[MP3] Software die ID3 tags kan aanvullen van internet

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik ben opzoek naar software die van mijn bestaande mp3'tjes op de computer de ID3 tags gaat aanvullen. Ik heb al gezocht op downloads.com en met de search van GoT. Ik heb wel wat gevonden alleen dat programma werkt voor geen meter bij mij. Programma is Tag & Rename 3, dit programma is vaag vooral het menu en werkbalken.

ff wat beter uitleggen. Ik heb een mp3 met bijv bestandsnaam "linkin park - in the end.mp3" ik de naam van de artiest ook wel in de tag staan en het nummer maar album jaartal genre en dergelijk niet. Ik wil dat al mijn tags geheel zijn ingevuld en kloppend zonder dat ik zelf alles op internet ga opzoeken.
Hij moet de andere tags gewoon van het internet afhalen bijv uit de database van cddb. Voor de rest hoeft het programma niets te kunnen.

Heeft iemand een simpel en vooral goed werkend programma hier voor en niet een programma zoals Tag & Rename 3 waar de lengte van de muziek exact het zelfde moet zijn als het orgineel van cd of waar ik als nog zelf moet zoeken op internet pagina onder het knopje "Get all titles from www.allmusic.com" :?

Ik heb al geozocht zoals ik eerder al melde op GoT maar de helf van programma's deed niet of er waren dode linkjes etc. etc....

Wie heeft goede software hiervoor alvast bedankt!!! :)

W3designer.nl

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-03 20:15
Maar hoe zou zo'n programma volgens jou moeten weten welk nummer het is :P?

Bij complete CD's is dit wel te doen, maar bij losse mp3'tjes met variabele speelduur enzo, wordt dat onmogelijk denk ik :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 14:53
Probeer eens MusicMatch Jukebox

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Venkeroz schreef op 27 april 2003 @ 18:58:Maar hoe zou zo'n programma volgens jou moeten weten welk nummer het is :P?

Bij complete CD's is dit wel te doen, maar bij losse mp3'tjes met variabele speelduur enzo, wordt dat onmogelijk denk ik :)
Ik heb wel de naam van het nummer en de artiest daar zou het programma over het algemeen genoeg informatie aan hebben. Kan wel een keer zijn dat de artiest niet goed is geschreven maar dat moet geen ramp zijn voor een database.

In google typ je ook wel eens amterdam ipv amsterdam als je info wil hebben Amsterdam. En google vind het dan ook wel dus. Moet te doen zijn maar of programmeurs ooit zin in hebben gehad om zo iets te programmeren.
Ik had zelf wel ooit eens mooie plannen om zo'n soort mp3 programma te maken waar je heel makkelijk je mp3 verzameling in kon beheren goede tags zoeken maar ja in je eentje niet te doen :'(

Ik ga nu ff MusicMatch Jukebox downloaden en testen kijken of dat wat is. Weet iemand nog andere programma's? Alvast bedankt allemaal!!! _/-\o_

W3designer.nl

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:03
Denk ook dat het voor losse mp3 files erg moeilijk gaat wordne. aangezien hij checkt op lengtes enzo, en er zijn echt wel duizenden nummers met bijvoorbeeld lengte 3:15

voor complete albums werkt tag&rename wel perfect

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-03 16:14
http://www.musicbrainz.org/
werkt erg goed vind ik zelf.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Hmmz, ik ben ook op zoek geweest naar een dergelijk programma, en ik vond MusicBrainz (http://www.musicbrainz.org/). Dat werkte opzich wel, maar herkende toch heel veel MP3'tjes weer niet, dat was dan weer een beetje jammer. Bovendien moest je het geheel vaak nog weer aanpassen, dus ik gebruik het nu niet meer.

