Toon posts:

Random Playlist in KaZaA-Lite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een paar jaar de 'gelukkige eigenaar' van KaZaA Lite, maar een ding vind ik een beetje storend: De standaard volgorde van de gedownload liedjes. Daarom wil ik graag iedere keer een random lijst maken, zodat ik ook eens de liedjes helemaal onderaan kan luisteren.
Je kunt wel gaan sorteren op andere categorieën zoals Integrity, Year of Language, maar dat is niet random. En dat heb je ook wel een keer gehoord, want dan is de volgorde per categorie ook hetzelfde.

Bij het doorspitten kwam ik alleen maar random playlisten tegen van Winamp, maar niet van KaZaA. Ook de help van KaZaA gaf geen uitkomst, want die doet het niet in KaZaA-Lite :) Google gaf daarop ook geen antwoord.

Iemand enig hoe ik een random playlist kan maken?

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar waarom gebruik je niet gewoon winamp om die mp3's in een random playlist af te spelen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 21:28:
Misschien een domme vraag, maar waarom gebruik je niet gewoon winamp om die mp3's in een random playlist af te spelen? :)
Hmm, daar heb ik eigenlijk niet bij nagedacht. Maar ik ben niet zo'n Winamp-fan wat dat betreft. Ik heb toch liever alle download- en afspeelmogelijkheden in een programma. In dit geval KaZaA dus. Dat bevalt me perfect.
Als er echt geen enkele mogelijkheid te vinden is voor een random playlist in KaZaA moet ik inderdaad overwegen om voor het afspelen Winamp te gebruiken en voor het downloaden mijn trouwe KaZaA-Lite.

Verwijderd

Aah zo :) Hier claimt iemand de oplossing te hebben, maar dat werkt bij KaZaA Lite hier iig niet echt :o

Ik dacht iig altijd dat je alleen maar geautomatiseerd de nummers kan sorteren, of je moet ze echt per 1 of per groep een (aantal) plek(ken) omhoog of omlaag in de playlist willen zetten, waarbij je die playlist elke keer kan saven, maar dat is nogal arbeidsintensief ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 21:50:
Aah zo :) Hier claimt iemand de oplossing te hebben, maar dat werkt bij KaZaA Lite hier iig niet echt :o

Ik dacht iig altijd dat je alleen maar geautomatiseerd de nummers kan sorteren, of je moet ze echt per 1 of per groep een (aantal) plek(ken) omhoog of omlaag in de playlist willen zetten, waarbij je die playlist elke keer kan saven, maar dat is nogal arbeidsintensief ;)
Nee, inderdaad. Ook mijn KaZaA Lite werkt niet zoals diegene in je url zegt.

Ik dacht ook al aan het handmatig verzetten van die nummers (up/down), maar dat gaat ten eerste maar met één stapje tegelijk en ten tweede moet ik dat dan iedere keer doen. Is nogal wat :)

Ik dacht dat het misschien mogelijk was om in de map KaZaA op je schijf iets te doen. Daar kwam ik namelijk de Playlist tegen (.kpl) (Playlist is mijn playlist). Hierin kon ik met kladblok gaan bewerken. Zo zag dat eruit:
Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/KaZaA.JPG
Misschien is er een mogelijkheid om die begrippen via deze playlist random te maken. Weet iemand dat misschien? Misschien met een ander programmaatje?

Verwijderd

Je kunt lijkt me toch een simpel programmaatje schrijven dat alle regels inleest, daarvan het "entry#=" afknipt, ze random shuffelt en het weer in dit bestand wegschrijft (met het "entry#="), als echte tweaker zijnde? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 13:02:
Je kunt lijkt me toch een simpel programmaatje schrijven dat alle regels inleest, daarvan het "entry#=" afknipt, ze random shuffelt en het weer in dit bestand wegschrijft (met het "entry#="), als echte tweaker zijnde? :)
Dan ben ik dus geen echte tweaker ;( Ik heb nog nooit een programmaatje geschreven, laat staan dat ik weet hoe het moet. Ik dacht zelf ook aan zo'n programmaatje die dat doet (als je bijvoorbeeld KaZaA opent), maar ik heb dus geen flauw idee hoe dat moet :/

Verwijderd

Ik wil vanavond ofzo wel ff kijken of ik snel zoiets kan schrijven in c (ik beloof nog niks :7) (was al wel begonnen, maar toen moest ik weer bier drinken. ik zal de source wel includen en opsturen wanneer ik t af heb :>)

Zo verstuurd 8)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 14:14:
Ik wil vanavond ofzo wel ff kijken of ik snel zoiets kan schrijven in c (ik beloof nog niks :7)
Dat zou heel mooi zijn :)
Toch zou ik graag ook zelf wel eens zo'n programmaatje willen/kunnen maken. Dat is echt reuzehandig lijkt me. Zie voor een voorbeeld dit geval.
Pagina: 1