Ik heb een sitecom router om mijn inet verbinding te delen. Nu heb ik sinds enkele dagen een linux server draaien. Ik heb geen grafische onderdelen geinstalleerd. Voor mijn php scripts moet ie ook op internet kunnen. Alleen als ik iemand wil pingen van buiten mijn netwerk doet hij het niet. De netwerkkaart werkt wel. Op de router zit DHCP. Kan iemand me svp verder helpen?
Je wilt dus van buitenaf een client op je netwerk kunnen bereiken?
zo ja >> Het Grote Poortmappingsverhaal
zo nee >> wat dan? wees wat duidelijker, en lees ff de sticky over een goede topicstart.
zo nee >> wat dan? wees wat duidelijker, en lees ff de sticky over een goede topicstart.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest. Ik heb gewoon een pc met Suse 8.2 draaien als webserver. Deze webserver gebruik ik om mijn php scripts op te testen. Maar wanneer ik nou een script maak die verbinding maakt met internet werkt dit niet. Nu dacht ik dan zal de internet verbinding wel niet werken. Dus toen heb ik geprobeerd een pc buiten mijn netwerk te pingen. Dat ging niet dus er is geen verbinding met internet. Waarschijnlijk zal de internet configuratie in linux wel niet werken. Ik weet alleen niet hoe ik die configuratie in linux kan uitvoeren. Zodat ik wel op internet kan. De router regelt het internet verkeer.sebas schreef op 27 April 2003 @ 20:01:
Je wilt dus van buitenaf een client op je netwerk kunnen bereiken?
Hoop dat het nu wel duidelijk voor je is.
Ik ken Suse niet, maar ik zou zeggen: man dhcpcd
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
sebas heeft gelijk: je bent niet duidelijk.
Hoe werkt ping niet? Foutmelding, of krijg je gewoon geen antwoord?
Kun je andere computers op je netwerk pingen?
Wat is de output van ifconfig? Van route -n?
Verkrijgt je SuSE bak zijn IP wel via DHCP?
Lees ook NOS policy - updated 01/04/03 .
Als je een informatievere topicstart kunt schrijven, zodat we niet zoveel hoeven te gokken en vragen, dan mag je best een nieuw topic openen, maar deze gaat op slot.
Hoe werkt ping niet? Foutmelding, of krijg je gewoon geen antwoord?
Kun je andere computers op je netwerk pingen?
Wat is de output van ifconfig? Van route -n?
Verkrijgt je SuSE bak zijn IP wel via DHCP?
Lees ook NOS policy - updated 01/04/03 .
Als je een informatievere topicstart kunt schrijven, zodat we niet zoveel hoeven te gokken en vragen, dan mag je best een nieuw topic openen, maar deze gaat op slot.
Dit topic is gesloten.
![]()