[3dMark 2001]welke lockup betekent wat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 15:01

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Ik heb ooit eens gelezen, dat elke lockup in 3dMark 2001 iets betekent, afhankelijk van de test die vastloopt. Bijvoorbeeld Game 1 betekend dat de CPU te ver is overgeklokt, Game 2 de videokaart. Weet iemand waar ik hierover een lijstje kan vinden? Ik heb nl. een XP2800+, Asus A7N8X-DLX, 2 x 512 MB Corsair XMS3500 en de CPU, NB en GPU watergekoeld met DangerDen. Ik heb de voltages op allerlei verschillende settings gehad, multiplier op 9.5 gezet, geheugen op zeer slome timings, en toch krijg ik m'n FSB niet hoger dan 194 MHz. Als ik daarboven ga, loopt 3dMark 2001 SE aldoor vast tijdens game3, Low of High quality maakt niet uit. Andere dingen gaan prima, zoals tests 1, 2 en 4, Prime95, Sisoft burn-in test.
Nou ben ik dus benieuwd wat het betekend als 3dMark steeds bij game3 vastloopt.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 12-09 18:51
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar dat is gewoon bullshit :z. Dat je FSB niet hoger gaat kan ook aan je proc of je mobo liggen of misschien werkt 3DMark gewoon niet goed op jou PC. Als hij verder wel stabiel loopt zou ik me nergens zorgen overmaken.

Corsair PC3500 trekt nog makkelijk cas2 op 195Mhz :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij echt vastloopt dan is het je fsb of je cpu. Met fsb bedoel ik dan echt de chipset of een kaartje. Het terugbooten naar de desktop wijst op memory. Een te laag voltage OF te snelle timings (is eigenlijk hetzelfde probleem he ;) )
3DMark kan ook gaan laggen. Laat hem een tijdje gaan als hij "vastloopt". Als hij na een tijdje met de volgende test verder gaat dan is het je vga kaart. Het beeld staat dan stil, maar de test loopt nog gewoon. Je kan dan op ESC drukken om de bench af te breken. Als de test dan af is krijg je de desktop weer namelijk. De core van je kaart draait dan te hoog.

Meer variaties zijn er niet geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 01:13:
Als hij echt vastloopt dan is het je fsb of je cpu. Met fsb bedoel ik dan echt de chipset of een kaartje. Het terugbooten naar de desktop wijst op memory. Een te laag voltage OF te snelle timings (is eigenlijk hetzelfde probleem he ;) )
3DMark kan ook gaan laggen. Laat hem een tijdje gaan als hij "vastloopt". Als hij na een tijdje met de volgende test verder gaat dan is het je vga kaart. Het beeld staat dan stil, maar de test loopt nog gewoon. Je kan dan op ESC drukken om de bench af te breken. Als de test dan af is krijg je de desktop weer namelijk. De core van je kaart draait dan te hoog.

Meer variaties zijn er niet geloof ik :)
Ik heb ook nog een leuke :)

tijdens de tests springt me beeld soms naar zwart (stand-by en dat betekend dus at me video kaart geen signaal meer geeft )
Bij een reboot werkt alles weer perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik heb nóg een leukere :P

Bij een FSB van bv. 180 loopt m'n systeem retestabiel. Maar soms krijg ik een zwart scherm (ik denk, crap, nu komt er een BSOD) maar dan springt ie weer terug alsof er niets gebeurd is.. Het is iig geen warmteprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus007281

