video cd maken met foto's en filmpjes

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik wil een mooie videocd, supervideocd of (evt) dvd-r maken van de vakantie.
Ik ben alleen niet zo heel ervaren op dit gebied.

Ik heb een sony digital 8 camera met dvi, nu heb ik al begrepen dat ik niets kan met dvi,
als de film opgenomen is op een hi8 bandje of wel?
Ik moet dus waarschijnlijk gaan capturen.
Ik heb voor het capturen een wintv pci tv-kaart.
voor het monteren wil ik adobe premiere gaan gebruiken.

kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken, het capturen en overzetten naar een svcd/vcd/dvd-r?
Is het uberhaupt wel mogelijk om met mijn wintv kaart mooie resultaten te krijgen?
waar zou ik het t' beste naartoe kunnen zetten, dvd-r, videocd, svideocd?

met de wintv2000 viewer heb ik mooi fullscreenbeeld dat beeld zou ik graag ook in het eindresultaat willen zien.
Ook wil ik er een mooi menu in maken om naar de video's afbeeldingen te navigeren.

Misschien heb ik een beetje weinig info maar ben benieuwd hoe jullie dat aanpakken dan weet ik met welke handelingen ik het beste kan uitvoeren.

Hardware:
-Amd athlon xp 1500+
-512mb sdram
-120gb hdd
-sony camera
-haupauge wintvkaart (verbonden met camera d.m.v svideo kabel)

[ Voor 10% gewijzigd door Dnc1n op 27-04-2003 18:27 ]

• Dnc1n
is het overigens mogelijk om met dscaler te capturen?
dit geeft namelijk een erg mooi beeld weer van de video.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:01
Eehm.. Je hebt het over een sony digital 8 cam. Die camera gebruikt idd een hi 8 bandje voor de opslag, maar die opslag gebeurd wel digitaal.
Je kunt je video's dus het beste en zonder kwaliteitsverlies op je pc zetten met firewire (i-link)
Je kan ze vervolgens met een programma als premiere bewerken (monteren) en omzetten naar een ander formaat, zoals Mpeg1 voor vcd of Mpeg2 voor SVCD en DVD.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Dnc1n
is het mogelijk via usb ik heb namelijk geen firewire kaart/kabel?
in het menu van de sony staat btw a/v -> dv out uit, zouden er misschien geen dv opnames opstaan?

[ Voor 43% gewijzigd door Dnc1n op 27-04-2003 21:15 ]

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 10:45
nee, die staan er niet op, kokm op zo'n kaarte kost geen ruk (35 euro) dus doe niet zo moelijk en schaf zo'n kaartje aan

• Dnc1n
nee het is mijn eigen camera niet. Ik maak alleen de dvd van de vakantie.
maar ik heb het al digitaal overgezet naar een mpg file (hoge dvd kwaliteit)
ik vraag me alleen af wat er met de kwaliteit gebeurt als ik hem gaat bewerken naar een nieuw .avi bestand vervolgens naar .vob voor de dvd.
gaat dat zichtbaar achteruit?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:53
Als er DV out staat neem ik aan dat dat ook moet kunnen. Dmv een firewire kabel + kaart. Zoals gezegd: een euro of 35 en je hebt een firewirekaartje.

Haters everywhere but I don’t really care

• Dnc1n
ik heb het filmpje bewerkt maar nu wil ik de video kunnen afspelen en de afbeeldingen wil ik door kunnen bladeren. Kunnen jullie mij vertellen welke software ik daar voor nodig heb?
Pagina: 1