[NT4]firewall maken

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik heb op het moment een p200 hier staan met 96 mb ram. Nou is het de bedoeling dat het een server wordt met firewall. ik ben een noob als het aan komt op firewalls want ik gebruik dat nooit.

Nou is mijn vraag eigenlijk. Welke software kan ik het beste gebruiken als firewall.
het moet gebruiksvriendelijk zijn en makkelijk te begrijpen. nou heb ik al gegoogled en ben het een en ander tegen gekomen maar het is bij mij vaag wat ik met die software allemaal kan.

dit wordt de setup:

Adslrouter -> (deze pc) server -> Hub -> rest van het netwerk ( 7pc's)

zouden jullie mij kunnen zeggen wat ik hier het beste voor kan gebruiken.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

zoeken naar "beste firewall"
zoeken naar "goede firewall"

Sorry, maar dit is echt al ontzettend vaak voorgekomen, en bovendien hoort je vraag hier niet thuis, maar in Software Algemeen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 19:05 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie Silverstar :)

Er zijn al vele tips gegeven, maar dan met name in SA. Ik zou zelf voor een Linux-oplossing gaan, maar het "n00b"deel zal je misschien afschrikken. Ik zou zeggen: gewoon proberen, kan je een hoop van leren. En jezelf noob noemen betekend meestal dat je hooguit newbie bent en nog veel kan en zal leren ;)

Maar goed, het zou dan in SA resp. Non-Windows Operating Systems thuishoren, maar loop inderdaad eerst de tips in de search langs, er is al veel gezegd over goede, simpele en lichte firewalls.

Open dus een nieuw topic als je daar wat van hebt doorgelezen, geef in je nieuwe topic natuurlijk wel even aan wat je daar van vond ;)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 27-04-2003 19:09 . Reden: NOS even gelinkt ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.