[Dial-up] Koppeling met Wanadoo is mislukt

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,,
ik heb vandaag net weer m'n Motorola SM56 Speakerphone aan de praat gekregen (na veel gesearch op GoT) maar nu doet ie raar :(
Hij geeft om een X aantal minuten de melding; Koppeling met Wanadoo is mislukt.
En dan kan ik weer opnieuw bellen om even later wéér opnieuw in te bellen :(
Wie weet hoe dit opgelost kan worden??

Ps. drivers opnieuw installen doe ik dus ECHT niet.. als je weet wat voor gekloot het is om dat ding te installen koop je zowat liever een nieuwe (kep alleen geen geld : :X )

edit;
hier is een scr;
Afbeeldingslocatie: http://peedy.endoria.net/koppelin.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Peedy op 27-04-2003 20:26 . Reden: scr ]

• Peedy
Ik weet dat de richtlijnen kicken na 24 uur is, maar dit is echt heeeeeel irritant!!
Alsjeblieft...... :pruillipemoticon:??

Jammer dan, de volgende keer wacht je maar rustig 24 uur, anders heeft het consequenties.

[ Voor 36% gewijzigd door intoxicated op 27-04-2003 21:45 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 15:37

Korakal

Up up up!

Probeer eens de Client voor Microsoft Netwerken bij je inbelverbinding in te schakelen. Wanneer ik verbindingsproblemen tegenkwam wilde dit nog wel eens helpen.

En anders: een hardwaremodem heb je echt voor een paar euro!
Bijv. een Sweex voor €11,-

Je zegt trouwens dat je het modem weer aan de praat hebt. Begrijp ik hieruit dat het eerder wel heeft gewerkt (zonder dit probleem)?
Het probleem kan namelijk in een aantal factoren zitten:
* driverprobleem > heeft het modem eerder onder hetzelfde OS met dezelfde drivers gewerkt, of heb je van OS geswitched
* lijn-probleem:
- een telefoonlijn heeft een maximum belastingfactor. Hier kom je achter door de belasting van alle telefoontoestellen (en modems etc) bij mekaar op te tellen. (vind je meestal onder op de toestellen). Deze 'aansluitfactor' mag bij mekaar opgeteld niet boven de 5 komen. Boven aansluitfactor 5 kunnen er storingen optreden zoals een instabiele lijn.
- slechte telefoonlijn: er is teveel storing op de lijn, waardoor de verbinding niet behouden kan bljiven. Probeer 'm eens op een ander aansluitpunt van de telefoon?

Is er wellicht één van de factoren gewijzigd na een vorige keer?

[ Voor 59% gewijzigd door Korakal op 28-04-2003 01:02 ]

• Peedy
@intoxicated; ok :)
@korakal; modem weer aan de praat is omdat het een crime is om dit ding te installen.. en ja, dit heeft eerder gewerkt zonder dit probleem.
Client voor Microsoft Netwerken ga ik proberen als ik dit berichtje klaar hebt..
**hoefde niet, ik kreeg het alweer terwijl ik dit berichtje tik**
driverprobleem-> ik ben ondertussen (lees; laatste jaar) niet van OS geswitched.
lijn-probleem -> mijn pc en 2 telefoons in dit huis, lijkt me er niet bovenuit te komen (niet geteld, maar lijkt me onwaarschijnlijk).
Slechte telefoonlijn -> dat zou best eens kunnen, maar ik heb hier geen ander aansluitpunt..dan moet ik wel een heel lang kabeltje leggen naar beneden :(

edit; ik hou je op de hoogte...binnen 10 minuten weten we het :+

2e edit;
Binnen 5 minuten wisten we het dus al (alweer 2 keer gebeurd :( ).... de Client aanzetten helpt ook niet :(
Iemand nog meer ideeen??

[ Voor 17% gewijzigd door Peedy op 28-04-2003 09:30 . Reden: grrrr ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

pEeDy16 schreef op 28 April 2003 @ 09:24:
Slechte telefoonlijn -> dat zou best eens kunnen, maar ik heb hier geen ander aansluitpunt..dan moet ik wel een heel lang kabeltje leggen naar beneden :(
[..]
Iemand nog meer ideeen??
Ander kabeltje leggen dan! Anders weet je het nooit of je deze kunt uitsluiten!

[edit]
Of je computer even beneden neerzetten, of van mijn part je kast meenemen naar iemand anders waar modem/telefoonlijn wel werkt... be creative!

[ Voor 18% gewijzigd door Korakal op 28-04-2003 09:39 ]

• Peedy
Ik zit nu met m'n pc beneden en ik heb al 2x opnieuw moeten inbellen :(
*** Peedy gaat nu zijn pc weer naar boven slepen**

Oh ja, log van EventViewer;
Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: RemoteAccess
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 20159
Datum: 28-4-2003
Tijd: 10:58:23
Gebruiker: n.v.t.
Computer: PEEDY
Beschrijving:
De verbinding met Wanadoo die is gemaakt door gebruiker pj_blaakmeer@wanadoo.nl via apparaat COM3 is verbroken.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
En zoals gewoon is die microsoft site heel behulpzaam...NOT:
Event Details

We're sorry
There is no additional information about this issue in the Error and Event Log Messages or Knowledge Base databases at this time. You can use the links in the Support area to determine whether any additional information might be available elsewhere.

