Ik schiet nu hard op met een taaltje dat ik nu aan het schrijven ben, maar mijn grootste probleem is eigelijk om de syntax een beetje aantrekkelijk te krijgen.
Vooral de hogere orde functies zit ik op dit moment even mee te knoeien. Op dit moment heb ik het volgende:
Mijn probleem zit hem dus bij krijgen op een handle naar een functie (zie mijn laatste 4 assignments). Het woord function is nodig omdat ik andere een amgibuiteit erin zou krijgen, maar ik kan niet zeggen dat ik hier nou zo blij mee ben. Oja, ik wil graag mijn context vrije grammatica ook context-vrij houden
[edit]
En verder moet de grammatica niet de cryptische kant op gaan (helaas). Het moet nog redelijk te lezen zijn.
[edit2]
In dit voorbeeld staan trouwens geen hogere orde functies, maar dat kan dus als volgt:
Vooral de hogere orde functies zit ik op dit moment even mee te knoeien. Op dit moment heb ik het volgende:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function foo():Int return 10; function foo(Int a):Int return 10; function bar<X>(X a):Int return 10; function bar<X>(X a, X b):Int return 10; function blaat():Int begin (Int):Int f1 := function foo(Int) (Int):Int f2 := function bar<Int>(Int) (Int,Int):Int f3 := function bar<Int>(Int,Int); ():Int f4 := function foo(); Int x := foo(); return 10; end |
Mijn probleem zit hem dus bij krijgen op een handle naar een functie (zie mijn laatste 4 assignments). Het woord function is nodig omdat ik andere een amgibuiteit erin zou krijgen, maar ik kan niet zeggen dat ik hier nou zo blij mee ben. Oja, ik wil graag mijn context vrije grammatica ook context-vrij houden
[edit]
En verder moet de grammatica niet de cryptische kant op gaan (helaas). Het moet nog redelijk te lezen zijn.
[edit2]
In dit voorbeeld staan trouwens geen hogere orde functies, maar dat kan dus als volgt:
Java:
1
2
| function zinloos((Int):Int f,Int x):Int return f(x); |
[ Voor 38% gewijzigd door Alarmnummer op 27-04-2003 21:56 ]