Toon posts:

Share probleem met PDC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb thuis een Primary Domain Controller staan (Win2K Server) en daarmee heb ik het volgende probleem: Het sharen van de mappen op de server gaat prima zolang het maar clients van de server zijn die er op komen. De shares zijn niet toegankelijk voor computers die niet in het domein zitten. Ik heb geprobeerd onder users guest aan te zetten maar dit helpt ook niet.

De vraag dus: Hoe kan ik mijn shares op de server toegankelijk maken voor pc's die niet in het domein zitten?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:55
Als ze inloggen met een naam en wachtwoord die bekend is op het domein is er niks aan de hand.

Ik denk overigens dat je dit ook met zoeken had kunnen vinden, maar deze keer zal ik het zoeken je besparen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Zeg dromer dat weet ik zelf ook wel. Het gaat er dus om dat als ik thuis een keer een gast heb die met zijn pc bij me komt ook op de server kan komen. Het is veel te lastig iedereen die ff bij me is gelijk aan te melden op het domein. zodoende

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 11:31:
Zeg dromer dat weet ik zelf ook wel. Het gaat er dus om dat als ik thuis een keer een gast heb die met zijn pc bij me komt ook op de server kan komen. Het is veel te lastig iedereen die ff bij me is gelijk aan te melden op het domein. zodoende
Je begrijpt het dus niet. Die gast z'n PC zit bijv. in het domain GAST. Als jouw domain THUIS heet, moet gast dus gewoon aanlogge op zijn PC (als GAST\zichzelf) en dan een IPC$ connectie maken naar jouw DC, met geldige credentials:
code:
1
NET USE \\PDC\IPC$ /U:THUIS\IEMAND <password>
Dit staat al sinds 1992 in de Help van NT3.1

[ Voor 4% gewijzigd door Brahiewahiewa op 28-04-2003 12:23 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==