wat is dit voor een apparaat??

Pagina: 1
Acties:

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:08

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Topicstarter
Wie oh wie kan mij vertellen wat voor vreemd apparaat ik hier heb staan? Ik heb em via-via op de kop getikt (m'n pa ruimt oude netwerken op), ben geen volledige n00b, maar deze kan ik toch écht ff niet thuisbrengen:
vooraanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.fortunecity.com/meltingpot/court/866/hwpicas/zetaplex01.jpg

achteraanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.fortunecity.com/meltingpot/court/866/hwpicas/zetaplex02.jpg

achteraanzicht (closeup):
Afbeeldingslocatie: http://www.fortunecity.com/meltingpot/court/866/hwpicas/zetaplex03.jpg

onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.fortunecity.com/meltingpot/court/866/hwpicas/zetaplex04.jpg

pinsetting van de ehm utp naar serieel?:
Afbeeldingslocatie: http://www.fortunecity.com/meltingpot/court/866/hwpicas/zetaplex05.jpg

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Verwijderd

Lijkt mij een soort router.
Wat staat er precies op de voorkant in die schuine vakjes??
Niet helemaal leesbaar.

Verwijderd

lijkt mij een terminal server; systemen remote overnemen.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

hier stond dus een flame :/

deze jongen heeft een OW en een 1-weekse afkoelban gekregen :)

[ Voor 255% gewijzigd door BalusC op 27-04-2003 22:28 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Topicstarter
van links naar rechts:
run | link | loop | arq in | arq out

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Topicstarter
ontopic aub ;) ik regel het wel

[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 27-04-2003 22:22 ]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ik moet eerlijk gezegd melden dat ik ook niet zo 1,2,3 weet wat t is, t kan zo veel zijn met lampjes en utp plugjes. Zit dr niet ergens een sticker of cijfer met iets wat je in google kan kloppen?

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 27-04-2003 22:22 ]

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 07:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik zie alleen Fortune city plaatjes dus dan wordt het moeilijk om te helpen..
kan je niet ergens anders hosten :?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

Het is op die foto niet goed te zien, maar zijn dat UTP aansluitingen achterop? of telefoonkabel aansluitingen? Als het UTP is dan zal het wel een soort router zijn oid, maar als het telefoonaansluitingen zijn, dan zou het misschien een modemrack(voor telefooncentrales ofzo) kunnen zijn? Ik ken het merk verder niet..

/edit/
google search op "zetaplex" leverde me deze site op:

http://www.apollo-fire.co.uk/newscoventry.htm

Daar staat dat zetaplex o.a. met "fire detection" systemen te maken heeft, iig EEN product van ze. Verder levert google niet veel op..
/edit/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 22:25 ]

Verwijderd

Dat je bent, reageer dan gewoon niet! :O

negeer dat dan gewoon .. even een topicreport en/of een SM posten is meer dan genoeg

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 27-04-2003 22:25 ]

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Topicstarter
nee was dat maar waar!

Als die utp ISDN zou zijn, zou het dan niet een soort van ehm remote dinges kunnen zijn?

Verwijderd

[Kuch] volgens mij nog steeds een terminal server. Vergelijk voor de grap eens :

http://support.3com.com/i...cs2500/overview.htm#35060

Verwijderd

Kom op mensen. Dit soort reacties horen niet op GoT.

Anyway, ik zou niet weten wat je er mee kan. Zou je hem niet gewoon aan je pc(s) kunnen aansluiten en kijken of je ermee kan routen. Misschien verteld je dat meer. Waarschijnlijk staat er figuurlijk aan de binnenkant meer info. Ik zou niet weten hoe je dat kan opvragen.
Veel suc6 ermee!!

Verwijderd

Voor diegenen die russisch spreken:

http://www.airport.sakhal...um/expo/nateks/zeta_k.htm

oftewel zal dit wel een modemrack zijn voor telefooncentrale oid, of zoals in mn vorige post, een systeem voor brandmelding of whatever.

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 22:13

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Staat er er niet een FCC nummer op. Zelf gebruik ik vaak de FCC search engine. Misschien dat je daar nog iets kan vinden.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Probeer eens een seriele (straight) kabel te gebruiken op de console poort van dat ding en de seriele poort van je pc en dan via de hyper terminal in windows te connecten naar dat ding.

Xbox360 gamerprofile

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 22:25:
[Kuch] volgens mij nog steeds een terminal server. Vergelijk voor de grap eens :

http://support.3com.com/i...cs2500/overview.htm#35060
wat doet een terminal server dan? Ik begrijp het niet helemaal.

if broken it is, fix it you should

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Topicstarter
Ok, kheb ietwat meer info. Net ff m'n pa gebeld, en dat ding zat bij een partijtje kastjes/kabels, er zaten onder andere een zooi externe modems bij (14k4 enzo), met hele rare stekkers eraan.. niet zoals de normale telefoonstekker dus! Deze stekker heeft 2 rijen van 4 platte pins, met daartussen 2 normale pins boven elkaar, en daartussen een plastic pinnetje wat zorgt voor de borging in de stekkerdoos (knopje op de stekker zorgt voor verplaatsing van 't plastic pinnetje). Deze modems zijn dan wel analoog, maar de telefoonkabels zijn van de grootte van RJ45, wat er waarschijnlijk op neerkomt dat dit een ISDN Repeater of Terminal Server zijn.

