Logitech MX-700 Afwijking???

Pagina: 1
Acties:

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuw t-bord en nieuwe muis gekocht. De muis is dus de MX700. Leuk ding.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/1169.jpg

Maar nou heb ik een vaag probleem waarbij ik niet weet of het aan mij of aan de muis ligt.
Als ik namelijk van de muis horizontaal beweeg, dan loopt de cursur een beetje scheef weg naar boven. Dus overdreven gezegd van linksonder naar rechtsboven.
Ik probeerde het nog even te vergelijken met m'n oude muis, en daar loopt de cursor wél recht over het scherm. 8)7

Komt iemand dit bekend voor? Zou ik hiervoor terug moeten gaan naar de winkel of zou het gewoon een kwestie van gewenning zijn?

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Verwijderd

Ik heb dezelfde muis en de mijne gaat strak recht kan ik je zeggen...

• k7of9
  • Laatst online: 09-07 00:01
Mouseware geinstalleerd? Muis goed geconfigd? Je hebt zo'n schermpje bij je muisinstellingen waar je de bewegingsrichting kan afstellen. Wellicht kan je het daar een beetje bijstellen. Ik heb hem ook en gaat gewoon goed.

[ Voor 67% gewijzigd door k7of9 op 27-04-2003 17:13 ]

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

ik heb ook een MX700 en bij mij gaat ie net zo recht als dat ik me hand beweeg :)

Verwijderd

k7of9 schreef op 27 April 2003 @ 17:11:
Mouseware geinstalleerd? Muis goed geconfigd?
mouseware is niet nodig.. heb ik ook niet en werkt prima ! :)

• k7of9
  • Laatst online: 09-07 00:01
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 17:12:
[...]

mouseware is niet nodig.. heb ik ook niet en werkt prima ! :)
lekker nuttig |:( Fijn dat het bij jou goed werkt, maar bij hem blijkbaar niet.

Mijn fotografie en videografie

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

mischien zit er een vuiltje voor je led... heel vaak als je ziet dat je pointer vibreert ligt dat aan een vuiltje voor je led

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Wat voor ondergrond gebruik je? Mijn bureau is van hout met van die lijnen erin (donkerder-lichter) en dat wil nog wel eens invloed hebben op de muispointer.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Emerge schreef op 27 April 2003 @ 17:09:
Ik heb gisteren een nieuw t-bord en nieuwe muis gekocht. De muis is dus de MX700. Leuk ding.

[afbeelding]

Maar nou heb ik een vaag probleem waarbij ik niet weet of het aan mij of aan de muis ligt.
Als ik namelijk van de muis horizontaal beweeg, dan loopt de cursur een beetje scheef weg naar boven. Dus overdreven gezegd van linksonder naar rechtsboven.
Ik probeerde het nog even te vergelijken met m'n oude muis, en daar loopt de cursor wél recht over het scherm. 8)7

Komt iemand dit bekend voor? Zou ik hiervoor terug moeten gaan naar de winkel of zou het gewoon een kwestie van gewenning zijn?
Ik ken het probleem maar al te goed, had deze maand ook 2 daarvan gekocht en beide hebben dit probleem, tevens zijn de duimknoppen ook niet op een goeie plaats.

Heb de beide muizen direct ingeruild. M'n Logitech MouseMan+ Optical vind ik nog de beste (Blauwe muis met Logitech Led).

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Ik denk dat ik al weet waar het aan ligt, want toen ik de Logitech drivers eraf had geknikkerd, en opnieuw had geïnstalleerd, was er niks aan de hand. Tótdat ik weer met de cursorsnelheid en acceleratie ging spelen. Blijkbaar werkt dat toch een beetje anders met die nieuwe manier van optische aansturing. Weet ik veel! 8)7

Ik houd 't op wennen.

Ohw ja! Iets anders: weet iemand toevallig of er andere software te verkrijgen is voor het Logitech Internet Navigator Keyboard SE ? Ik vind het namelijk nogal vreemd dat je bij iedere opstart van je pc de "F-Lock" toets in moet drukken om de Functietoetsen te laten werken /. Eigenlijk best lame. |:(

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 07:18
Emerge schreef op 27 april 2003 @ 18:08:
Ik denk dat ik al weet waar het aan ligt, want toen ik de Logitech drivers eraf had geknikkerd, en opnieuw had geïnstalleerd, was er niks aan de hand. Tótdat ik weer met de cursorsnelheid en acceleratie ging spelen. Blijkbaar werkt dat toch een beetje anders met die nieuwe manier van optische aansturing. Weet ik veel! 8)7

Ik houd 't op wennen.

Ohw ja! Iets anders: weet iemand toevallig of er andere software te verkrijgen is voor het Logitech Internet Navigator Keyboard SE ? Ik vind het namelijk nogal vreemd dat je bij iedere opstart van je pc de "F-Lock" toets in moet drukken om de Functietoetsen te laten werken /. Eigenlijk best lame. |:(
Standaard staat F-lock uit dat beteknt dat hij stndaard de funktie doet die op de bovenkant staat. Wil je F4 or watever gebruiken dan moet je eerst op f-lock drukken.

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Dat bedoel ik ja. Zeer irritant. Weet iemand misschien of het mogelijk is om dat standaard aan te zetten?

• suprcow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-01-2022
ik had t zelfde met mn mx500 bij mij kwam het door mn muismat... die was een everglide
maar die zijn een beetje ruw en das perfect met een muis die muisbal heeft.. maar niet
met die mx500 optical... dus toen ik m op gladde ondergrond probeerde was het schokken verholpen.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:16

SkyStreaker

Move on up!

Probeer eens sterkere batterijen :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Burner13
  • Laatst online: 09-10-2024
tranztaz schreef op 28 April 2003 @ 20:00:
Probeer eens sterkere batterijen :)
denk niet dat dat past :D

de mx700 heeft ook zo'n oplaadstation. kheb r ook een :D

ps: soms heb ik ook als ik de muisoptil dat de cursor naar links boven gaat. zeer iritant maar na een tijdje doettie et weer:?

• Burner13
  • Laatst online: 09-10-2024
rotknopjes, ik kan ze moeilijk zien met deze reso...

[ Voor 88% gewijzigd door Burner13 op 28-04-2003 20:38 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:16

SkyStreaker

Move on up!

Nou ja goed... Maar dit probleem 'lijkt' op het bekende probleem met draadloze (via radiogolf) muizen met (een) batterij(-accu's)(en) die niet sterk genoeg zijn. Het "wandel"-effect treed dan op. Is misschien de accu die erin zit kapot/niet juist werkend -- kan je hem inruilen voor een ander model?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden denk ik. Het is de hoek van de muis ten opzichte van je hand.

Ik was eerst de Mouseman Wheel gewend, waarbij je je hand niet hemaal recht op de muis hebt liggen. Hij ligt er een beetje omheen gebold.
Het was dit model, maar dan zonder vibrator. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/159.gif

Hoe schever je namelijk de muis houdt, hoe krommer de lijn van de cursor over het scherm. Gewoon een kwestie van gewenning denk ik.

Verwijderd

Emerge schreef op 28 april 2003 @ 10:30:
Dat bedoel ik ja. Zeer irritant. Weet iemand misschien of het mogelijk is om dat standaard aan te zetten?
Heb je dit probleem al opgelost??

meel me effe als je wat weet!
Pagina: 1