Hoe werkt touchscreen ?

Pagina: 1
Acties:

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik ben op zoek naar informatie over de werking van een touchscreen.
Dus hoe kan het nu dat als ik op het scherm duw de muis beweegt :?

Nu heb ik met google en andere zoekmachines gezocht, maar weinig verhelderends gevonden.
Ook hier op got kan ik niks vinden op onderstaand doodlopend topic na Hoe werkt een touchscreen???

Wie weet er hoe een touchscreen werkt, de verschillende soorten of weet waar ik meer informatie kan vinden ?

• janster
  • Laatst online: 26-06-2025
Jaah dat document heb ik ook gevonden met google, alleen hier staat nog niet heel veel informatie in en het is engelstalig.

Verwijderd

Heel snel :)
Men heeft een TFT scherm, niet zoals in de winkel maar alleen het scherm.
daarboven op plaats men een dunne plaat met een connector eraan. deze plaat intreperteert de aanrakingen. m.b.v coordinaten.
deze dient eerst goed ingesteld te worden zodat het scherm cq programma weet wat de hoeken zijn.

B) niet zo moeilijk

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Op de site van 3M staat een hoop informatie over hun capacitive en resistive schermen, evenals op de site van een nederlandse leverancier Nottrot.

nog ff een klein plaatje voor het overzicht ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.nottrot.nl/images/Nfi.gif

[ Voor 34% gewijzigd door TD-er op 28-04-2003 16:06 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• ViolatoR
  • Laatst online: 02-06 14:10
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 15:54:
Heel snel :)
Men heeft een TFT scherm, niet zoals in de winkel maar alleen het scherm.
daarboven op plaats men een dunne plaat met een connector eraan. deze plaat intreperteert de aanrakingen. m.b.v coordinaten.
deze dient eerst goed ingesteld te worden zodat het scherm cq programma weet wat de hoeken zijn.

B) niet zo moeilijk
Idd, over het scherm zit nog een soort scherm met daarin sensoren die dus doorgeven waar er iets gebeurt :)

Ah TD-er heeft er nu een mooi plaatje bij gedaan :), zat ook al te kijken naar een soort schema

[ Voor 9% gewijzigd door ViolatoR op 28-04-2003 16:07 ]

fotoblog

Pagina: 1