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
MusicMatch Jukebox werk redelijk vind helaas niet alle nummers. En soms vind hij dingen die nergens opslaan maar in iedergeval beter dan zelf typen en opzoeken.
Interface vind ik wel beroerd maar dat houd mij niet tegen om met dit programma te werken. Wat je er mee kan is belangerijker dan de interface! ;)

Music brainz vind ik niet lekker werken ff getest maar voldeed toch niet echt aan mijn verwachtingen. :'(

Weet iemand andere programma's die ook goed werken laat het dan horen!!! Allemaal bedankt voor de hulp!!! _/-\o_

W3designer.nl

Verwijderd

Hmmz, 'k heb nog eens zitten denken hierover, maar volgens mij kan het niet zo moeilijk zijn. 't vereist waarschijnlijk een nieuwe zoekmogelijkheid binnen de CDDB. Op dit moment is het zo dat als je er van een CD bepaalde gegevens worden gestuurd naar de CDDB, zoals de lengte van de CD en de lengte van de individuele nummers. Vervolgens wordt er binnen de database gezocht naar CD's met deze eigenschappen. Daarna worden de namen van de nummers uit de database gehaald en teruggestuurd naar de client.

Als je nou ook gewoon kan zoeken op artiest en titel van het nummer binnen de CDDB moet het niet zo moeilijk zijn om de andere gegevens ook uit de database te halen. Immers zijn de naam van het nummer en de artiest meestal wel bekend, maar van welk album ze komen is over het algemeen moeilijker te achterhalen. Maar dat vind ik over 't algemeen beste interessante informatie, net zoals het jaar van uitgave en genre en zo.

Verwijderd

Psychic Mp3, jammer genoeg wordt het niet meer verder ontwikkeld, erg goed.

linkje: http://www.medic.dk/

(ook de oudere versie cddb mp3 tool, is goed te doen)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Daarvoor heb ik MP3 Tag Studio (even search gebruiken voor URL)

Is stabiel en kan veel. Ook hoofdletters aan het begin van woorden aanpassen, taggen & renamen met alle velden in de tag, etc.

Hij kan alleen niet zijn info van CDDB halen voor zover ik weet. Maar je kan wel lijsten met titels gebruiken om te renamen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Tag & rename is toch wel een mooi programma,links cd selecteren-get albums from freedb-cd gevonden- write tag.
De nummers hoeven niet het zelfde te zijn in grote om hiervan gebruik te maken.

• mboy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Tag & rename is niet vaag, 't is zelfs superhandig. Het haalt via allmusic.com de mp3tag van de meeste mp3's. Niet allemaal, maar dat komt maar heel weinig voor, wanneer je een of ander vaag live-nummer hebt van een band ofzo.

Maar als je bijv. een hele zooi complete albums hebt, dan is het perfect om je verzameling netjes mee te beheren

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Nou bij mij viel op dat ik bij tag en rename wel ergens op kon zoeken in een databse maar ging voor mij erg vaag wat betreft de resultaten. Was mij niet duidelijk wat hij ging gebruiken en of de zoekactie een suc6 was. Ik zag dus domweg de resultaten niet.
En het zoeken in allmusic.com ging via een website en moest ik zelf nog steeds typen.

Ik heb ook wel eens MP3 Tag Studio maar die kan niks qua info van het internet halen en dat was juist de bedoeling maar je kan er wel mooi dingen mee wijzigen snel en simpel.

W3designer.nl

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 08:53

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Ik kick dit oude topic even, omdat ik ook op zoek ben naar een programma wat dat doet wat ook de topicstarter wil.

Ik gebruik The Godfather & Mp3 tag studio voor het taggen van mijn mp3's. Allebei deze programma's bieden de mogelijkheid om van één file de tag te updaten aan de hand van info uit een cddb niet. Ook andere programma's, waaronder degenen genoemd in dit topic, doen niet wat ik wil.

Al mijn albums zijn nu goed getagged. Verder heb ik een hele zooi 'losse' mp3's, waarvan de titel en de artiest wel klopt, echter het jaartal e.d. niet.

Is er ondertussen wel een programma wat dit kan? Dit scheelt me namelijk uren opzoek werk. En ja en ik heb er al een hoop uitgeprobeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Sappie op 08-02-2005 16:52 ]

Specs | Audioscrobbler

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Kijk deze draad eens. Heeft mij erg goed geholpen, ben nl. zelf ook op zoek geweest naar een soortgelijk programma'tje.

Losse MP3's taggen
Pagina: 1