Toon posts:

tabel tegen de top van de pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://members.home.nl/arjenvanlin/website/iframe.htm

daar zie je een deel van mijn weblog het deel dat dus steeds update

ik wil deze tabel graag tegen de top van de pagina hebben zonder dat je boven de achtergrond ziet dus
hoop dat jullie het begrijpen

kon inde seacrh niks vinden

Verwijderd

BODY{
margin:0px;
}

Verwijderd

Hier zijn de spacer gifs voor in het leven geroepen. Er zijn idd andere oplossingen (css etc) maar de ervaring leert dat spacer gifs nog altijd de enige _universele_ (in alle browsers hetzelfde) oplossing is.

Voor details moet je even googlen want mijn html skillz zijn niet echt denderend. Volgens mij (correct me if i'm wrong) moet je gewoon een gifje van 0x0 invoegen en dan die table outlinen aan de top met zonder randen en ruimte eromheen enzo. Maar zoals ik zei, ff googlen (of iemand anders moet de details weten).

skin

Verwijderd

Kan je deze post ook deleten :D Dit slaat namelijk nergens op :+

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
het werkt maar nu zit de tabel ook tegen de linkerkant terwijl ik hem daar in het midden wil latne

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 20:12:
het werkt maar nu zit de tabel ook tegen de linkerkant terwijl ik hem daar in het midden wil latne
En wat heb je al geprobeerd? Want dit hoort tot de basic html principes en alles voorkouwen leer je ook niets van :)

Verwijderd

Topicstarter
ok laat maar het heeft gewerkt en ik zie nu dat het er niet uitziet in ieder geval bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 20:14:
[...]

En wat heb je al geprobeerd? Want dit hoort tot de basic html principes en alles voorkouwen leer je ook niets van :)
ik deed nu in ieder geval margin-top
maar het hoef tniet meer

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 23:37

flexje

got-father

code:
1
<body topmargin="0">

Dit moet werken?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:43

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

flexje schreef op 28 April 2003 @ 15:25:
code:
1
<body topmargin="0">

Dit moet werken?
nee hoor, dat is foutieve verouderde html, msie ondersteunt dat enkel (is een proprietair attribute), maar msie doet vanaf 4 ook uitstekende css, dus de oplossing van Gordijnstok is veel beter (enkel wanneer je site in netscape4x exact moet kloppen zou een attribute marginheight="0" de enige oplossing zijn (ns4x is erg buggy op de margin-support voor BODY), echter in alle andere gevallen is een CSS-oplossing beter).

wil je Opera ook ondersteunen dien je
code:
1
2
3
4
5
<style type="text/css">
BODY {
  margin: 0px;
  padding: 0px;
}</style>

in je HEAD te zetten (of, nog beter, gewoon een extern CSS-style-sheet gebruiken)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1