Klinkt dit logisch?

Verwijderd

Een ISDN repeater zou kunnen, terminal server is het echt niet. Een modemrack is het dus toch, zoals ik al zei.. Gewoon een ISDN NRP oid..

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Oud is het zeker, want via google kan er er helaas niks over vinden ;) Maar goed, ISDN Repeater klinkt wel aannemelijk :) Wat ga je er mee doen?

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Topicstarter
Ik heb geen flauw idee eerlijk gezegd... heb hier gewoon analoog :)

kopuh? ;)

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Da's toch een MUX?
Daar kun je een serieel netwerk mee bouwen dacht ik zo...
Wordt in ieder geval weinig mee gebruikt.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Wij hebben op het werk een apparaat wat er op lijkt. Er zit dan een insteekkaart in de pc waar een stekker uit komt met dezelfde pinnen als een VGA connector. Vervolgens komen er uit het kastje 16 com stekkers die met een blokje naar UTP worden omgezet. Hier worden 16 ISDN adapters aangehangen. Dit systeem gebruiken wij om naar alle 250 filialen in de bellen om de kassagegevens op te halen van de kassa's en om de nieuwe barcodes etc uit te sturen.

Misschien is dit ook wel zo'n kastje, alleen de onze heeft ongeveer 20 ledjes.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 04:02
Eens aansluiten en zien wat het geeft ;-) Doe ik ook altijd. Kheb zo ooit een 5-tal modem gehad (Telindus Aster 4) die waren geprogrammeerd om met naam & pass in te bellen in een banksysteem hier in Belgie (KBC). Dat werkte nog altijd en de accounts waren nog niet dood, dus kreeg ik mooi toegang tot het complete klantenbestand van KBC. Niet dat het veel waard is maja ;)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

arjants schreef op 27 April 2003 @ 23:03:
Da's toch een MUX?
lijkt mij ook op een (de)multiplexer
voor die "ouwe" seriele terminals

noemen ze toch ook wel een dtc toch ?

kijk ook naar het stekkertje

2 (rxd)
3 (txd)
of ondersom
7(gnd)

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 28-04-2003 00:53 ]

Iperf

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Volgens mij is het idd een soort van router met ingebouwd switch ofzo.
Lijkt wel een "beetje" op de een 3com router maar dan zonder switch. :P

Verwijderd

Soortement ' huurlijn' modem?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57
Lijkt me een multiplexer....

Volgensmij hebben wij ook zon ding staan...'k zal morgen eens kijken/rondvragen :)

iig managable via Telnet..alhoewel..zo te zien gewoon console. die 'converter' die je hebt is dus ook alleen een console adaptertje om te zorgen dat je hem op elke PC kunt aansluiten :)

[ Voor 53% gewijzigd door Xandrios op 28-04-2003 01:33 ]

Verwijderd

Yep.... lijkt mij ook verdacht veel op een serial-port mux.... Op die manier kan je 16 (ofzo) seriele poorten benaderen via een text-console (net als een moderne KVM switch, maar dan serieel).

Kopuh ????

Op het werk hadden we ook dat soort kastjes, maar dan 'automagisch' gestuurd, deze ziet eruit alsof je handmatig (met een knopje) van geselecteerde poort moet wisselen. (Dus alleen nuttig voor 'lokaal' gebruik, en niet vanaf remote)

Verwijderd

Mmm.... een google op 'zetaplex' levert 4 hits op... de enige relevante (engelstalige)....

Op een site over brand-beveiliging....

The fire system is hardwired via an RS232 link into the Zetaplex alarm management system which covers all the Coventry University buildings. This system relays alarm information to the estates management office, situated on the other side of campus. Input/output units enable the fire system to instruct the library's building management system to operate the air dampers and vents in a predetermined emergency sequence. Under the terms of the L1 rating, there is no phased evacuation: in the event of an alarm the entire building is cleared immediately.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Guru Evi schreef op 27 April 2003 @ 23:08:
Eens aansluiten en zien wat het geeft ;-) Doe ik ook altijd. Kheb zo ooit een 5-tal modem gehad (Telindus Aster 4) die waren geprogrammeerd om met naam & pass in te bellen in een banksysteem hier in Belgie (KBC). Dat werkte nog altijd en de accounts waren nog niet dood, dus kreeg ik mooi toegang tot het complete klantenbestand van KBC. Niet dat het veel waard is maja ;)
Jaja. Ik werk toevallig bij de KBC in Belgie. De Compaq NonStop (lees: Tandem) systemen aldaar zijn o.a bereikbaar via Aster 4 modems, maar ik denk niet dat de aanlogprocedure in het modem geprogrammeerd zit. Verder staan de klantgegevens nergens centraal en/of ongecodeerd, dus het verhaal dat je eraan kunt lijkt me sterk. Je moet wel degelijk kennis hebben van de interne structuur van de KBC bank wil je die gegevens via een externe verbinding bemachtigen. Dus, of je werkt bij de KBC en je hebt die kennis of je roept zo maar wat.

