Toon posts:

Flatcables

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag hebben wij op de pc-discount twee nieuwe systemen aangeschaft. Bij het moederbord zat 1 flatcable. Nu zitten wij met het probleem dat we een tweede nodig hebben, omdat we een 80 gb hd en een dvd aan willen sluiten, maar daarnaast nog een oudere 20 gb.

Nu hebben wij uit een ouder systeem een flatcable gehaald. Deze heeft de helft van de aders die de nieuwe flatcable heeft. Allebei hebben ze wel 40 pinnetjes.

Is het mogelijk de oude flatcable te gebruiken samen met de nieuwe (die twee keer zoveel aders heeft)? Zo ja, wordt het geheel dan langzamer of niet?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Die met 80 aders is een UDMA kabel. Je kunt de 40 aderige ook gewoon gebruiken, alleen komt het je prestaties niet ten goede...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik al wel :) .

Vandaag maar ff met die 40 aders doen, morgen een 80 aders bij halen...

Bedankt!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
als die oudere HD ATA 66 is (geen 100) dan kan je best die 20 GB schijf + die dvd speler aan die 40 aderige kabel hangen. als ik me niet vergis dan ondersteund 40 aderig maximaal ATA 66. en heb je dus geen verlies.

als die 20 GB schijf wel aat 100 of 133 ondersteund dan kan je die schij idd ook het beste aan een 80 aderige kabel hangen. zo duur zijn die niet!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

mikevanrooijen schreef op 27 april 2003 @ 18:59:
als die oudere HD ATA 66 is (geen 100) dan kan je best die 20 GB schijf + die dvd speler aan die 40 aderige kabel hangen. als ik me niet vergis dan ondersteund 40 aderig maximaal ATA 66. en heb je dus geen verlies.

als die 20 GB schijf wel aat 100 of 133 ondersteund dan kan je die schij idd ook het beste aan een 80 aderige kabel hangen. zo duur zijn die niet!
en als je n langzame pio-4 dvd speler als slave naast de ata-100 schijf zet op die 80-aderige kabel? gaat dan de doorvoer max op pio-4? dat werd toch per IDE-kanaal geregeld, en niet per apparaat? of zit ik er naast?

(en 40 aderig was max ata33 volgens mij)

eerst kijken dan zeiken

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

bratos schreef op 27 april 2003 @ 19:07:
en als je een langzame pio-4 dvd speler als slave naast de ata-100 schijf zet op die 80-aderige kabel? gaat dan de doorvoer max op pio-4? dat werd toch per IDE-kanaal geregeld, en niet per apparaat? of zit ik er naast?
nee, dat was vroeger zo.
tegenwoordig maakt het niet meer uit wat je bijelkaar op een kabel hangt.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 22:15

NBK

Weercam-Avatar

bratos schreef op 27 april 2003 @ 19:07:
[...]
(en 40 aderig was max ata33 volgens mij)
klopt...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=verschil 40 80 aderig kabel]

Dit is dus echt wel te vinden met de Search B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.