Toon posts:

Partitie wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem op mijn laptop met de partitie's. Als ik naar fdisk ga en de partitiegegevens weergeef staat er dat er een C: paritie is type PRI DOS van 2348 MB. En een partitie zonder naam, type EXT DOS van 1779 MB.

Wat ik ook probeer, het wil niet lukken om die 2e partitie te verwijderen. Ik wil dus gewoon 1 paritie van 4127 MB. Weet iemand hoe dit moet? Ik heb alles uit het menu al een keer geprobeerd, maar het wil niet lukken. Ik heb ook de C: al een keer geformateerd. Ik had er eerst Windows 2000 op staan, en daar gaf ie alleen dus een schijf van 2348MB aan, en verder niks.

Ik heb ook al op Google gekeken maar ik vind alleen hoe je partitie's moet maken en verwijderen, en niks over dit probleem... :O

Verwijderd

kan ext. dos part. niet deleten met fdisk
Verwijderd schreef op 03 November 2001 @ 18:25:
Je moet eerst de logische stations verwijderen van de ext. dos partitie, daarna kun je de ext. dos partitie verwijderen
Of ga anders zelf eens Zoeken naar "ext dos partitie verwijderen"

Met Partition Magic kan dit, maar ook met fdisk.

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 19:56 ]

Verwijderd

Je zult eerst de logische stations in de extended partitie moeten verwijderen.
Pas dan kun die partitie zelf verwijderen.

Dit is allemaal vrij basic hoor.

Lees ook even de FAQ, met name het gedeelte over Fdisk

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, kun je dat gewoon runnen vanaf een diskette? Want er staat geen OS meer op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 19:55:
Ja, kun je dat gewoon runnen vanaf een diskette? Want er staat geen OS meer op.
Het kan ook met fdisk, en die staat als het goed is op je Win9x bootdisk. En anders download je even zo'n bootdisk op www.bootdisk.com.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:24
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 19:49:
Ik heb een probleem op mijn laptop met de partitie's. Als ik naar fdisk ga en de partitiegegevens weergeef staat er dat er een C: paritie is type PRI DOS van 2348 MB. En een partitie zonder naam, type EXT DOS van 1779 MB.

Wat ik ook probeer, het wil niet lukken om die 2e partitie te verwijderen. Ik wil dus gewoon 1 paritie van 4127 MB. Weet iemand hoe dit moet? Ik heb alles uit het menu al een keer geprobeerd, maar het wil niet lukken. Ik heb ook de C: al een keer geformateerd. Ik had er eerst Windows 2000 op staan, en daar gaf ie alleen dus een schijf van 2348MB aan, en verder niks.

Ik heb ook al op Google gekeken maar ik vind alleen hoe je partitie's moet maken en verwijderen, en niks over dit probleem... :O
In die EXT DOS staat waarschijnlijk nog een logische drive. Die moet je eerst weggooien.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op 27 april 2003 @ 20:06:
[...]

In die EXT DOS staat waarschijnlijk nog een logische drive. Die moet je eerst weggooien.
Dat lukt niet, dan krijg ik de volgende melding: Er zijn geen logische stations gedefinieerd.

Verwijderd

misschien is het non-windows? ( dat ie dus niet kan zien wat het is )

Verwijderd

Probeer het eens met een oude dos-flop (6.22 ofzo).
Heeft mij al een aantal keren geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
En waar kun je Partition Magic downloaden? En is het makkelijk in gebruik onder DOS??

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Partition Magic is niet gratis, in tegenstelling tot de tools die hier staan genoemd: OM FAQ: Een paar handige freeware tooltjes.
Ik verplaatst deze even naar SA, aangezien het niet specifiek met een Windows te maken heeft :).

Met dank aan BalusC voor de tip :*

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Je kunt ook gdisk gebruiken...is vast wel ergens weg te halen.

in dos:

gdisk 1 /del /all

easy as that, hail to symantec for bringing us the light ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Fire_escape schreef op 28 April 2003 @ 00:20:
Je kunt ook gdisk gebruiken...is vast wel ergens weg te halen.

in dos:

gdisk 1 /del /all

easy as that, hail to symantec for bringing us the light ;)
Bedankt! Daar heb ik wat aan! 8)
Pagina: 1