Overigens wil ik niet beweren dat de klantgegevens op Compaq machines staan hoor. Volgens mij staat dat spul op de bende van IBM :(

[ Voor 8% gewijzigd door Eijkb op 28-04-2003 02:01 ]

.

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Topicstarter
woei! vanavond ff aansluiten op me netwerk dus, es kijken of ik enige respons krijg.

Nu eerst scheren en naar m'n werk :(

Verwijderd

Volgens mij is het een multiplexer (zit ook een beetje in de naam). Kun je meerdere (12 in dit geval) seriele verbindingen over parallelle verbinding of een telefoonlijn mee verbinden (en dat is oud!).

Aan beide kante van de verbinding moet dus zo'n apparaat staan lijkt mij.

Verwijderd

Ik denk een console server. Via telnet kun je low-level servers beheren met dit ding.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
arjants schreef op 27 April 2003 @ 23:03:
Da's toch een MUX?
Het lijkt mij ook een Mux.
Hiermee multiplex je meerdere seriele aansluitingen om over
een enkele seriele verbinding te lopen.
Vaak heb je aan de andere kant ook zoiets , of een verbinding naar netwerk.

En de orginele huurlijnen, bijv. voor een 16 Kbit vaste verbinding
gebruiken die stekkers met 2 x 4 platte pinnen.

edit:

Hadecom, voor telnet heb je een netwerk aansluiting nodig......

En ik zag ook de suggestie ISDN, maar daar lijkt het me te oud voor.....

[ Voor 14% gewijzigd door u_nix_we_all op 28-04-2003 11:21 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Sluit hem via de console poort eens aan op je seriele poort, misschien verteld ie zelf wel wat ie is.

Een seriele nulmodem kabel should do the trick.

Meh ...

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
die gegevens zouden een fortuin waard kunnen zijn, dus je weet zoal niet waar je 't over hebt.
Jaja. Ik werk toevallig bij de KBC in Belgie. De Compaq NonStop (lees: Tandem) systemen aldaar zijn o.a bereikbaar via Aster 4 modems, maar ik denk niet dat de aanlogprocedure in het modem geprogrammeerd zit. Verder staan de klantgegevens nergens centraal en/of ongecodeerd, dus het verhaal dat je eraan kunt lijkt me sterk. Je moet wel degelijk kennis hebben van de interne structuur van de KBC bank wil je die gegevens via een externe verbinding bemachtigen. Dus, of je werkt bij de KBC en je hebt die kennis of je roept zo maar wat.

Overigens wil ik niet beweren dat de klantgegevens op Compaq machines staan hoor. Volgens mij staat dat spul op de bende van IBM :(
^^^^^
dat bevestigt die onzin wel....

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Voor zover ik de russische site kan ontcijferen is het een een telefooncentrale. En ja, ik kan een beetje russisch. B) "Spasiba" :D Ze hebben het over spraak en data.

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Topicstarter
aha!

Gisteren 'blijkbaar' met m'n neus gekeken ofzo.. op één van de stekkers staat "multiplexer"

owkee.. dus als ik het goed begrijp, is dit een apparaat wat 12 seriele lijnen kan combineren? Dus dat ik (theoretisch) 12 modems aan kan sluiten, en dan vanaf 1 computer 12 inbelverbindingen heb?

Verwijderd

hefaistos schreef op 28 April 2003 @ 19:16:
aha!

Gisteren 'blijkbaar' met m'n neus gekeken ofzo.. op één van de stekkers staat "multiplexer"

owkee.. dus als ik het goed begrijp, is dit een apparaat wat 12 seriele lijnen kan combineren? Dus dat ik (theoretisch) 12 modems aan kan sluiten, en dan vanaf 1 computer 12 inbelverbindingen heb?
Dat je 12 seriele terminals hebt, die over 1 fysieke lijn verbonden kunnen worden met 1 terminal server (waar misschien nog meer seriele terminals op zitten aangesloten).

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Offtopic. Ehh. Ik snap de reactie van Lowrider niet. Vooral niet het stuk dat hij quote, maar zelf ingevuld heeft. Lowrider, zou je de reactie kunnen verduidelijken? Dank.

.

Verwijderd

Een oud ding hoor. :-)
1) er staat een poort "composite" op, dat is een zeeer oude standaard voor beeldschermen.
Mijn inziens is dit een verzamelbox voor een allarminstallatie oid. waarbij een monitor upto date info kan verschaffen.
Je kan er zeker niets fout mee doen om met een laplinkkabel hem op je pc te zetten serieel op de "console" port dan. VT100 protocol en weg ben je
Pagina: 1