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
M'n videokaart is niet overgeklokt. Het is een Transcend Radeon 9700, op de standaard snelheid. De videokaart is pas de volgende stap.
3dMark blijft gewoon stilstaan, maar na 20 min. staat 'ie nog net zo. Met ESC kom ik ook niet meer naar de desktop, zodat een reset de enige oplossing is. Het lijkt me sterk dat het geheugen dwarsligt, dus zit ik toch te denken aan de NorthBridge of CPU die problemen geeft.
Het voltage kan ik niet verder opschroeven, dus misschien toch een voltmodje proberen.
Ik heb overigens nu de boel stabiel draaien op 192x12.5, wat een hogere snelheid oplevert dan 196x11.5, dus dat kan de CPU dan wel weer aan. Het lijkt dus echt aan de FSB te liggen, misschein dat dit weer bruikbare informatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

als je dit hebt, zal hij dus toch niet stabiel zijn, probeer het eens met een paar mhz minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurt er als je CPUburn draait ? Het kan best zijn dat de voeding het namelijk niet trekt. Prime95 geeft maar een 80% belasting.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gok in jouw geval op het Vdd voltage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Hadden we laatst in de winkel ook, een systeem met de volgende spec's

Intel p4 2800/533
2 * 256 mb rimm 1066
Asus board
Leadtek ti 4200 met 128 mb
audigy 2
Promise tx2 kaartje

Systeem is gewoon NIET vooruit te branden, met 3dmark crashed ie bij de 1e test na een tijdje, met een andere videokaart doet ie het wat langer, maar crashed ook. Lezen/branden van een cd is erg traag, om het van de performace van de hardeschijven maar niet te hebben. Alle drivers etc. geupdate, firmware alles het nieuwste, maar nog steeds ubertraag...

Maarja, was toch maar voor een rijke vent die er alleen op internet :X

[ Voor 1% gewijzigd door cyberbetica op 28-04-2003 11:53 . Reden: 1066 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus007281

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Ik zit toch ook aan het VDD voltage te denken, hoewel ik dit al verhoogd heb van 1.6 naar 1.9 Volt. (Er zit dus DangerDen koeling op, dus ik ga ervan uit dat de hitte niet echt een probleem vormt bij 1.9 Volt.) Een Peltier element voor de NB komt eraan (85W), dus dan maar eens kijken of ik er een voltmod op kan uitvoeren.
Waarschijnlijk is dit allemaal nutteloos, en heb ik weer een waardeloze niet-te-overklokken CPU ofzo. Zajje altijd zien.

Edit - De voeding is trouwens een Enermax 365 W model. Nooit eerder problemen mee gehad. Is zo'n standaard Chieftec 360 W geval beter? Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 17% gewijzigd door Dionysus007281 op 28-04-2003 12:04 . Reden: Nog ff replies goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dionysus007281 schreef op 28 April 2003 @ 12:02:
Ik zit toch ook aan het VDD voltage te denken, hoewel ik dit al verhoogd heb van 1.6 naar 1.9 Volt. (Er zit dus DangerDen koeling op, dus ik ga ervan uit dat de hitte niet echt een probleem vormt bij 1.9 Volt.) Een Peltier element voor de NB komt eraan (85W), dus dan maar eens kijken of ik er een voltmod op kan uitvoeren.
Waarschijnlijk is dit allemaal nutteloos, en heb ik weer een waardeloze niet-te-overklokken CPU ofzo. Zajje altijd zien.

Edit - De voeding is trouwens een Enermax 365 W model. Nooit eerder problemen mee gehad. Is zo'n standaard Chieftec 360 W geval beter? Heeft iemand hier ervaring mee?
Gewoon naar je voltages kijken..

Wat ook kan is dat die plank gewoon niet harder gaat. Ik heb er wel meer gezien die een "brick wall" tegen kwamen voor de 200Mhz.

Probeer es met 1 stick en kijk wat hij dan doet. Mem voltage had je wat verhoogt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus007281

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Ik heb als test alle voltages op max gezet, aangezien de warmte volgens mij geen probleem is. Met 1 stick kan ik nog eens proberen, en de 100 - 133/166 FSB jumper ook eens op 100 zetten. Vreemd genoeg schijnt dat ook een oplossing te kunnen zijn. Vanavond horen jullie meer uit het "Dagboek van een overklokker".

Edit - Ik zie trouwens dat m'n +5 V lijn maar 4.76 V geeft. De rest is wel allemaal goed. Kan dit misschien een oorzaak zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Dionysus007281 op 28-04-2003 18:11 ]

Pagina: 1