Ik wil Windows ME vervangen door XP. Nu moet ik al m'n drivers back-uppen. IS er een eenvoudige manier om alle drivers te selecteren en hiervan een back-up te maken zodat deze later weer teruggezet kunnen worden. bedankt/
ME gebruikt andere drivers dan XP, hoor, je zal dus andere/nieuwe drivers moeten downen...

Of begrijp ik het verkeerd en wil je je huidige drivers bewaren voor t geval dat je terug gaat naar ME?
Of begrijp ik het verkeerd en wil je je huidige drivers bewaren voor t geval dat je terug gaat naar ME?
[ Voor 37% gewijzigd door Okyah op 27-04-2003 20:50 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Huidige drivers wil ik ook bewaren voor het geval dat. Maar hoe krijg ik snel een beeld welke drivers er op mijn PC aanwezig zijn?
Misschien C:\windows\inf\other?
Moet je wel 'show hidden files' aan hebben staan bij View in je Windows Explorer.
Moet je wel 'show hidden files' aan hebben staan bij View in je Windows Explorer.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Drivers 'bewaren' levert gegarandeerd problemen op. Wat je beter kunt doen is even de nieuwste driverpacks voor al je apparatuur donwloaden (je hebt Chello-kabel dus dat kost niets extra) Gelijktijdig kun je van dezelfde sites de nieuwste driverpacks voor XP weer ophalen want ook die heb je nodig.
ARME AOW’er
Of alleen je internetverbinding in orde maken. Wat voor hardware heb je allemaal? Veel h/w wordt standaard ondersteund in XP. De rest is vaak makkelijk te downloaden bij de fabrikant vandaan.
LET OP: Je videokaartdriver moet je zeker updaten, anders heb je geen D3D of OpenGL. Ook je soundcard heeft "eigen" drivers nodig, anders heb je geen 3D surround sound.
LET OP: Je videokaartdriver moet je zeker updaten, anders heb je geen D3D of OpenGL. Ook je soundcard heeft "eigen" drivers nodig, anders heb je geen 3D surround sound.
You can't have everything. Where would you put it?
Maar dan blijft de vraag, hoe kom ik er achter welke drivers ik allemaal moet ophalen. begrijp dat ik bijv nieuwe drivers voor de videokaart moet ophalen, maar hoe werkt dat met de drivers voor m'n kabelverbinding bijvorrbeeld. kortom, hoe kan ik zien wat er aan drivers in m'n PC zit. Misschein stomme vraag, maar zo'n expert ben ik helass nog niet
Ik snap het niet helemaal meer.... Geef wat meer informatie.... Wat voor PC is het, wat voor verbinding (kabel?) etc.
Wil je soms weten wat voor hardware er in je PC zit? Rechts-klik op Deze Computer, Eigenschappen - Hardware (oid). Weet niet precies hoe het im Windows ME zit. Wees een beetje creatief!
Je kunt ook je kast openschroeven en kijken wat erin zit... (Kijk dan vooral naar de grootste chipset op je video/geluids/netwerkkaart etc.
Voor een Chello/@home kabelverbinding moet je de computer dezelfde naam geven als hij nu heeft. Dat kun je nagaan door rechts te klikken op Netwerkomgeving --- eigenschappen --- naam. (oid).
Windows XP ondersteunt 'out of the box' al een hoop hardware. Zeker standaard netwerkkaartjes zoals die door Chello/@home geleverd worden (maar geen ISA Ne2000 voor zover ik weet). Zorg er in ieder geval voor dat je netwerk in orde is (en dat gaat sowieso goed als je 'm op standaard laat staan, met DHCP dus, en met de juiste computernaam), dan kun je op www.driverguide.com alle drivers downloaden die je nodig hebt (of op de site van de fabrikant van de hardware, of via Windows Update).
Wil je soms weten wat voor hardware er in je PC zit? Rechts-klik op Deze Computer, Eigenschappen - Hardware (oid). Weet niet precies hoe het im Windows ME zit. Wees een beetje creatief!
Je kunt ook je kast openschroeven en kijken wat erin zit... (Kijk dan vooral naar de grootste chipset op je video/geluids/netwerkkaart etc.
Voor een Chello/@home kabelverbinding moet je de computer dezelfde naam geven als hij nu heeft. Dat kun je nagaan door rechts te klikken op Netwerkomgeving --- eigenschappen --- naam. (oid).
Windows XP ondersteunt 'out of the box' al een hoop hardware. Zeker standaard netwerkkaartjes zoals die door Chello/@home geleverd worden (maar geen ISA Ne2000 voor zover ik weet). Zorg er in ieder geval voor dat je netwerk in orde is (en dat gaat sowieso goed als je 'm op standaard laat staan, met DHCP dus, en met de juiste computernaam), dan kun je op www.driverguide.com alle drivers downloaden die je nodig hebt (of op de site van de fabrikant van de hardware, of via Windows Update).
[ Voor 30% gewijzigd door pinockio op 27-04-2003 22:11 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Het slimste wat je kunt doen imo is naar de systeem eigenschappen binnen het configuratiescherm gaan. Daar naar apparaatbeheer gaan en van alle (oude) hardware waarvan je vermoed dat WinXP het niet ondersteund, de naam opschrijven of alvast de drivers zoeken. Zoals al eerder werd opgemerkt, ondersteund WinXP een stuk meer van WinME.
Als je slim bent maak je gewoon een image van je C: schijf. Zoek maar eens naar informatie over Norton Ghost of Drive Image.
Als je een image hebt gemaakt kun je gewoon je complete Windows ME in 1x weer terug zetten als XP toch niet bevalt.
Als je een image hebt gemaakt kun je gewoon je complete Windows ME in 1x weer terug zetten als XP toch niet bevalt.
Pagina: 1