ati 9700 bijna dood ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29
was vandaag ff de stnd cooler te vervangen voor mijn zalman 80hp dingetje. alles goed gemonteerd en dan maar erin zetten. tot mijn verbazing had ik al bij het boot scherm allemaal vage tekens en zo. en maal in windows allemaal strepen etc!
hier ff een pic

valt het nog te redden? hoe is het ook megellijk door alleen een cooler te vervangen?

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
volgens mij word ie te warm , check eens of de koeler echt goed is gemonteerd

• PhuSioN
Trancentral schreef op 27 april 2003 @ 21:44:
volgens mij word ie te warm , check eens of de koeler echt goed is gemonteerd
heb de oude er weer opgezet en is nog steeds hetzelfde

Verwijderd

garantie?

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 15:56

srblackbird

ThinkGEEK

Is er iets gebeurd tijdens het monteren ? (uitgeschoten met de schroevendraaier ?)

Wel zonde als ie stuk is :o
Ben je kwijt als je zegt dat je de standaard koeler eraf hebt gehaald

[ Voor 46% gewijzigd door srblackbird op 27-04-2003 21:49 ]

Verwijderd

Heb je niet per ongeluk wat koelprut op de kaart gemorst?

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:19

Blord

Hello Kitty !

Kijk eens goed of de PCB niet beschadigd is. Die 80HP koeler is een enorm ding, je kan makkelijker iets raken tijden het installeren.

Als je dit beeld al vanaf boot ziet, dan kan het niet door oververhitting zijn. Het heeft nauwelijks de tijd om op te warmen.

• PhuSioN
Yorick schreef op 27 April 2003 @ 21:48:
Is er iets gebeurd tijdens het monteren ? (uitgeschoten met de schroevendraaier ?)

Wel zonde als ie stuk is :o
nope

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit is brak videogeheugen ...

AS II erop gesmeerd toevallig? Of iets anders dat als de neten geleid? :?

[ Voor 58% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2003 21:50 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 21:48:
Heb je niet per ongeluk wat koelprut op de kaart gemorst?
nope

Verwijderd

Ja kijk eens of nix geleid, kan best zijn dat er ergens wat koelpasta/ijzer tussen is gevallen en dit vage beeld veroorzaakt.

• PhuSioN
alu ring is er al af dus helaas

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ring terugplakken en naar de winkel. Die zien dat volgens mij toch niet..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Deed de kaart het trouwens nog wel voordat je die ring van de kaart afgehaald hebt?

• srblackbird
  • Laatst online: 18-06 15:56

srblackbird

ThinkGEEK

Ligt het ook niet aan de monitor 8)7

Stom van me, kan natuurlijk niet als je een screenshot hebt :+

[ Voor 53% gewijzigd door srblackbird op 27-04-2003 21:55 . Reden: stom ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Yorick schreef op 27 april 2003 @ 21:54:
Ligt het ook niet aan de monitor 8)7
dan zouden wij een normaal screenshot hebben ;)

edit: :+

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2003 21:55 ]

Verwijderd

Een klant van mij heeft zijn fan van zn 9700 is wel is vervangen. Dat ding was zo dood als een pier. Na een maandje kreeg hij weer een nieuwe. Wellicht dat dit van zaak tot zaak verschilt :?

Verwijderd

Hoe heb je de koeler bevestigd.. drukt ie niet een beetje teveel tegen de core :?

anders jah = ie stuk :? (op weg naar dood)

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Dit komt kwam door het geheugen
Je kunt nog even zoeken of er ergens iets kortsluiting maakt, en anders...
Gecondoleerd :'(

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

ernst schreef op 27 April 2003 @ 21:59:
Dit komt kwam door het geheugen
Je kunt nog even zoeken of er ergens iets kortsluiting maakt, en anders...
Gecondoleerd :'(
Zet er anders een krachtige ventilator op,,, kijk eens of je problemen dan verdwijnen/minder worden.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even de moraalridder uithangen: Als je hem zelf gesloopt hebt, is het uiteraard niet de bedoeling dat je garantie gaat claimen.

