[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 27-04-2003 22:22 ]
kan je niet ergens anders hosten
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Verwijderd
/edit/
google search op "zetaplex" leverde me deze site op:
http://www.apollo-fire.co.uk/newscoventry.htm
Daar staat dat zetaplex o.a. met "fire detection" systemen te maken heeft, iig EEN product van ze. Verder levert google niet veel op..
/edit/
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 22:25 ]
Verwijderd
Dat je bent, reageer dan gewoon niet!
negeer dat dan gewoon .. even een topicreport en/of een SM posten is meer dan genoeg
[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 27-04-2003 22:25 ]
Als die utp ISDN zou zijn, zou het dan niet een soort van ehm remote dinges kunnen zijn?
Verwijderd
http://support.3com.com/i...cs2500/overview.htm#35060
Verwijderd
Anyway, ik zou niet weten wat je er mee kan. Zou je hem niet gewoon aan je pc(s) kunnen aansluiten en kijken of je ermee kan routen. Misschien verteld je dat meer. Waarschijnlijk staat er figuurlijk aan de binnenkant meer info. Ik zou niet weten hoe je dat kan opvragen.
Veel suc6 ermee!!
Verwijderd
http://www.airport.sakhal...um/expo/nateks/zeta_k.htm
oftewel zal dit wel een modemrack zijn voor telefooncentrale oid, of zoals in mn vorige post, een systeem voor brandmelding of whatever.
wat doet een terminal server dan? Ik begrijp het niet helemaal.Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 22:25:
[Kuch] volgens mij nog steeds een terminal server. Vergelijk voor de grap eens :
http://support.3com.com/i...cs2500/overview.htm#35060
if broken it is, fix it you should
Klinkt dit logisch?
Verwijderd
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 18:30
kopuh?
Daar kun je een serieel netwerk mee bouwen dacht ik zo...
Wordt in ieder geval weinig mee gebruikt.
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Misschien is dit ook wel zo'n kastje, alleen de onze heeft ongeveer 20 ledjes.
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
lijkt mij ook op een (de)multiplexerarjants schreef op 27 April 2003 @ 23:03:
Da's toch een MUX?
voor die "ouwe" seriele terminals
noemen ze toch ook wel een dtc toch ?
kijk ook naar het stekkertje
2 (rxd)
3 (txd)
of ondersom
7(gnd)
[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 28-04-2003 00:53 ]
Lijkt wel een "beetje" op de een 3com router maar dan zonder switch.
Volgensmij hebben wij ook zon ding staan...'k zal morgen eens kijken/rondvragen
iig managable via Telnet..alhoewel..zo te zien gewoon console. die 'converter' die je hebt is dus ook alleen een console adaptertje om te zorgen dat je hem op elke PC kunt aansluiten
[ Voor 53% gewijzigd door Xandrios op 28-04-2003 01:33 ]
Verwijderd
Kopuh ????
Op het werk hadden we ook dat soort kastjes, maar dan 'automagisch' gestuurd, deze ziet eruit alsof je handmatig (met een knopje) van geselecteerde poort moet wisselen. (Dus alleen nuttig voor 'lokaal' gebruik, en niet vanaf remote)
Verwijderd
Op een site over brand-beveiliging....
The fire system is hardwired via an RS232 link into the Zetaplex alarm management system which covers all the Coventry University buildings. This system relays alarm information to the estates management office, situated on the other side of campus. Input/output units enable the fire system to instruct the library's building management system to operate the air dampers and vents in a predetermined emergency sequence. Under the terms of the L1 rating, there is no phased evacuation: in the event of an alarm the entire building is cleared immediately.
