Toon posts:

[XP] Kleur probleem met GoT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onder windows een andere skin geinstalleerd en heb de kleur
aangepast zoals onderstaande plaatje afbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eddykui/extra/got1.jpg

Op andere fora kan ik nu nog wel gewoon reply-en alleen op het GoT
lukt dit niet, de tekst blijft ook zwart. Ik typ dit momenteel in
notepad en plak het in GoT.

Kan ik dit met een instelling veranderen, of moet ik het kleuren
schema van Windows Xp weer aanpassen ?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eddykui/extra/got.jpg

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kleuren aanpassen is wel het makkelijkste eigenlijk. Ook kan je met de hand got.css in je temporary internet files aanpassen om andere kleuren te gebruiken voor de letters en vervolgens deze op .read-only zetten.

Anyhow, dit hoort niet thuis in WOS omdat het enkel indirect met je OS te maken heeft. In React Bugs en Featurerequests is dit al bekend voor zover ik me kan herinneren (loop eerdere topics daar even door). Ik stuur het dan ook door naar Software Algemeen omdat je je IE wilt aanpassen (de simpele oplossing van je kleurschema aanpassen erbuiten gelaten ;) ).

edit:

In LA was het dus besproken: probleem met GoT
Met dank aan Compubiter voor de link :P

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 27-04-2003 19:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik typ dit nu blinf ( dus let niet op de typefouten ). maar hoe pas je dat dan met de hand aan dat css gebeuren ?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:30
wel een mooie skin.... ahum (nofi)

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 20:55:
Oke ik typ dit nu blinf ( dus let niet op de typefouten ). maar hoe pas je dat dan met de hand aan dat css gebeuren ?
Ga naar C:\documents and settings\gebruikersnaam\temporary internet files en zoek got.css op
Shift + Rechtermuisklik en kies Openen met...en kies dan Notepad, daar kan je alles aan passen! succes!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

Zoefff

❤ 

Animal schreef op 27 April 2003 @ 20:58:
wel een mooie skin.... ahum (nofi)
Tsja, je zal maar slechtziend oid zijn he, dan is het best handig om zo'n skin te gebruiken, denk je ook niet?

Ik weet niet of topicstarter dit ook is hoor, of het om een andere reden, maar pas een beetje op met zulk soort posts, ookal staat er "nofi" achter...

[/wannabe-mod-modus]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:12
In Internet Explorer is het mogelijk om een eigen stylesheet te gebruiken. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar ik kwam de optie vandaag tegen, en als het goed is worden alle sites met deze stylesheet geladen.

Het is te vinden onder Tools, Internet Options, tabblad general, en dan rechtsonder de knop accessibility.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 16:15

PoweRoy

funky!

ik zou de skin veranderen. krijg eerder pijn in mijn ogen. dat lijkt me de beste oplossing :)

[This space is for rent]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Gewoon de kleur van textvakken op wit zetten. Lijkt me wel makkelijker, aangezien er meer sites zijn met witte tekstvakken met daarop zwarte letters.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:26

Super_ik

haklust!

The_Shadow schreef op 28 april 2003 @ 12:36:
Gewoon de kleur van textvakken op wit zetten. Lijkt me wel makkelijker, aangezien er meer sites zijn met witte tekstvakken met daarop zwarte letters.
ja maar hij geeft toch ook aan dat zn tekst in een tekstvak groen moet worden?
waarom wordt t vak wel zwart, zoals aangegeven, en de tekst niet groen :?
dat is t probleem nou net :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Niet voor 't een of ander maar kun je niet beter met styles xp een leuke skin fixen.. Vaak is dat met het een of ander al rekening gehouden.. en zal er stuk mooier uitzien dan wat je nu hebt no offence

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:55

crisp

Devver

Pixelated

Super_ik schreef op 28 April 2003 @ 12:39:
[...]
ja maar hij geeft toch ook aan dat zn tekst in een tekstvak groen moet worden?
waarom wordt t vak wel zwart, zoals aangegeven, en de tekst niet groen :?
dat is t probleem nou net :P
De textarea voor replies heeft een class="textarea"
Dit staat er in de css:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
.textarea
{
    color : #000000;
    font-size: 12px;
    width: 550px;
    height: 250px;
    font-family: Verdana, Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif;
    border : 1px solid black;
}

Oftewel, de font color wordt expliciet op zwart gezet, echter wordt de achtergrond niet expliciet op wit gezet waardoor die de instelling van je theme overneemt. Dus krijg je zwart op zwart.
2 oplossingen:

1) color: #000000; eruit slopen
2) background-color: #ffffff; erbij zetten

:Y)

Bij het werken met css is het eigenlijk regel dat zodra je een font color opgeeft, je ook een background-color opgeeft; juist om dit soort problemen te voorkomen...

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 28-04-2003 13:06 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1