Verder zou ik kijken of niks kortsluiting maakt, of de kaart niet te warm wordt en of je alles terug kan zetten in de originele staat (in de hoop dat ie het dan wel doet).

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lijkt me inderdaad het geheugen. Kijk nou eens of je geen koelpasta gemorst hebt, of dat het geheugen veel te warm wordt.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

ik heb dit ook gehad nadat ik een andere cooler op de core heb geplakt...
bij mij was het dus dat door de spacer rond de core de cooler niet helemaal kontact maakte.
het was zoo enorm miliscuul.. maar dit is dus het gevolg.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 22:11 ]

Verwijderd

wwillem schreef op 27 april 2003 @ 22:07:
Even de moraalridder uithangen: Als je hem zelf gesloopt hebt, is het uiteraard niet de bedoeling dat je garantie gaat claimen.

Verder zou ik kijken of niks kortsluiting maakt, of de kaart niet te warm wordt en of je alles terug kan zetten in de originele staat (in de hoop dat ie het dan wel doet).
Even de boef uithangen: waarom niet, als dat je een nieuwe videokaart oplevert mooi toch, is toch niks bij. ;)

• PhuSioN
ben er zelf achtergekomen wat het is....
een heel klein weerstandje is eraf bij de chip (op dat groene gedeelte)
als iemand een pic heeft van de r300 chip + het groene gedeelte eromheen, dan kan ik aan wijzen welke het is. (tis trouwens net zo'n weerstandje waarbij je een 9500 naar 9700 mod zeg maar).

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
patryk schreef op 27 April 2003 @ 22:14:
ben er zelf achtergekomen wat het is....
een heel klein weerstandje is eraf bij de chip (op dat groene gedeelte)
als iemand een pic heeft van de r300 chip + het groene gedeelte eromheen, dan kan ik aan wijzen welke het is. (tis trouwens net zo'n weerstandje waarbij je een 9500 naar 9700 mod zeg maar).
Er weer op solderen dan :).

Grolsch Royce!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Afbeeldingslocatie: http://pcweb.mycom.co.jp/benchmarklab/2002/22/images/Photo02.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2003 22:20 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Even de boef uithangen: waarom niet,
Omdat je er toch zelf voor betaald in de vorm van een hogere prijs voor je volgende kaart. Net zoals de rest van de tweakertjes. Die vast overlopen van dankbaarheid voor je sociale opstelling.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

je beinvloed de prijs heus niet hoor...

Verwijderd

strepen klinkt als te te heet(dus koeler verkeerd erop gezet)

Je zou dat kunnen checken door je clocksnelheden naar beneden te gooien naar 50/100 ofzo, dat kun je zelfs zonder koeling draaien. Als er dan nog steeds strepen zijn kan is er een verbinding gesloopt ( as2/3 ergens op, of een diepe kras op je pcb )

• PhuSioN
hier nog dat plaatje met de weerstand die ontbreekt:

hier

• PhuSioN
nog ff voor de duidelijkheid.
die spacer had ik al eerder erafgehaald. is dus niet daardoor gekomen

• PhuSioN
hmmz wordt dus sparen voor een nieuwe...

Verwijderd

ja das dan goed stom van je, helaas...

heb zelf trouwens de kaart zelf niet aangepast, maar de zalman
R9700 + ZM80A + Tempsensor how-to

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan kijken of je nog een oude kaart heb met eenzelfde weerstandje, en erop solderen.

Moet te doen zijn, aangezien er zat tweakers zijn die hun 9500 (128MB) hebben gemod naar een 9700 dmv juist zo'n weerstandje te verplaatsen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 22:33:
strepen klinkt als te te heet(dus koeler verkeerd erop gezet)

Je zou dat kunnen checken door je clocksnelheden naar beneden te gooien naar 50/100 ofzo, dat kun je zelfs zonder koeling draaien. Als er dan nog steeds strepen zijn kan is er een verbinding gesloopt ( as2/3 ergens op, of een diepe kras op je pcb )
Die zalman kan je er gewoon niet verkeerd opzetten 8)7
Ik kan het weten heb hem zelf ook.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah, erg jammer idd. Je kan altijd proberen hem te maken, nu is er toch niet meer mee te werken. Mocht dat niet helpen dan zit er weinig anders dan een nieuwe kopen.

