Ik heb een computer met 2 hardeschijfen 6,4 gig en 7 gig, ik heb drie partities een tijdje geleden aan gemaakt(2xFAT32 1xNTFS) en 98 en XP draait daar goed op. Maar ik wou de hele computer formateren om de partities anders in te delen(alles FAT32 maken), maar ik zit met een probleem. Ik heb de opstart diskette van Windows 98 erin gedaan om met fdisk te formateren, eerste de NTFS partitie verwijderd met XP erop(de 2e hardeschijf van 7gig), maar nu wou ik de partitie van windows 98 eraf gooien en nog een andere partitie allebei FAT32(op de eerste hardeschijf van 6,4gig) maar dat lukt niet, eerst geprobeerd om een primaire partitie te verwijderen daarna uitgebreide en niet-DOS partitie, maar het wil gewoon niet lukken. Weet iemand hoe dit wel moet?
Misschien eens proberen met MaxBlast II (te downloaden op www.maxtor.com) ??
Wat houd dat MAXblast II dan in? EN het moet toch gewoon met fdisk kunnen, want op die manier heb ik ook alle partities aangemaakt.
Verwijderd
Hoezo lukt het niet? Wat krijg je te zien als foutmelding? Heb je Partition Magic ook al geprobeerd? En waarom ga je zelf niet even op zoek naar wat MAXblast II is, o.a. door gewoon te kijken op de Maxtor site of te zoeken met Google?Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 20:13:
maar nu wou ik de partitie van windows 98 eraf gooien en nog een andere partitie allebei FAT32(op de eerste hardeschijf van 6,4gig) maar dat lukt niet
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 20:21 ]
Ik krijg niet echt een foutmelding, maar zodra ik de primaire partitie wil verwijderen geeft ie aan verwijder eerste de uitgebreider partitie, en al wil ik die verwijderen geeft ie aan verwijder eerst de non-DOS partitie, en al wil ik dat doen geeft ie aan er is geen non-Dos partitie aanwezig
Verwijderd
Kijk, daar hebben we al meer aanVerwijderd schreef op 27 April 2003 @ 20:21:
Ik krijg niet echt een foutmelding, maar zodra ik de primaire partitie wil verwijderen geeft ie aan verwijder eerste de uitgebreider partitie, en al wil ik die verwijderen geeft ie aan verwijder eerst de non-DOS partitie, en al wil ik dat doen geeft ie aan er is geen non-Dos partitie aanwezig
Volgens mij is de partitietabel dan denk ik niet helemaal consistent. Ik heb dit ook weleens gehad, en het lukte mij met Partition Magic om die partitie weg te krijgen. Daarom vroeg ik ook of je dat prog al geprobeerd had?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 20:25 ]
Maar partition magic kan niet gewoon op diskette, als ik het op cd brand kan ik het dan in DOS gebruiken of moet het in Windows?
Verwijderd
Partition Magic kan wel gewoon op diskette hoor, je hebt er ook een DOS versie van.Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 20:24:
Maar partition magic kan niet gewoon op diskette, als ik het op cd brand kan ik het dan in DOS gebruiken of moet het in Windows?
hmmm...dan ben ik nu dus de verkeerde versie aan t downe, maar evengoed bedankt ik hoop dat ik verder kom
Heel leuk allemaal, maar al zoek ik met google naar Partion Magic krijg ik alleen maar de grootte versies en niet de DOS versie
Heel leuk allemaal, maar al zoek ik met google naar Partion Magic krijg ik alleen maar de grootte versies en niet de DOS versie
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 20:31 ]
Verwijderd
Ik pakte hiervoor nog wel eens oud dos-floppie (6.22 ofzo met fat 16).Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 20:21:
Die had wat minder moeite met het verwijderen van non-dos partities.
offtopic:
Zou Bill wat verdraagzamer geworden zijn t.o.v. non-dos?
Zou Bill wat verdraagzamer geworden zijn t.o.v. non-dos?
Verwijderd
Probeer eens vanaf je XP cd te booten. Verwijder dan je partities viaa de setup en maak ze dan eens opnieuw aan. Misschien werkt dat wel.
Ik ga nu eerst proberen om het met Partition Magic aan de praat te krijgen, maar kan iemand mij een URL geven waar ik de DOS versie vind die gewoon op 1 diskette kan?
Verwijderd
probeer eens killdisk of delpart,
dit zijn zeer effectieve progjes en ook klein.
met delpart kun je de partities 1 voor 1 weggooien
en met killdisk worden de eerste drie sectoren leeg gemaakt.
dit zijn zeer effectieve progjes en ook klein.
met delpart kun je de partities 1 voor 1 weggooien
en met killdisk worden de eerste drie sectoren leeg gemaakt.
Die zit al in PMVerwijderd schreef op 27 April 2003 @ 20:36:
Ik ga nu eerst proberen om het met Partition Magic aan de praat te krijgen, maar kan iemand mij een URL geven waar ik de DOS versie vind die gewoon op 1 diskette kan?
Create rescue diskettes
ARME AOW’er
het is mogelijk om met fdisk die extra partitie te verwijderen. eerst de extended partitie verwijderen, dan de logische.
Verder maakt het niet uit of het fat of ntfs is, hij zou het moeten zien (heb het zelf ook meerderemalen mee verwijdert, incl linux partities).
Of zoals hier vermeld wordt, een andere partitie programma proberen. PM is een goede.
Verder maakt het niet uit of het fat of ntfs is, hij zou het moeten zien (heb het zelf ook meerderemalen mee verwijdert, incl linux partities).
Of zoals hier vermeld wordt, een andere partitie programma proberen. PM is een goede.
1. ga naar www.ibm.com
2. Zoek met de zoekbalk naar "wipe"
3. zet wipe op je opstartdiskette en haal beide schijven compleet leeg
4. Ga vrolijk nieuwe partities aanmaken op je compleet lege schijven
de fdisk van Win98 kan niet bepaald goed overweg met NTFS partities, en verwijderen ervan lukt ook niet (hij ziet ze vaak namelijk helemaal niet, maar ziet alleen een FAT32 partitie van 8 MB)
2. Zoek met de zoekbalk naar "wipe"
3. zet wipe op je opstartdiskette en haal beide schijven compleet leeg
4. Ga vrolijk nieuwe partities aanmaken op je compleet lege schijven
de fdisk van Win98 kan niet bepaald goed overweg met NTFS partities, en verwijderen ervan lukt ook niet (hij ziet ze vaak namelijk helemaal niet, maar ziet alleen een FAT32 partitie van 8 MB)
[ Voor 19% gewijzigd door dreeke op 28-04-2003 12:53 ]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Pagina: 1