Ik ben bezig met een site, waarbij ik kaders heb met kruisjes op de hoeken. Nu wilde ik voor de verandering de hele site eens opmaken met div-tags, om zo het gebruik van tables te vermijden. (http://www.student.io.tudelft.nl/io1144677/concept2.html voor een preview)
Ik loop alleen tegen een groot probleem aan in IE6, omdat daar, wanneer ik de breedte van een kader vaststel, de uitstekende punten van het kruisje wegvallen
In Mozilla 1.3 valt dat niet weg, maar is hij niet gepositioneerd zoals ik wil (5 pixels te laag). In Opera doet hij het wel goed.... Wie het weet mag het zeggen! Het gaat om een symmetrisch kruisje van 11x11 pixels, met armen van 5, hier te vinden voor de echte liefhebbers.
als ik hier width van kader niet definieer gaat het dus wel goed, maar daar kan ik niets mee, want die moet gewoon 120 zijn....
Ik loop alleen tegen een groot probleem aan in IE6, omdat daar, wanneer ik de breedte van een kader vaststel, de uitstekende punten van het kruisje wegvallen
In Mozilla 1.3 valt dat niet weg, maar is hij niet gepositioneerd zoals ik wil (5 pixels te laag). In Opera doet hij het wel goed.... Wie het weet mag het zeggen! Het gaat om een symmetrisch kruisje van 11x11 pixels, met armen van 5, hier te vinden voor de echte liefhebbers.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <html>
<head>
<title>kruisje in het hoekje :o)</title>
<style type="text/css">
#kader {
background:#036;
border:1px solid #fff;
padding:0px;
margin-top:10px;
margin-left:auto;
margin-right:auto;
width:120px;
color:#fff
}
#kruisje {
margin-top:-5px;
margin-left:-5px;
}
</style>
</head><body>
<div id="kader"><div id="kruisje">[img]"kruisje.gif"></div></div>
</body></html[/img] |
als ik hier width van kader niet definieer gaat het dus wel goed, maar daar kan ik niets mee, want die moet gewoon 120 zijn....