Jaja. Ik werk toevallig bij de KBC in Belgie. De Compaq NonStop (lees: Tandem) systemen aldaar zijn o.a bereikbaar via Aster 4 modems, maar ik denk niet dat de aanlogprocedure in het modem geprogrammeerd zit. Verder staan de klantgegevens nergens centraal en/of ongecodeerd, dus het verhaal dat je eraan kunt lijkt me sterk. Je moet wel degelijk kennis hebben van de interne structuur van de KBC bank wil je die gegevens via een externe verbinding bemachtigen. Dus, of je werkt bij de KBC en je hebt die kennis of je roept zo maar wat.Guru Evi schreef op 27 April 2003 @ 23:08:
Eens aansluiten en zien wat het geeft ;-) Doe ik ook altijd. Kheb zo ooit een 5-tal modem gehad (Telindus Aster 4) die waren geprogrammeerd om met naam & pass in te bellen in een banksysteem hier in Belgie (KBC). Dat werkte nog altijd en de accounts waren nog niet dood, dus kreeg ik mooi toegang tot het complete klantenbestand van KBC. Niet dat het veel waard is maja
Overigens wil ik niet beweren dat de klantgegevens op Compaq machines staan hoor. Volgens mij staat dat spul op de bende van IBM
[ Voor 8% gewijzigd door Eijkb op 28-04-2003 02:01 ]
.
Nu eerst scheren en naar m'n werk
Verwijderd
Aan beide kante van de verbinding moet dus zo'n apparaat staan lijkt mij.
Het lijkt mij ook een Mux.arjants schreef op 27 April 2003 @ 23:03:
Da's toch een MUX?
Hiermee multiplex je meerdere seriele aansluitingen om over
een enkele seriele verbinding te lopen.
Vaak heb je aan de andere kant ook zoiets , of een verbinding naar netwerk.
En de orginele huurlijnen, bijv. voor een 16 Kbit vaste verbinding
gebruiken die stekkers met 2 x 4 platte pinnen.
Hadecom, voor telnet heb je een netwerk aansluiting nodig......
En ik zag ook de suggestie ISDN, maar daar lijkt het me te oud voor.....
[ Voor 14% gewijzigd door u_nix_we_all op 28-04-2003 11:21 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Een seriele nulmodem kabel should do the trick.
Meh ...
die gegevens zouden een fortuin waard kunnen zijn, dus je weet zoal niet waar je 't over hebt.
^^^^^Jaja. Ik werk toevallig bij de KBC in Belgie. De Compaq NonStop (lees: Tandem) systemen aldaar zijn o.a bereikbaar via Aster 4 modems, maar ik denk niet dat de aanlogprocedure in het modem geprogrammeerd zit. Verder staan de klantgegevens nergens centraal en/of ongecodeerd, dus het verhaal dat je eraan kunt lijkt me sterk. Je moet wel degelijk kennis hebben van de interne structuur van de KBC bank wil je die gegevens via een externe verbinding bemachtigen. Dus, of je werkt bij de KBC en je hebt die kennis of je roept zo maar wat.
Overigens wil ik niet beweren dat de klantgegevens op Compaq machines staan hoor. Volgens mij staat dat spul op de bende van IBM
dat bevestigt die onzin wel....
I'm not weird, I'm a limited edition
Verwijderd
Gisteren 'blijkbaar' met m'n neus gekeken ofzo.. op één van de stekkers staat "multiplexer"
owkee.. dus als ik het goed begrijp, is dit een apparaat wat 12 seriele lijnen kan combineren? Dus dat ik (theoretisch) 12 modems aan kan sluiten, en dan vanaf 1 computer 12 inbelverbindingen heb?
Verwijderd
Dat je 12 seriele terminals hebt, die over 1 fysieke lijn verbonden kunnen worden met 1 terminal server (waar misschien nog meer seriele terminals op zitten aangesloten).hefaistos schreef op 28 April 2003 @ 19:16:
aha!
Gisteren 'blijkbaar' met m'n neus gekeken ofzo.. op één van de stekkers staat "multiplexer"
owkee.. dus als ik het goed begrijp, is dit een apparaat wat 12 seriele lijnen kan combineren? Dus dat ik (theoretisch) 12 modems aan kan sluiten, en dan vanaf 1 computer 12 inbelverbindingen heb?
.
Verwijderd
1) er staat een poort "composite" op, dat is een zeeer oude standaard voor beeldschermen.
Mijn inziens is dit een verzamelbox voor een allarminstallatie oid. waarbij een monitor upto date info kan verschaffen.
Je kan er zeker niets fout mee doen om met een laplinkkabel hem op je pc te zetten serieel op de "console" port dan. VT100 protocol en weg ben je