Bios probleem (waarschijnlijk)

Pagina: 1
Acties:

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 10:13
Ik had uitgevonden dat ik waarschijnlijk 2 wormen op me comp had, ik had ze zodanig gedelete maar kreeg nog steeds problemen met me comp dus wou ik formateren.

Ik wou volledig formatere dus denk haal schijf eruit een gooi in me ouders comp en zo dan formateren maarja kwam een beetje laat achter dat die winME hadden en die zag me NTFS schijf niet.

Dus toen wou ik weer in me eigen comp doen. Maar hij starte niet meer op , hij bleef vastzitten nadat ie me 2 HD's en me 2 cd-roms gevonden had. Toen heb ik dus draden nagelopen enzo. alles klopte. Dan maar me bios gecleared. Maar ik blijf nog steeds bij het zelfde probleem. Ik heb ook een nieuwe ide kabel geprobeerd andere HD's ik heb er 4, 2 lege maar helemaal niks werkt hij blijft vastzitten nadat ie de HD's en cd-roms detect.

De bootvolgorde klopt ook alles in de bios klopt. Ik heb helemaal niks veranderd in me comp behalve me HD's eruit en erin.

Iemand een enige oplossing of ervaring hiermee? Ik vind dit nie zo leuk probleem :/

Specs:
win2k (zat erop althans)
Asus A7V333
512mb DDR 2700
Leadtek Gf 4 Ti4200 128mb
2x Maxtor 80Gb 7200

[ Voor 6% gewijzigd door Pollore op 27-04-2003 19:06 ]

Upside down

Verwijderd

wanneer loopt hij precies vast ? meteen na het detecteren van de hardeschijf of als hij er van probeert te booten ?

en probeer eens van win xp/ 2000 cd te booten. tijdens de instalatie kun je er voor kiezen om je had te formateren.

• JdM
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Heb je de master/slave jumper teruggezet in de oude stand?

Verwijderd

Koppel de andere Hdd's eens los en boot enkel met de niet werkende.
Het kan heel goed zijn dat je Hdd gewoon kapot is. Dit heb ik ook eens gehad toen ik mijn Hdd verplaatst had. Gewoon garantie laten werken.

• Pollore
  • Laatst online: 05-07 10:13
De jumper staat op master dus dat klopt wel,

lijkt me stug dat al me 4 hd's waar ik totaal niks mee gedaan heb allemaal stuk zijn.

en hij loopt vast direct na het detecteren van HD's en cd-roms ik kan nog paar sec numlock lichtje gebruiken en dan opeens niet meer ik kom dus nooit in het gedeelte waar hij een floppy of cd-rom zoekt.

[ Voor 10% gewijzigd door Pollore op 28-04-2003 00:25 ]

Upside down

Verwijderd

zit er geen virus in het boot record van die harde schijf? ntfs is onder w me prima te lezen. ff googelen naar 'ntfs for win 9x'

Verwijderd

Je zegt dat je al andere IDE-kabels hebt geprobeerd? Maar kan het soms niet zijn dat op je mobo de ingangen voor de IDE-kabels (IDE-sloten) misschien een beetje beschadigt zijn? Misschien zijn een paar van die pinnetjes afgekrakt ofzo, dat hij na het detecteren of zelfs niet kan detecteren. Heb je al eens verwisseld van IDE-slot op je mobo?
Pagina: 1