@ dual-zip: ik vind het eigenlijk te belachelijk voor woorden dat jij op deze manier de topicstarter steeds maar probeert te sturen naar het claimen van garantie (terwijl die al aangeeft dat hij dat niet wil doen) en zo de boel op te lichten. Maar dit is slechts een persoonlijke mening :)

Verwijderd

Ik heb een Geforce 2 MX ( wel geen radeon 9700 pro maar.. ) en heb daar een tijdje geleden perongeluk de randjes van het geheugen ( dus op de pinnetjes ) wat AS2 gemorsd maar bij mij is er nix veranderd

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Pollewob schreef op 27 April 2003 @ 23:06:
@ dual-zip: ik vind het eigenlijk te belachelijk voor woorden dat jij op deze manier de topicstarter steeds maar probeert te sturen naar het claimen van garantie (terwijl die al aangeeft dat hij dat niet wil doen) en zo de boel op te lichten. Maar dit is slechts een persoonlijke mening :)
"steeds maar". Ik heb het 1 keer gezegd hoor. En by the way, denk jij dat je een lagere prijs betaalt als _hij_ garantie zou claimen en die ook zou krijgen :?

anyway, ik geef je gelijk dat het inderdaad niet hoort, maar we zijn mensen, en die willen nou eenmaal overal zoveel mogelijk van profiteren.

Waar zie jij hem aangeven dat ie geen garantie wil claimen :?

je bedoelt dit zeker? ik zie m hier niet zeggen dat ie het niet gaat proberen, wat ie altijd later nog kan besluiten
patryk schreef op 27 April 2003 @ 21:50:
[...]

alu ring is er al af dus helaas

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2003 23:38 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jongens jongens :+

Wat ik er zelf van vind:
Een kaart moet dusdanig ontworpen worden dat het ding goed functioneerd, en eventuele kleine aanpassingen zoals deze moet kunnen doorstaan.
Net zo goed als ik het twijfelachtig vind dat Amd cores zo "breekbaar" zijn, als je auto tegen een paaltje rijd en helemaal uit elkaar lazert dan is dat ook niet helemaal verwacht ;)

Maar goed, als je zelf vind dat het een fout van ATI en consorten was, dan kun je (proberen te) claimen, heb je het zelf verprutst dan niet. Het blijft je eigen keuze.

Maar goed, back on subject:
Ding is er ooit opgezet, dus dat moet er weer op te zetten te zijn.
Ben alleen wel bang dat er niet zoheel veel mensen zijn die dat kunnen, maar ik weet wel welke spullen je ervoor nodig hebt. (volgens mij hebben is die bij mij op de opleiding ook wel)

Mocht je willen dat ik op zoek ga voor een manier om hem te maken mail me dan maar op mijn nick ad hotmail.com

Verwijderd

Pollewob schreef op 27 April 2003 @ 23:06:

ja pollewob even beter lezen, ik was dat mr.marihuana, en nou moet je mij niet vertellen dat jullie (op dual-zip na) zo heilig zijn, ook al moet ik het 10 keer doen, doe ik het, en wat een ander daar van denkt, tja helaas, try to stop me.
niet zo maatschappelijk doen.
Burne schreef op 27 April 2003 @ 22:23:
[...]

Omdat je er toch zelf voor betaald in de vorm van een hogere prijs voor je volgende kaart. Net zoals de rest van de tweakertjes. Die vast overlopen van dankbaarheid voor je sociale opstelling.
geldt ook voor jou.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 10:50 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Goed, de vraag van de topicstarter is inmiddels wel beantwoord, en aangezien de draad verder erg offtopic gaat gaat er een slot op. Tot zover voor nu :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pollewob op 28-04-2003 20:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.