Toon posts:

Planet + Biromsoft webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt zo'n fukprobleem, ik ben er al langere tijd mee bezig maar geen succes:
Ik heb ADSL van planet, en ik probeer in Biromsoft webcam 4.0 een PictureServer op te zetten. Bij de Settings kan ik kiezen uit een aantal IPadressen, ik zie hier echt niet mijn eigen IP(80.60.205.xxx). Ik weet dat mijn Speedtouch 510 wel mijn Ip heeft, want als ik in een IE mijn IP intik, krijg ik de login voor mijn Speedtouch.
Nu is mijn vraag, hoe ik mijn IP dus direct in dat keuzemenutje kan krijgen.
Het idee hierachter is simpel, mensen kunnen in een IE window mijn IP intikken (80.60.205.XXX:8080) = portnummer, en krijgen dan mijn webcam te zien.
Het werkt nu dus niet, omdat ik simpelweg alleen interne IP's zie ..
Wie kan mij helpen??
(OS= XP Pro, geen firewall, geen anti-virus)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ten eerste moet je de juiste poorten van je webcam forwarden naar de computer waarop de webcam zit. Zie hiervoor: Het grote poortmappings verhaal

Omdat je achter een NAT geval zit kun je binnen je interne netwerk alleen je INTERNE IP adres gebruiken. Met andere woorden JIJ (en de andere computers in je netwerk) gebruiken dus het IP adres van het interne netwerk, en de rest van de wereld gebruikt het externe IP adres.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Ja, das wel leuk, maar het gaat mij erom dat ik in principe niks wil mappen .. het zou ook moeten kunnen werken zonder dat hele portmapping verhaal.
Ik ben net achter nog iets gekomen, als ik mijn pc opnieuw installeer, en ik start gewoon IE op, dan maakt hij gewoon internet verbinding, en heb ik de installatie cd plus adsl_kpn.ini helemaal niet nodig.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je krijgt hoe dan ook een intern ip op je pc, hier kan je helemaal niks aan doen. De enige manier waarop je niet hoeft te poortmappen is dat je van pptp gebruik gaat maken, dit kan doormiddel van de pptp ini file te upoaden naar je modem.

Maar verder kan jij normaal in dat programma het lokale ip instellen (10.0.0.150), dit maakt niks uit voor die mensen die van buitenaf komen. Zolang jij maar die poort(en) geforward heb staan, dan iedereen je webcam zien.

En inderdaad, jij heb nu één malig je modem geinstalleerd en dan heb je inderdaad die kpn cd niet meer nodig, aangezien hij al helemaal geconfigureerd staat. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
maar waar haal ik dan die pptp.ini vandaan? en wat heeft dat precies voor consequenties?
alvast bedankt trouwens

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_pptp.ini
Middels het configuratie bestand PPTP.ini kunt u uw KPN ADSL ethernet modem geschikt maken voor het gebruik van één PC waarbij er geen NAT/PAT conversie plaatsvindt. Hierbij dient u op uw PC wel een extra "externe toegang" icoontje aan te maken. Raadpleeg voor het instellen de gebruiksaanwijzing:
Dit houdt dus in dat je de modem niet meer als router laat functioneren. :)

Verwijderd

Topicstarter
opzich heb ik mijn modem toch niet nodig als router, aangezien ik er een swith achter heb hangen .. dus lijkt me overbodig. Ok top, dan zou het moeten lukken nu.

Verwijderd

Topicstarter
goed, het word nog erger, ik heb me overgegeven aan het portmapping verhaal .. nou heb ik dat dus vrolijk gedaan(zie screenshot) ik heb mijn outside IP met port 8080 gemapt naar inside ip 10.0.0.150:8080, dus al het verkeer zou nu rechtstreeks naar mijn webserver moeten gaan, (zie screenshot van biromsoft webcam)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Cutebritney/troep/scrRouter.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Cutebritney/troep/scrWebcam.JPG

waar gaat het fout?!?!

sorry voor de grote screens .. ging ff wat te haastig .. gelukkig zijn ze niet al te groot :)

[ Voor 27% gewijzigd door Xandrios op 29-04-2003 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
update:

het gekke is dus dat ik als ik nu verbinding probeer te maken, wel zie bij connections(zie laatste screenshot) dat er een connectie binnenkomt van IP 10.0.0.150, maar dan alsnog kapt hij de verbinding af ... echt vage shit ..
Pagina: 1