Toon posts:

Dvb kaart andere naam ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ga ik dus binnenkort een nieuwe pc kopen en daar wil ik dus ook een dvb kaart in hebben.
Maar heb nou al bij een paar winkels gevraagd of ze een dvb kaart kunnen leveren maar dan zeggen ze zoiets van meneer dat bestaat niet of daar heb ik nog nooit van gehoord of ze zeggen uw bedoelt een tv kaart. :(
Nou heb ik in Google gezocht naar dvb kaart en dan komt er een hele rij dus dan bestaat het wel en het zelfde heb ik gedaan in de search hier maar dan zul je zeggen koop dan op internet maar dat is nu net het probleem het gaat namelijk om het volgende het is een pc prive project en dan kan ik maar bij een winkel alles weghalen.
Maar nu is de vraag heeft een dvb kaart nou meerdere namen.

Grt patrick ;)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Nee hoor, ze heten gewoon DVB-kaarten! Ik weet niet wat jij ermee wilt doen... Internet via satelliet of tv-kijken via satelliet? Of Beiden?

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Hermanvh schreef op 27 april 2003 @ 21:16:
Nee hoor, ze heten gewoon DVB-kaarten! Ik weet niet wat jij ermee wilt doen... Internet via satelliet of tv-kijken via satelliet? Of Beiden?
Ik wil tv gaan kijken via satteliet
:)

• Hermanvh

Hermanvh

Dan zou ik voor een Hauppauge WinTV DVB-S/Nexus gaan. Daarmee kan je i.c.m. MultiDec softwarematig kanalen decoderen >:) Dit is natuurlijk niet helemaal legaal ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hermanvh op 27-04-2003 21:31 ]

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat kost zo'n kaartje nou precies dat kan ik nergens vinden

• Hermanvh

Hermanvh

Check de Pricewatch->Video-editing, MPEG & TV kaarten :) Daar staat ie tussen!

webOS all the way!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

ook de conrad heeft er een paar, ook voor schotel+LNB (dat is de schotel kop) samen 50 euro.

Externe modellen zijn vaak beter, maar weer logger natuurlijk.
Broadlogic modellen zijn wel aardig, techotrend ook, maar enkel voor interne kaarten.
(deze zijn vooral goed voor data toepassing, satteliet internet)

http://www.nl.conradcom.de

zoek in het invulveld op DVB, en voila. 2 keuzes beide 89 Euro. Zou ik gewoon zelf kopen en er later inzetten anders.

[ Voor 21% gewijzigd door ReLight op 27-04-2003 21:48 . Reden: Url toevoeging ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Topicstarter
Een winkel kan die ook wel alles leveren?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Een standaard computerwinkel levert doorgaans alleen de kaart. Schotel, LNB + Kabel zul je waarschijnlijk elders moeten halen.

Maar je kunt het in de winkel altijd even navragen, natuurlijk :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iemand in V&A heeft er eentje, maar tegen een krankzinnige prijs:
Hauppauge Win/TV DVB-s
Deze is nog niet gebruikt en is in doos.Met afstandsbediening.
Gaat weg voor een serieuze goeie bod!!Winkelprijs is rond deze prijs.
€ 270,-
Terwijl er boven nota bene staat:
Laagste prijs in de Pricewatch: € 104
8)7

Misschien dat je hier kunt 'onderhandelen' met iemand die duidelijk geen benul heeft van wat hij in handen heeft...

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 27-04-2003 23:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Hermanvh

Hermanvh

ReLight schreef op 27 april 2003 @ 21:43:
ook de conrad heeft er een paar, ook voor schotel+LNB (dat is de schotel kop) samen 50 euro.

Externe modellen zijn vaak beter, maar weer logger natuurlijk.
Broadlogic modellen zijn wel aardig, techotrend ook, maar enkel voor interne kaarten.
(deze zijn vooral goed voor data toepassing, satteliet internet)

http://www.nl.conradcom.de

zoek in het invulveld op DVB, en voila. 2 keuzes beide 89 Euro. Zou ik gewoon zelf kopen en er later inzetten anders.
Dit is een SkyStar 2 kaart, hiermee kan je niet (of nauwelijks gecodeerde TV-signalen mee bekijken, doordat deze erg veel van de CPU vraagt (beetje vergelijkbaar met een win/softmodem). Een goede kaart zoals de Hauppauge WinTV DVB-S (a.k.a. TechnoTrend e.d.) kost gewoon een aardige bom duiten. Ik heb er in die tijd ook ƒ 600,- voor neergeteld. Soms klopt de Pricewatch niet helemaal! Dus die € 104,- zou bijv. ook voor de uitbreiding op de Hauppauge kunnen zijn, zodat je een CI-slot hebt.

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ga niks later kopen wil alles in een keer kopen.
Heb een website gevonden van de kaart.
http://www.hauppauge.com/html/dvb_s.htm

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je moet in een winkel ook niet gaan vragen naar "een" DVB kaart, maar gewoon zeggen : "Hee, jullie leveren toch TV kaartjes van Hauppauge? Kunnen jullie voor mij dan, als ik hier een compleet systeem koop effe Dit-en-dit type kaartje van Hauppauge leveren?"
Zo heb ik iig bij Norrod een IDE-Raid controller van adaptec laten bestellen. De meeste winkels vinden het geen probleem om bij een compleet systeem een extra product wat ze niet standaard leveren maar wat wel van een door hun geleverd merk is erbij te bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik dat eens proberen als die lui maar geld kunnen vangen >:)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Zorg er iig voor dat je kaart met een programma als Multidec werkt zodat je ook gecodeerde programma's kan bekijken!
Pagina: 1