Thank you for searching on this message; your search helps us identify those areas for which we need to provide more information.

[ Voor 29% gewijzigd door Peedy op 28-04-2003 11:04 ]

• Peedy
En dan doen we nog maar eens een schopje!
** Peedy geeft zijn eigen reply een snoeiharde kick onder z'n reet*

• Peedy
* Peedy geeft hem nog maar eens een keer een kick!!!
* Peedy baalt er flink van dat niemand hier een oplossing voor heeft :(

• Peedy
Jaja, het vierde kickje alweer.. strax krijgt ie nog een blauwe topic titel :P

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:01
Waarom werkte het eerst niet, heb je iets opnieuw geinstalleerd??
Kan je ook niets vinden op de site van de fabrikant??
Het lijkt me een software probleem, maar ik denk dat je het het makkelijkst kan oplossen door een nieuw el cheapo modempje te kopen.

• Peedy
Het werkte eerst niet, omdat ik de modem in een ander pci slot had gestopt (en later weer terug) en ik dus de drivers opnieuw moest installen.
Op de site van de fabrikant kan ik het ook niet vinden... maar ik heb ontdekt (jaja:P) dat ik het alleen krijg als ik veel activiteit heb. Dus; Kazaa open (niet downloadend), MSN open, Outlook open en Opera open. Doe ik 1 van deze 4 alleen dan krijg ik de fout niet...

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 12:57

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mja,ik heb helaas nog steds een modem (dezelfde :|) en ik gebruik wel oude drivers omdat de nieuwe het niet wilde doen onder win2k,ik werd ook regelmatig gedisconnect bij wanadoo,het kan aan je tellijn liggen (heb hier half gare nu liggen dus mja :| ) al was het bij mij soms niet en soms meerdere malen per uur,ligt niet aan de soft/hardware in je pc,maar ligt of aan de kabel of aan wanadoo,want je kan wel connecten en hij doet het alleen bij zware load,ik denk dat je er weinig aan kan doen behalve een nieuwe lijn leggen mischien

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• airwalker_nl
  • Laatst online: 29-10-2022
ehh jaa ehhh :) 8)7
Neem anders een andere provider :P

[ Voor 62% gewijzigd door airwalker_nl op 03-05-2003 18:59 ]

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

• Peedy
airwalker_nl schreef op 03 mei 2003 @ 18:28:
Heb je dat ipadres wel veranderd van je PC?
Hhahahahah Rick jonge, waar slaat dat op? :P
Er word weer eens slecht gelezen -> dit is geen kabel :D Maar 56k6 :(

[ Voor 35% gewijzigd door Peedy op 05-05-2003 09:36 . Reden: hahahah ]

• Peedy
RAGGGGGGGG
* Peedy heeft zijn draadje een blauwe topic title verkocht :D

Verwijderd

Heb je al op http://www.driverguide.com gekeken voor een ander drivertje voor je modem ? Die staat er vast wel op namelijk.

• Korakal

Korakal

Up up up!

eh.. ik wil niet vervelend doen hoor, maareh... volgens mij weet niemand een oplossing voor je probleem en wordt het toch een beetje tijd om niet de gierige Nederlander uit te hangen en 11 euro te lappen voor een ander modempje ;)
Ik zou in ieder geval voorstellen niet oneindig te blijven hopen op een oplossing (lees: nu niet meer kicken). U see the point? :Y)

[edit]
en kijk anders eens in Het grote oude hardware RUILtopic deel 8
Misschien kun je nog voor wènig(er?) ééntje van iemand overnemen...

[ Voor 19% gewijzigd door Korakal op 05-05-2003 09:42 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:55
Effe een klein vraagje... wat heb je op je COM1 aangesloten? Komt mij bekend voor als een IRQ conflict... vanuit gaande dat je modem op COM3 IRQ4 zit..

En anders even een andere provider proberen.. bij 12Move en Tiscali kun iig zo een gratis accountje aanvragen, en vort kun je bij hetnet ook zonder iets te doen inbellen..

Pvouput live

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:58

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik zou eigelijk maar eens op vraag en aanbod gaan kijken naar een nieuw modem... D'r zijn toch wel gewoon interne 56k modems die wel goed installeren :?

http://www.tweakers.net/a...g=Prijs&Query=&Time=&DB=a

Doe ergens een bod of zoek een leuke uit... :) Voor een paar kleine klusjes in huis of bij de buren grasmaaien moet je d'r toch wel 1 kunnen kopen lijkt me :)

Succes

[ Voor 46% gewijzigd door Scatman_II op 05-05-2003 09:51 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Peedy
@Korakal en Scatman_II: I see the point :Y)

En modem op een ander IRQ zetten helpt ook niet...andere provider zal ik proberen.. :D (Ik zal hem nu niet meer kicken :))
Pagina: 1